عصر امروز صورت گرفت؛

افتتاح کارگاه تولیدی خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 60263
افتتاح کارگاه تولیدی خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان + عکس

جمعیت خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان با بیش از چهل سال سابقه تأسیس در دوران دفاع مقدس یاور رزمندگان بود و امروز علاوه بر ایجاد حوزه علمیه خواهران به کارآفرینی برای بانوان روی آورده است.

جمعیت خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان با بیش از چهل سال سابقه تأسیس در دوران دفاع مقدس یاور رزمندگان بود و امروز علاوه بر ایجاد حوزه علمیه خواهران به کارآفرینی برای بانوان روی آورده است.

به گزارش روراستی، محمدعلی دهقان عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سالن جدید کارگاه تولیدی پوشاک حلما وابسته به جمعیت خیریه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: شهید چمران رکن معنوی انقلاب اسلامی بود و از دلایل حقانیت انقلاب بود که یاد او را گرامی می‌داریم.

عضو هیأت مدیره خیریه حضرت زینب (س) عنوان کرد: جمعیت خیریه حضرت زینب (س) از سال ۵۹ فعالیت‌هایی برای حمایت از رزمندگان در جنگ شروع کردند و اخلاصی که این بانوان در آن روزها داشتند موجب شد این حرکت در طول ۴۰ سال ماندگار بماند.

وی افزود: همیشه هر حرکتی را که ماندگاری آن را بخواهیم نگاه کنیم روی خلوص بانیان آن باید توجه کنیم؛ شاید یکی از خالص‌ترین حرکات و رفتارهای اجتماعیر ا بتوانیم حرکت امام حسین (ع) مثال بزنیم که ۱۴۰۰ سال ماندگاری دارد.

دهقان خاطرنشان کرد: خیریه حضرت زینب (س) همیشه مورد توجه مسؤولان بوده و یکی از غنچه‌هایی که از این خیریه بیرون آمده حوزه علمیه خواهران است که مکانی برای تربیت طلبه‌ها بنا شده و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر و تلاش بیشتر مسؤولان آن پرچم این جمعیت همین‌طور در اهتزار بماند.

فریبا مرعشی مدیرعامل جمعیت خیریه حضرت زینب (س) هم در این مراسم اظهار کرد: ارزش مکان‌ها به انسان‌هایی‌ست که در آن زیسته‌اند، خیریه جضرت زینب یکی از مکان‌هایی است که سال‌ها مأوای عاشقان پیامبر (ص) و اهل‌بیت ایشان بوده است و از زمانی که تهاجم نظامی علیه ملت ایران آغاز شد، نقش زنان در پشت جبهه در حمایت و یاری مردان غیور ستودنی بود.

وی عنوان کرد: بدرالسادات مرعشی با پیروی از حضرت زینب (س) با بسیج همگانی بانوان ایثارگر رفسنجان به‌مظور ارائه خدمات به دلیرمردان رزمنده به میدان جهاد آمد و این حرکت خودجوش و مردمی منجر به تشکیل جمعیتی شد که به نام بانوی قهرمان کربلا نامگذاری شد.

وی افزود: نهال کوچکی که به نیت کمک به دفاع مقدس نشانده شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که آثار و برکاتش جاودانه خواهد ماند.

مرعشی با اشاره به تاریخچه تأسیس خیریه و حوزه علمیه حضرت زینب (س) اظهار داشت: شروع به‌کار حوزه خواهران در سال ۶۸ و تأسیس حوزه علمیه حضرت زینب کبری در مقطع کارشناسی در سال ۷۱ صورت گرفت که تاکنون حدود ۸۰۰ فارغ التحصیل داشته و در حال حاضر  بیش از ۲۰۰ نفر طلبه در حال تحصیل دارد و سه رشته کارشناسی ارشد نیز به حوزه اضافه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با هدف کارآفرینی و ایجاد پشتوانه مالی خانم بدرالسادات مرعشی سال ۷۴ تقاضای حفر سه حلقه چاه در بم کرده و با تلاش و پیگیری مجوز دو حلقه چاه صادر و ۲۰۰ هکتار زمین در نرماشیر بم در اختیار جمعیت خیریه قرار گرفت و با توکل به خداوند اکنون ۱۵۰ هکتار نخلستان در بم به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر نخلستان ۱۲ هکتار گلخانه هیدورپونیک گوجه فرنگی در همان محل احداث شده که ۶ هکتار در حال بهره‌بداری و مابقی در حال آماده‌سازی است.

مرعشی خاطرنشان کرد:سال ۹۶ با هدف استفاده بهینه از ساختمان جمعیت و کارآفرینی بانوان یک کارگاه تولیدی پوشاک راه‌اندازی کردیک و هم‌اکنون موفق به توسعه آن شدیم و با تغییر کاربری سالن اجتماعات خیریه مساحتی حدود ۵۰۰ متر به کار تولید پرداختیم که در صورت افزایش سفارش ظرفیت اشتغال برای ۱۰۰ بانو را خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حوزه علمیه خواهران خیریه حضرت زینب رفسنجان کارگاه تولیدی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :