روراستی از طرح شهید سلیمانی گزارش می دهد:

نفس گرم بیماران کرونایی زیر چتر بسیج جامعه پزشکی رفسنجان

  • شناسه خبر: 59927
نفس گرم بیماران کرونایی زیر چتر بسیج جامعه پزشکی رفسنجان

بسیج جامعه پزشکی رفسنجان با تأمین کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تاکنون توانسته به بیمارانی که در خانه قرنطینه‌اند و مشکلات تنفسی دارند، خدمات زیادی ارائه کند.

بسیج جامعه پزشکی رفسنجان با تأمین کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تاکنون توانسته به بیمارانی که در خانه قرنطینه‌اند و مشکلات تنفسی دارند، خدمات زیادی ارائه کند.

به گزارش روراستی، عمر کرونا در کشورمان به مرز یک سال و نیم نزدیک شده و همچنان آمار مبتلایان بالا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرها و روستاها به قوت خود باقی‌ست.

اما در این گیرودار کرونایی در کشورمان عده‌ای همراه کادر درمان عرق ریختند و خدمت کردند، خدماتی که شاید فقط خدا ارزش آن را بداند و بعد از آن بیمارانی که جان دوباره گرفتند و خانواده‌هایی که خود را مدیون خدمات این عزیزان می‌دانند.

عزیزانی که نام ارزشمند بسیجی را برای خود یک افتخار می‌دانند و خدمت به مردم را وظیفه.

بسیج جامعه پزشکی رفسنجان علاوه بر خدمات ارزنده‌ای که طول سال، قبل از شیوع کرونا در مناطق محروم استان و شهرستان از جمله ویزیت رایگان بیماران و خدمات پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و سایر خدمات در قالب اردوهای جهادی انجام می‌دهد، از همان روزهای نخست شیوع کرونا کمر همت بست و با نیروهایی که داشت همراه با سایر دستگاه‌ها و نهادها در رفسنجان در کنترل مبادی ورودی شهر، گندزدایی سطح شهر، توزیع ماسک و محلول ضدعفونی رایگان و…به‌خوبی خود را نشان داد.

در بین خدمات ارزنده‌ای که کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان انجام داده مهمترین آن را می‌توان تأمین کپسول اکسیژن برای بیماران تنفسی حاضر در قرنطینه‌های خانگی و نقاهتگاه و همچنین دستگاه اکسیژن‌ساز نام برد، بیمارانی که همه جان‌شان به وجود چنین دستگاه‌هایی بستگی دارد و این چتری که بسیج بر سرشان گسترانیده نقطه امیدی برای ادامه زندگی و نفس گرم‌شان خواهد بود.

محمدرضا کلانتری مسؤول بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تأمین کپسول اکسیژن برای بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند و مشکلات تنفسی دارند و در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند یکی از خدماتی است که طی شیوع کرونا تاکنون توسط بسیج جامعه پزشکی با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: بیمارانی هستند که روزانه از ۱۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون تومان هزینه دارند و ما در حد توان‌مان هزینه این بیماران از جمله کمک در تأمین دارو را می‌پردازیم.

از ویزیت رایگان در منزل بیماران تا مشاوره تلفنی به بیماران کرونایی

کلانتری به تأمین تغذیه بیماران قرنطینه‌ای هم در سه وعده اشاره کرد و گفت: ۳۸۶ پرس غذا به همراه ۳۱۶ کپسول اکسیژن، ۱۰۲ عدد ماسک و دو لیتر مواد ضدعفونی کننده تنها در فروردین‌ماه به این بیماران تقدیم شده است.

وی از اعزام پزشک به منزل بیماران کرونایی خبر داد و افزود: حتی مشاوره تلفنی هم به بیماران توسط متخصص ارائه می‌شود.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی رفسنجان عنوان کرد: ۵۲ نفر نیروی متخصص (پرستار، ماما، بهیار و…) بسیجی خدوم به مراکز بهداشتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهت گرفتن تست رپید (کرونا) از بیماران اعزام شدند.

وی راه‌اندازی نقاهتگاه ۳۰ تختخوابی شهدای سلامت بسیج جامعه پزشکی را ذکر کرد و تصریح کرد: در این نقاهتگاه پذیرش بیماران و حمایت مراقبتی از آنها توسط ۶ تیم پزشکی و ۱۴ تیم مراقبتی به همراه تأمین مواد غذایی و سایر مایحتاج بیماران صورت می‌گیرد که تاکنون ۶ نفر از نقاهتگاه استفاده کردند.

نام‌نویسی از ۳۴۹ نفر نیروی بسیجی داوطلب برای همکاری با کادر بهداشت و درمان

کلانتری با اشاره به سرعت در اجرای طرح شهید سلیمانی و نام‌نویسی از ۳۴۹ نفر نیروی بسیجی داوطلب جهت همکاری با بیمارستان، مرکز کریم‌آباد، آزمایشگاه‌ها و نقاهتگاه اضافه کرد: طی یک مرحله بیش از ۴ هزار عدد ماسک رایگان هم بین شهروندان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی تب‌سنجی در شهرستان توسط نیروهای بسیجی درب منازل انجام شد، تب‌سنجی از خادمان حرم رضوی توسط بسیج جامعه پزشکی رفسنجان را یادآور شد که طی سال گذشته در حرم امام‌الرئوف انجام گرفت.

وی یادآور شد: تا پیش از شیوع کرونا هر ماه تیم بسیج جامعه پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، ماما و…به روستاهای محروم از جمله خنامان، دره‌در، دره‌رنج، دره‌جوز و…سفر کرده و ویزیت رایگان بیماران و خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کرد که این مهم پس از پایان کرونا هم ادامه خواهد داشت.

۵۱۲ بیمار کرونایی از بسیج جامعه پزشکی کپسول اکسیژن دریافت کردند

مریم رهبر مسؤول دفتر بسیج جامعه پزشکی رفسنجان هم به خبرنگار ما گفت: طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۵۱۲ نفر کسپول اکسیژن به‌صورت شبانه‌روزی دریافت کردند و ۱۱ نفر از دستگاه اکسیژن‌ساز بهره‌مند شدند که هرکدام به‌مدت ۱۵ روز از این دستگاه‌ها استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان که با بیمارانی که کپسول اکسیژن را برده‌اند تماس می‌گیریم و احوالشان را جویا می‌شویم، زمانی که می‌گویند دیگر به کپسول نیاز نداریم، بهترین هدیه برای ما است چراکه خوشحال می‌شویم بهبود یافته‌اند و خستگی از تن همکاران‌مان خارج می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج جامعه پزشکی بیماران تنفسی بیماران کرونایی رفسنجان کپسول اکسیژن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :