دیدار حجت الاسلام جلالی با رئیس سازمان اوقاف کشور 

  • شناسه خبر: 59944
دیدار حجت الاسلام جلالی با رئیس سازمان اوقاف کشور 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات موقوفه های رفسنجان و انار با دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف کشور دیدار کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات موقوفه های رفسنجان و انار با دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف کشور دیدار کرد.

به گزارش روراستی، حجت‌ الاسلام دکتر حسین جلالی با اشاره به دیدار دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در این دیدار مسائل مربوط به موقوفات شهرستان های حوزه انتخابیه مطرح و برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه در دو شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث تفکیک اراضی وقفی در روستاها و حاشیه شهر مطرح شد و با توجه به اینکه این اراضی میزان قابل توجهی هستند، چهره حاشیه شهر و روستاها را نامناسب کرده اند، بنابراین باید رسیدگی شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر زمین های وقفی ذکرشده معارض نداشته باشند ظاهرا موضوعشان در شهر قابل حل است، اضافه کرد: اما قرار شد مشخصات اراضی را ارسال کنیم تا سریع تر رسیدگی شود.

حجت الاسلام جلالی به موضوع تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و اوقاف و حق ۴۰ درصدی بنیاد مسکن اشاره کرد و از اصلاح تفاهم نامه جدید خبر داد و گفت: موضوع دیگری که مطرح شد بحث خانه حاج آقاعلی بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تفاهم نامه واگذاری این خانه به مس با حضور وزیر صمت بین مس و اوقاف امضا شد، هرچه زودتر مس باید ورود کند و خانه را تحویل بگیرد و درب بزرگترین خانه خشتی جهان به روی گردشگران باز شود و بهانه کرونا و سایر مسائل مطرح نشود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع شفاف سازی نذورات و هزینه کرد بقاع متبرکه هم مطرح شد و قرار شد دو مورد که حساسیت ایجاد شده بود از طریق سامانه شفاف سازی بقاع پیگیری و رسیدگی شود.

حجت الاسلام جلالی در خصوص مجتمع تجاری تفریحی پیامبر اعظم (ص) ابراز کرد: با توجه به موضوعاتی که در جلسه مطرح شد، از ناحیه اوقاف حل شده و دستور آن در تهران صادر شده است.

وی در ادامه متذکر شد: موقوفه های زیادی در شهرستان رفسنجان داریم که اداره اوقاف بر آنها تسلط و نظارت ندارد که خواستار تشکیل یک ستاد زیر نظر هیأت عالی متشکل از امام جمعه، نماینده، فرماندار و رئیس اوقاف شدیم تا نظارت بیشتری بر آنها صورت گیرد و در خصوص موقوفات کمترین مشکل داشته باشیم.

حجت الاسلام جلالی با ابراز گله مندی از اینکه برخی موقوفه ها در مسیر نظر واقف اجرا نشده اند، گفت: از دکتر خاموشی درخواست کردیم در اولین فرصت سفری به رفسنجان داشته باشد و از نزدیک مشکلات موقوفات بررسی شود.

وی در پایان بیان کرد: تمامی درخواست های مطرح شده قرار شد طی نامه هایی به مدیر سازمان اوقاف کشور ارجاع و دستورات لازم برای حل مشکلات مطرح شده صادر گردد.

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی رئیس سازمان اوقاف کشور موقوفه نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :