روراستی گزارش می دهد:

ایستگاه پایش کیفیت هوا در رفسنجان لنگ مناقصه!

  • شناسه خبر: 59763
ایستگاه پایش کیفیت هوا در رفسنجان لنگ مناقصه!

در حالی که قرار بود دو ایستگاه پایش کیفیت هوا تا پایان سال ۹۹ در رفسنجان نصب شود که گفته می شود دلیل تحقق نیافتن این موضوع، انجام «مناقصه» بوده است.

در حالی که قرار بود دو ایستگاه پایش کیفیت هوا تا پایان سال ۹۹ در رفسنجان نصب شود که گفته می شود دلیل تحقق نیافتن این موضوع، انجام «مناقصه» بوده است.

به گزارش روراستی، امروز کیفیت هوای رفسنجان به گونه ای بود که مانند دیگر شهرهای آلوده استان، ادارات را به تعطیلی کشاند.

اما این تعطیلی در رفسنجان در نیمه وقت اداری اعلام شد، زمانی که کارمندان سر کار حاضر شده بودند و ارباب رجوع هم در این هوای آلوده برای انجام کارهای اداری مراجعه کرده و کارهایشان ناقص رها شد.

رفسنجان یکی از شهرهایی است که به گفته کارشناسان محیط زیست نیازمند ایستگاه پایش کیفیت هواست و برای ایجاد این ایستگاه جلسات متعددی برگزار شده که آخرین تصمیمی که در آخرین جلسه گرفته شد، قرار شد با همکاری شرکت مس سرچشمه رفسنجان دو ایستگاه تا پایان سال ۹۹ در رفسنجان راه اندازی شود که متأسفانه به سرانجام نرسید.

حسین آخوندی در خصوص ایستگاه پایش کیفیت هوا در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بر اساس آخرین خبری که بنده یک ماه قبل گرفتم بحث مناقصه مطرح است.

وی تصریح کرد: پیمانکار هرکس باشد دستگاه باید مورد تأیید ما باشد و صرف اینکه خوشحال باشیم دستگاه داریم نیست، بلکه باید طی زمان دستگاه قابلیت نگهداری داشته باشد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ما پیگیری می کنیم اما بخشی از این قضیه دست بقیه دوستان است که انجام دهند، در خصوص جانمایی اظهار کرد: چند محل پیشنهاد دادیم و جانمایی کردیم و چند مکان از طرف شهرداری هم پیشنهاد داده شد که از نظر فنی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اگر موضوع مناقصه انجام شود مورد دیگری نداریم چون در شهرستان همه همکاری کردند.

آخوندی با ذکر این مطلب که داشتن ایستگاه برای شهری مانند رفسنجان لازم است و از سال ۸۷ تاکنون بنده پیگیر این مسأله بوده ام، ادامه داد: اما متأسفانه شرایط ایجاب کرده که این امر میسر نشود.

اما در خصوص خطرات این آلودگی برای سلامت مردم نظر کارشناسان بهداشتی هم بر داشتن ایستگاه پایش کیفیت هواست که بتوان از قبل به مردم هشدار داد که از منزل خارج نشوند و همچنین در تعطیلی ادارات، مدارس و…تصمیم به موقع گرفته شود.

قول نصب ایستگاه تا ۲، ۳ ماه آینده

دکتر جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این خصوص خاطرنشان کرد:  در خصوص ایستگاه پایش چند سالی هست که ما پیگیر هستیم و در کارگروه سلامت غذایی سال گذشته مس قبول کرد هزینه های این ایستگاه را بپردازد.

وی ادامه داد: هفته قبل با یکی از مسؤولان مس صحبت کردم قرار شده دو دستگاه یکی برای مس (قبل از کارخانه) و یک دستگاه هم در شهر رفسنجان نصب شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان متذکر شد: به ما قول دادند تا دو، سه ماه آینده تجهیزات خریداری و  نصب می شود که بنده برای تحقق این موضوع پیگیر هستم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
ایستگاه پایش کیفیت هوای رفسنجان محیط زیست مرکز بهداشت مناقصه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :