امام جمعه رفسنجان خبر داد:

افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا/استقبال خانواده ها از ازدواج آسان

  • شناسه خبر: 60284
افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا/استقبال خانواده ها از ازدواج آسان

امام جمعه رفسنجان گفت: در سال ۹۹ علی رغم وجود بیماری کرونا آمار ازدواج در رفسنجان افزایش داشته که نشان می دهد خانواده ها از ازدواج آسان استقبال می کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: در سال ۹۹ علی رغم وجود بیماری کرونا آمار ازدواج در رفسنجان افزایش داشته که نشان می دهد خانواده ها از ازدواج آسان استقبال می کنند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح کوثر غدیر به‌منظور تأمین جهیزیه برای یک‌هزار زوج اظهار کرد: یکی از تهدیدهایی که در آینده کشور تاثیرگذار است، پیرشدن جمعیت است، جمعیت جوان و تحصیلکرده یکی از سرمایه‌های کشور است اما جوانان ما بنا به علل و عواملی روی به ازدواج نیاورده‌اند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: مسأله ازدواج و فرزندآوری دچار مشکل شده و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ رشد ازدواج‌ها در رفسنجان سیر نزولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمار ازدواج در سال ۱۳۹۹ با وجود بیماری کرونا کمی بهتر شده که نیازمند تحلیل است، افزود: یکی از عوامل رشد ازدواج در دوران کرونا اثرگذاربودن ازدواج‌های آسان است که مخارج عروسی‌ها کم و جمعیت کمتری باید طبق پروتکل‌های بهداشتی در تالارها حضور یابند و یا بعضی خانواده‌ها بدون برگزاری مراسم عروسی زوجین را به خانه بخت می‌فرستند.

عسکری یکی از عوامل رشد جمعیت را ازدواج دانست و گفت: برای اینکه مساله ازدواج رشد کند و مشکلات و موانع ازدواج‌ها برطرف شود، کمیته‌های مختلف تشکیل شد تا تسهیل در امر ازدواج صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی از جمله مسکن، جهیزیه و شغل موانعی هستند که سر راه ازدواج قرار گرفته و طولانی بودن دوران عقد هم مشکلاتی ایجاد کرده است، بنابراین برای کمک به زوج‌هایی که دوران عقدشان به‌دلیل نبود جهیزیه طولانی شده کمیته تأمین جهیزیه نسبت به خرید جهیزیه به یک‌هزار زوج هر کدام به میزان ۱۴ میلیون تومان و کالای ایرانی اقدام خواهد کرد که این میزان با کمک شرکت مس، خیران، اصناف، خیریه کوثر، بانک رسالت، کمیته‌امداد و مردم نوعدوست تهیه و عید غدیر تحویل زوج‌ها داده می‌شود که راهی خانه بخت شوند ضمن اینکه حفظ کرامت خانواده‌ها در این امر خیر جزو اولویت ما خواهد بود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه مردم رفسنجان دست به خیر بالایی دارند که آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یک نمونه از آن است که تحت عنوان احرار حسینی اجرا شد و در کشور برند شد، افزود: رفسنجان اولین شهری شد که هیچ زندانی جرایم غیر عمد ندارد و بعد اجرای نذر نفس با خریداری دستگاه‌های اکسیژن برای کمک به بیماران کرونایی و تنفسی در کشور نمونه شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین جهیزیه یک حساب افتتاح شده با امضای امام جمعه، فرماندار و رئیس کمیته امداد که هم مردم می‌توانند پول به حساب بریزند همچنین اصناف می‌توانند کمک غیرنقدی مانند اهدای فرش یا …داشته باشند.

عسکری همچنین پیشنهاد داد: افرادی که بدهی مالیاتی دارند هم می‌توانند اقلام اهدایی یا وجوه خود را بیاورند که راهکار قانونی برای این کار هست و به جای پرداخت مالیات کمک کنند و کمیته امداد با اداره مالیات هماهنگ خواهند شد.

وی متذکر شد: شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۹۲۴۰۱۶ بانک رسالت برای واریز کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ازدواج ازدواج آسان جهیزیه رفسنجان زوج های جوان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :