مرغ شمال استان کرمان را راحت به جنوب استان می دهیم؛ دیگر نمی توانیم

  • شناسه خبر: 60508
مرغ شمال استان کرمان را راحت به جنوب استان می دهیم؛ دیگر نمی توانیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ما دو سازمان مستقل جهاد کشاورزی در استان هستیم تا امروز مرغ جنوب استان را تامین کرده‌ایم اما دیگر نمی‌توانیم جواب دهیم مرغ شمال استان را راحت به جنوب می‌دهیم و روزها التماس به استان‌های دیگر می‌کنم که مرغ به ما بدهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ما دو سازمان مستقل جهاد کشاورزی در استان هستیم تا امروز مرغ جنوب استان را تامین کرده‌ایم اما دیگر نمی‌توانیم جواب دهیم مرغ شمال استان را راحت به جنوب می‌دهیم و روزها التماس به استان‌های دیگر می‌کنم که مرغ به ما بدهند.

به گزارش روراستی، عباس سعیدی امروز در جلسه ستاد تنطیم بازار استان کرمان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته بر ای افزایش مرغداری‌ها و جوجه‌ریزی استان تا امروز ۸۳ پروانه موافقت اصولی تاسیس مرغداری به ظرفیت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در شمال استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: ۳۶ مورد اصلاح ظرفیت‌های سالن  مرغداری‌های صورت گرفته و در این اصلاحیه ۴۹۴ هزار به ظرفیت جوجه‌ریزی شمال استان اضافه شده و می‌توانند در جوجه‌ریزی بعدی اقدام کنند و در مجموع ۵۸۴ هزار و ۷۲۰ قطعه به ظرفیت قبلی جوحه‌ریزی شمال استان اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تصریح کرد: الان در تامین جوجه یک‌روزه در شمال استان ما مشکلی نداریم، مرغداران باید ۵۰ روز که شد سالن مرغ خود را تخلیه کنند و اگر از این کار سر باز زنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و تا کنون ۷۱ مورد معرفی کرده‌ایم .

سعیدی عنوان کرد: ما دو سازمان مستقل در استان هستیم تا امروز مرغ جنوب استان را تامین کرده‌ایم اما دیگر نمی‌توانیم جواب دهیم مرغ شمال استان را راحت به جنوب می‌دهیم و روزها التماس به استان‌های دیگر می‌کنم که مرغ به ما بدهند یا کیلو کیلو مرغ از استان‌های دیگر وارد می‌کنم، باید کمک کنید تا گوشت جنوب استان تامین شود.

وی گفت: ما یکسری مرغداری‌های غیرمجاز داشتیم که از چرخه تولید خارج شدند به دلیل اینکه  سامانه بازارگاه اعلام کرد، مرغداری‌های که مجوز ندارند نمی‌توانند نهاده دریافت کنند‌ و این مرغداری‌ها ۳۰ درصد مرغ استان را تامین می‌کردند.

سعیدی ادامه داد: درخواست داریم نامه‌ای از طریق تنظیم بازار نوشته شود تا ما از طریق وزارتخانه و دامپزشکی بتوانیم مشکل آنها را حل کنیم اگر بتوانیم مجوز بگیرم تا پایان سال جاری و راه‌اندازی مرغداری‌های جدید در سال آینده به صورت موقت جوجه‌ریزی داشته باشند.

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز اظهار داشت: مجوز ۳۰۰ هزار  قطعه به صورت شخصی به افراد صادر کرده‌ایم که عمده مشکلات ما در این زمینه تسهیلات است.

وی گفت: صنعت را مجبور کرده‌ایم که زنجیره تولید یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در جنوب را احداث کنند که در حال انجام مراحل  تحقیقات قرار دارند .

برخوری تصریح کرد: توسعه مرغداری‌ها مربوط به دهه ۶۰ الی ۷۰ است که تسهیلات سه درصد داده می‌شود و مجوزها هم آزاد بود در آن زمان جهاد کشاورزی جنوب مستقل نبود، از دهه ۸۰ مجوز مرغداری ممنوع شد و ما یک مرغداری نداشتیم و مجوز ۱۵ الی ۱۶ مرغداری کنونی که در جنوب هست را  صادر کردم زیرا هر چه به وزارتخانه مکاتبه کردیم اجازه ندادند .

وی گفت: مرغی که در شمال استان تولید می‌شود نهاده ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کند مال کسی نیست و مربوط به تمام ملت ایران است زیرا تمام‌ ملت سرانه آن را پرداخت می‌کنند، به دلیل سوء‌مدیریت در شمال استان مرغداری‌ها در جنوب توسعه پیدا نکردند و امروز در جنوب استان باید تاوان بدمدیریتی را پس بدهند.

محرابی معاون امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: طبق مصوبه قبلی ستاد تنطیم بازار استان مرغ تولید شده به نسبت جمعیت در داخل استان توزیع شود.

وی ابراز داشت: رئیس جهاد کشاورزی شمال و به تبع آن فرمانداران شمال استان که مرغ بیشتری تولید می‌کنند بحث آنها این است که مرغ تولید شده در شمال استان صرفا در همین مناطق توزیع شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: شنبه هفته آینده در این زمینه جلسه‌ای با حضور دادستان، اداره کل اطلاعات، جهاد کشاورزی شمال و جنوب برگزار خواهیم کرد تا در این زمینه یک جمع‌بندی و کار کارشناسی انجام شود و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

برچسب ها:
توزیع مرغ جنوب استان کرمان سازمان جهاد کشاورزی سهمیه مرغ شمال شمال استان کرمان عباس سعیدی کمبود مرغ مرغ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :