گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان

  • شناسه خبر: 59840
گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان

آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان برگزار شد.

آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، امشب به‌مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی مراسم گرامیداشت این روز در خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حسن حسینی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: با کار فرهنگی که در جامعه انجام شده دیدگاه فرهنگی در خصوص میراث فرهنگی و جایگاه آن ایجاد شده و اهمیت میراث و آثار تاریخی در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در آیات کلام‌ا‌لله مجید که توصیه به گشت و گذار و سیر و سیاحت در اطراف و اکناف زمین برای عبرت گرفتن است، افزود: یکی از ابعاد توسعه پایدار جوامع توسعه صنعت گردشگری‌ست که در بعد اقتصادی هم اهمیت زیادی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان تصریح کرد: رفسنجان یکی از نقاط تاریخی کشور و استان کرمان است به‌طوری که منطقه خنامان یکی از مراکز تمدنی استان کرمان است که نخستین سکونت‌گاه‌های بشر در استان کرمان است.

حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان در کنار میراث طبیعی و ملموسی که دارد، آثار شاخصی چون دره راگه، ماسه های بادی، ظرفیت شکار و  ابنیه و آثار تاریخی فراوانی دارد.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان بیان کرد: خانه حاج‌آقاعلی یکی از شاخص‌ترین بناها و میراث فرهنگی کشور است و پیشینه یک ملت را در میراث ملموس و ناملموس آن می‌توان دید.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: کشاورزی رفسنجان یکی از میراث بزرگ و ارزشمند است که طی سال‌ها با همدلی و همراهی کشاورزان بزرگترین جنگل مصنوعی دست‌کاشت بشر ایجاد شده است.

وی در خصوص مدیریت خانه حاج‌آقاعلی به امضای تفاهم‌نامه ای بین مس و اوقاف اشاره و ابراز کرد: سالیان سال این خانه دستخوش تغییرات مدیریتی شده است، میراث هزینه‌هایی انجام داد و شرکتی مربوط به اوقاف ورود کرد کارهای کلی‌تری انجام داد اما در مدیریت آن دچار مشکل شدیم یک زمان قرار شد شهرداری مدیریت خانه را برای مدتی عهده‌دار شود و خانه در اجاره شهرداری باشد که به توافق نرسیدند.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه بین مس و اوقاف امیدواریم طبق قولی که سعدمحمدی داده و در حضور وزیر صمت تفاهم‌نامه به امضا رسید موضوع مدیریت خانه حل شود و درب خانه به‌طور رسمی برای بازدید علاقه‌مند از سراسر کشورو  جهان باز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقاعلی روز جهانی موزه میراث فرهن ی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :