با پیگیری نماینده رفسنجان و انار در مجلس انجام می شود؛

راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان

  • شناسه خبر: 60005
راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری های ۶ ماهه برای راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان این نیروگاه با حمایت شرکت ایمیدرو در رفسنجان راه اندازی می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری های ۶ ماهه برای راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان این نیروگاه با حمایت شرکت ایمیدرو در رفسنجان راه اندازی می شود.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی در رابطه با دیدار امروز دکتر جعفری مدیرعامل ایمیدرو در خصوص نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی رفسنجان، اظهار کرد: در این دیدار که به تقاضای ما صورت گرفته بود، دکتر جعفری، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس و معاونان اکتشاف و معدنی را هم دعوت کرده بود و جلسه جامعی برگزار شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی هایی که در خصوص وضعیت برق برای امسال داشتیم که با مشکل مواجه خواهیم شد، حدود ۶ ماه قبل پیگیر راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان شدیم.

وی عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه، باید ۲۵ هزار مگاوات برق داشته باشیم و زیرساخت آن ها را آماده کنیم، متأسفانه دولت با مشکلاتی که داشت تنها ۱۵ هزار مگاوات برق تولید کرده و هم اکنون ۱۰ هزار مگاوات برق از برنامه عقب هستیم، از طرفی هفت‌هزار مگاوات هم به دلیل تعمیرات از مدار خارج شده که در مجموع کمبود برق در کشور ۱۷هزار مگاوات است و خاموشی هایی ناشی از این کمبود برق در کشور و به تبع آن در شهرستان های رفسنجان و انار رقم می خورد و هرچه به سمت گرم شدن هوا پیش برویم این مشکل بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۸۰ مگاوات برق توزیع شمال کمبود دارد، پیگیر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شدیم که ضمن جبران کمبود برق شمال استان، بتوانیم برق جنوب کشور را هم تأمین کنیم و در این خصوص جلسات و نامه نگاری هایی با وزارت صمت، مدیرعامل ایمیدرو و شرکت ملی صنایع مس ایران انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیرعامل ایمیدرو آمادگی خود برای مسأله نیروگاه رفسنجان را اعلام کرد و راه اندازی این نیروگاه قطعی شد که امیدواریم هرچه زودتر این موضوع در هیأت مدیره تصویب شود و این کار بزرگ زیربنایی و زیرساختی مطالعات آن انجام و وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ایمیدرو برق حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیروگاه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :