مدیر امور برق رفسنجان مطرح کرد:

قابلیت شناسایی ماینرها از طریق مخابرات/مصرف نیمی از برق رفسنجان توسط موتورپمپ های کشاورزی

  • شناسه خبر: 59999
قابلیت شناسایی ماینرها از طریق مخابرات/مصرف نیمی از برق رفسنجان توسط موتورپمپ های کشاورزی

مدیر امور برق شهرستان رفسنجان گفت: نیمی از برق شهرستان رفسنجان توسط موتورپمپ های کشاورزی مصرف می شود.

مدیر امور برق شهرستان رفسنجان گفت: نیمی از برق شهرستان رفسنجان توسط موتورپمپ های کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش روراستی، یوسفی در نشست خبری اظهار داشت: تأمین برق شهرستان رفسنجان زیر نظر شرکت توزیع نیروی برق شمال استان انجام می‌شود. ۷۶۰ مگاوات پیک بار شمال استان است که رفسنجان به‌تنهایی ۲۴۰ مگاوات مصرف دارد یعنی یک سوم پیک بار شمال استان مربوط به رفسنجان است.

مدیر امور برق شهرستان رفسنجان عنوان کرد: مدیریت بزرگی از کبوترخان تا جوادیه فلاح در حوزه برق زیرپوشش شبکه توزیع برق رفسنجان انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ۱۳۵ هزار اشتراک برق داریم و دو هزار اشتراک پمپ های کشاورزی که نصف برق شهرستان را پمپ‌های کشاورزی مصرف می‌کنند. باتوجه به اینکه حساسیت کشاورزی مانند بیمارستان، خانگی و تجاری نیست، وزارت نیرو از ما می‌خواهد مدیریت پیک بار را روی اشتراک‌های کشاورزی بگذاریم.

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تاکنون ۴ میلیارد تومان در برق‌‌رسانی به خانه‌های مردم هزینه کردیم، افزود: ۴.۵میلیارد تومان در رفع افت ولتاژ و فرسودگی شبکه شهر هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴ میلیارد تومان هزینه روشنایی معابر طی سال ۹۹ انجام شد که سه میلیارد تومان شهرداری و یک میلیارد تومان توسط امور برق پرداخت شده است.

یوسفی از تعویض تیرهای برق فرسوده و نیرورسانی به کارخانه‌ها یاد کرد و گفت: فروردین امسال ۲۲ درصد نسبت به فروردین ۹۹ افزایش مصرف برق داشتیم. سدها در کشور نسبت به سال قبل کمتر آبگیری شدند و تولید برق کاهش داشت، از طرفی پدیده نوظهور ارز دیجیتال اضافه شد و به‌طور غیرمجاز به شبکه برق وصل شد.

یوسفی با اشاره به اینکه سال ۹۹، ۵ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم، امسال ۱۰ هزار مگاوات کمبود داریم، گفت: خاموشی‌های اضطراری در شرایط بحرانی برای مدیریت در این شرایط برنامه‌ریزی شده که برق مشترکان دو ساعت قطع شود، اما باتوجه به اینکه نیروگاه‌ها به شبکه برگشتند و پایداری در شبکه برقرار شد چند روزی خاموشی نداشتیم.

وی با تاکید  بر مدیریت مصرف توسط مردم با خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده از سایه‌بان روی کولرها‌، استفاده از دور کند کولر و…تصریح کرد: پیک بار در روز از ۱۳ تا ۱۷ و شب‌ها از ۲۰ تا ۲۲ است که اگر در این بازه کمک کنیم، خاموشی نخواهیم داشت.

یوسفی دو چالش مهم سرقت سیم‌های مسی برق و ماینرهای غیرمجاز را ذکر کرد و گفت: ۴۵ درصد سرقت سیم‌های برق استان مربوط به رفسنجان است.

وی از افتتاح پست نیروگاه برق رفسنجان از اول تیرماه امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این نیروگاه به ظرفیت برق شهرستان اضافه می‌شود.

یوسفی همچنین تجهیز شبکه به کابل خودنگه‌دار را یادآور شد که  موجب می‌شود افت ولتاژ برق کاهش یابد و سرقت سیم‌های برق به صفر برسد و متذکر شد: این مهم در حال حاضر در مناطقی از رفسنجان در حال اجراست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
برق ماینر مدیر امور برق رفسنجان موتورپمپ های کشاورزی یوسفی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :