مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی خبر داد:

واگذاری خانه حاج‌آقاعلی به بخش خصوصی طی ۶ ماه آینده

  • شناسه خبر: 60466
واگذاری خانه حاج‌آقاعلی به بخش خصوصی طی ۶ ماه آینده

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با مذاکره با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تدابیر و همکاری‌هایی که فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دارد امیدواریم طی ۶ ماه آینده با همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم این بنا را به‌عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار کنیم و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با مذاکره با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تدابیر و همکاری‌هایی که فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دارد امیدواریم طی ۶ ماه آینده با همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه این بنا را به‌عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار کنیم و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

به گزارش روراستی، هادی میرزایی امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنای خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان با ۱۴ هزار متر مربع عرصه و هفت هزار متر مربع اعیان بنا شده است.

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این بنا طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۳۸۷ و  متعاقبا در ۱۳۸۹ حق بهره‌برداری از حقوق صندوق به آن واگذار شده بود، پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و ضمن هزینه‌هایی که در دروان طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال ۱۳۹۴ انجام شد، به‌دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود.

وی افزود:  متعاقبا سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه بخش مرمتی ادامه بنا اقدام کرده بود که در نهایت امروز در شرایطی بنا را می‌بینیم که متأسفانه نه بهره‌برداری دارد، نه از شرایط خوبی در بخش مرمت برخوردار  است.

میرزایی خاطرنشان کرد: الحمدلله طی دو هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با دکتر پندار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امضا کردیم تا بتوانیم با همکاری بین‌بخشی این مسأله‌ای که مشابه این منابع و هزاران منابع دیگر در کشور به‌دلیل موضوع‌های بین‌بخشی مسکوت مانده، برطرف شود.

وی اضافه کرد: با مذاکره با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تدابیر و همکاری‌هایی که فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دارد امیدواریم طی ۶ ماه آینده با همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم این بنا را به‌عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار کنیم و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بخش خصوصی بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقاعلی خانه خشتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :