افتتاح هنرکده صنایع دستی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 60118
افتتاح هنرکده صنایع دستی در رفسنجان

خانم فروزان فاتحی بانوی کارآفرین رفسنجانی توانسته با راه‌اندازی کارگاه تولیدی صنایع دستی گام بلندی برای آموزش و اشتغال هنرمندان بردارد.

خانم فروزان فاتحی بانوی کارآفرین رفسنجانی توانسته با راه‌اندازی کارگاه تولیدی صنایع دستی گام بلندی برای آموزش و اشتغال هنرمندان بردارد.

به گزارش روراستی، فروزان فاتحی در حاشیه افتتاح کارگاه صنایع دستی با حضور فرماندار، رئیس میراث فرهنگی و رئیس فنی و حرفه ای اظهار کرد: به‌دلیل علاقه‌ای که از کودکی به بحث بافندگی داشتم حوزه بافت را حرفه‌ای‌ شروع کردم و با همکاری فنی وحرفه ای مدارک لازم را اخذ کردم.

این بانوی هنرمند ادامه داد: در زمینه‌های دیگر مربیانی از سطح شهر گردهم جمع کردیم و آموزشگاه صنایع دستی راه‌اندازی کردیم که با ۵ زیرشاخه بافت، هنرهای تزئینی، هنرهای تجسمی، فناوری نرم  واطلاعات فرهنگی و دوخت‌های سنتی این آموزشگاه و کارگاه شروع به‌کار کرد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌ به هنرجویان گفت: بحث بافت با ماشین‌های بافندگی خانگی که روزانه می‌توان چندین لباس را تولید کرد ازجمله مباحث مهمی است که دنبال می‌کنیم، اگر توانایی خرید دو دستگاه ماشین بافندگی، یک دستگاه چرخ صنعتی و یک دستگاه چرخ سردوز داشته باشیم، می‌توانیم در زمینه تولید سرویس خواب، سوریس آشپزخانه، سیستمونی، تولید لباس و…موفق‌تر باشیم.

فاتحی عنوان کرد: از سال قبل تاکنون مواد اولیه چندین برابر شده و قیمت چرخ‌های صنعتی هم دو تا سه برابر شده است که اگر بخواهیم کارگاه و آموزشگاه را توسعه دهیم نیازمند ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم. در پایان متکذر شد: در این کارگاه در حال حاضر ۵ نفر اشتغالزایی صورت گرفته که با توسعه و تجهیز آن اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان قول مساعد برای معرفی به بانک رسالت برای اخذ تسهیلات اشتغال به این بانوی کارآفرین داد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال تسهیلات فروزان فاتحی کارگاه صنایع دستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :