نصب گنبد مزار سردار شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور» در نوق رفسنجان

  • شناسه خبر: 60040
نصب گنبد مزار سردار شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور» در نوق رفسنجان

گنبد شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور و ۱۹ تن از یارانش در گلزار شهدای دقوق‌آباد نوق رفسنجان نصب شد.

گنبد مزار شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور و ۱۹ تن از یارانش در گلزار شهدای دقوق‌آباد نوق رفسنجان نصب شد.

به گزارش روراستی، مصطفی دهقان‌رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص گنبد شهید حاج‌علی‌ محمدی‌پور و یارانش در گلزار شهدای دقوق‌آباد نوق اظهار داشت: گنبد گلزار شهدای دقوق‌آباد از توابع بخش نوق رفسنجان به مساحت ۳۰۰ متر مربع به کمک خیران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و حمایت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ساخته شده و بر مزار شهید و همرزمانش نصب شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان ادامه داد: طراحی و ساخت گنبد توسط اساتید یزد و اصفهان صورت گرفته و ادامه کار هم شامل منبت‌کاری، محوطه‌سازی و کاشی‌کاری توسط اساتید معماری و پیمانکاران یزدی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه گنبد در حال حاضر نصب شده و زیباسازی داخل گلزار شهدا در حال انجام است، افزود: کار بسیار غنی در حال صورت‌گرفتن است و گنبد از جنس خاصی ساخته شده که بیش از یک میلیارد تومان هزینه آن شده است.

دهقان‌رجبی با اشاره به اینکه شهید محمدی‌پور از شهدایی‌ست که حاج‌قاسم او را معرفی کرد و شهید عارفی بود که عنایت ویژه‌ای از طرف خداوند به زوارش می‌شود، ادامه داد: همه شهدا جایگاه و منزلت والایی دارند.

وی عنوان کرد: شهید محمدی‌پور فرمانده گردان ۴۱۲ فاطمه‌الزهرا (س) و از شهدایی‌ست که مصداق بارز جمله شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که فرمودند« شهدا قبل از شهادت، شهید بودند و تا شهید نباشی به درجه شهادت نائل نمی‌شود».

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور شب عملیات قبل از شهادت در صورت تک‌تک رزمندگان نگاه کرد و آینده آنها را گفت، به یک نفر گفت شهید می‌شوی، دیگری مفقود و رزمنده دیگر اسیر، زمانی که از خودش پرسیدند شما چه می‌شوید: گفت من پله می‌شوم برای شما.

سردار شهید محمدی‌پور سال ۶۵ در سن ۲۳ سالگی در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حاج علی محمدی پور دقوق آباد نوق گلزار شهدا گنبد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :