با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هنرستان خیرساز کاردانش کبوترخان افتتاح شد

  • شناسه خبر: 60515
هنرستان خیرساز کاردانش کبوترخان افتتاح شد

با حضور معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش هنرستان کاردانش کبوترخان افتتاح شد.

با حضور معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش هنرستان کاردانش کبوترخان افتتاح شد.

به گزارش روراستی، با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان استان، شهرستان و محلی هنرستان ۶ کلاسه دکتر ایرانی در کبوترخان افتتاح شد.

آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دکتر ایرانی در روستای کبوترخان از توابع بخش مرکزی رفسنجان برگزار شد.

این مدرسه با زیربنای ۸۱۸ متر مربع و ۵۵۰ میلیون تومان توسط خیر و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی احداث شده است.

احمدی‌لاشکی معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح هنرستان کبوترخان اظهار کرد: از همه کسانی که در این پروژه نقش‌آفرین بودند و تلاش کردند تا امروز به ثمر بنشیند تشکر می‌کنم.

وی بیان داشت: از دیروز که در حوزه تعلیم و تربیت استان کرمان هستیم گزارش‌های خوبی داده شد و ما هم شاهد اقدامات ارزشمندی به‌ویژه در رفسنجان توسط مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در حوزه کیفی و کمی هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس و معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در شرایط سخت هستیم، تحریم واژه نیست، دشمن عمل می‌کند، در این شرایط کارکردن هنر است و اینکه عنوان می‌شود مملکت امام زمان (عج) است، حقیقت دارد.

وی تصریح کرد: در این استان سرداری برای آزادگی جهان بشریت تقدیم کردید باید همچون اندیشه سردار حاج‌قاسم سلیمانی را در کار خود قرار دهید و مصداق عملی راه حاج‌قاسم سلیمانی را طی کردن همان است که خانواده ایرانی در این منطقه انجام داده است و این جمع برای قدردانی از این خانواده اصیل ایرانی در اینجا حضور یافته است.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: این تدبیر درست که هنرستان‌ها تقویت شود یک اندیشه پشت آن بوده است، یکی از اشکالات نظام آموزشی ما این است که همه را به سمت علوم تجربی، انسانی و ریاضی تشویق می‌کنیم، در کنکور از حدود یک میلیون نفر ۶۵ درصد وارد علوم تجربی می‌شوند این جمعیت بعدا دچار چالش شده و در حوزه اشتغال دچار مشکل می شوند، که این موضوع سبب شد قانونگذار در برنامه ششم توسعه در ماده ۶۵ اعلام می‌کند تا پایان برنامه توسعه ششم باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی به سمت هنرستان‌ها بروند، اما هنوز کرمان جا دارد تا به این هدف برسد.

وی عنوان کرد: برای سال تحصیلی بعدی حدود ۴۲ درصد دانش‌آموزان ما به رشته‌های فنی گسیل می‌شوند.

احمدی‌لاشکی در ادامه متذکر شد: امسال در بودجه ۱۴۰۰درصد قیر ۶ درصد به مدارس اختصاص داده شد، بنابراین کیفیت فیزیکی از جمله آسفالت در اقداماتی که انجام می‌شود مدنظر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش خیر مدرسه معاون وزیر آموزش و پرورش هنرستان کاردانش کبوترخان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :