شهردار رفسنجان خبر داد:

احیاء محله ادیان در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 60163
احیاء محله ادیان در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان

شهردار رفسنجان از طراحی و بازآفرینی محله همزیستی ادیان با هدف جذب گردشگر و باز زنده‌سازی تاریخچه اقلیت‌های مذهبی در رفسنجان خبر داد.

شهردار رفسنجان از طراحی و بازآفرینی محله همزیستی ادیان با هدف جذب گردشگر و باز زنده‌سازی تاریخچه اقلیت‌های مذهبی در رفسنجان خبر داد.

به گزارش روراستی، محمد مختاری با بیان اینکه شهر رفسنجان از قدمت و جایگاه تاریخی ویژه‌ای برخوردار بوده و دارای ابنیه تاریخی فراوانی‌ست، اظهار کرد: حضور پیروان ادیان از گذشته‌های دور در رفسنجان نشان از همزیستی مسالمت‌آمیز مردم این خطه با سایر ادیان و مذاهب دارد.

شهردار رفسنجان ادامه داد: امروزه فضاهای شهری به‌عنوان محور اصلی رویدادها و اجتماعات بشری نقش مؤثری در تعاملات شهروندان دارند و می‌توانند امکان برخورداری تمامی اقشار جامعه از سیمای شهری را فراهم کنند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی محله ادیان در ضلع شرقی خیابان انقلاب (فردوس)، تصریح کرد: این پروژه دارای بافت ترکیبی بوده و شامل المان مرکزی، آبنما و مکعب‌هایی با نماد ادیان در محل اصلی طرح و منقش به آیاتی از کلام‌الله مجید است.

مختاری با بیان اینکه پروژه مذکور با محوریت المان مرکزی که تداعی‌کننده دین اسلام و مظهر عطوفت، سازش، پاکی و صفاست، طراحی شده، گفت: طراح در این پروژه تلاش کرده است ضمن نمایش وحدت ادیان، نقش تفکر شیعه را در آن به درستی نمایان کند.

وی برآورد ریالی پروژه را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پروژه همزیستی ادیان اقدامی منحصربفرد و خاص بوده که ضمن خلق اثر تاریخی و ماندگار حس زیبایی شناسی به مخاطب را القا می‌کند.

مختاری خاطرنشان کرد: این پروژه به‌دلیل دسترسی به خیابان‌های مرکزی شهر و بازار اصلی و تاریخی رفسنجان امکان حضور و بازدید مسافران و گردشگران از این محله را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
احیاء محله ادیان رفسنجان شهردار رفسنجان محمد مختاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :