به دعوت نماینده صورت گرفت؛

سفر رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به رفسنجان

  • شناسه خبر: 60698
سفر رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به رفسنجان

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سفر به رفسنجان از مجتمع مس رفسنجان و قرق منصورآباد بازدید کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سفر به رفسنجان  از مجتمع مس رفسنجان و قرق منصورآباد بازدید کرد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام دحسین جلالی با اشاره به سفر روز شنبه ۱۹ تیرماه خانم دکتر رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و هیأتی از سازمان محیط زیست به دعوت نماینده رفسنجان به این شهرستان اظهار کرد: ظهر شنبه در جلسه ای در مجتمع مس رفسنجان ضمن استماع گزارشی از وضعیت زیست محیطی مجتمع مس و بررسی وضعیت آلایندگی، غبار لیچینگ و جمع آوری اسید، از بخش هایی از کارخانه بازدید به عمل آمد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به آلایندگی که از ناحیه این مجتمع وجود دارد و هوای آلوده و آب دارای آرسنیک از این وضعیت ایجاد شده است،  انتظار مردم شریف و نجیب رفسنجان و انار از مس این است که در جهت اشتغال جوانان اهتمام خاصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تلا ش های زیادی که مجتمع مس رفسنجان برای بهبود اشتغال انجام می دهد، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و رضایتمندی کامل در خصوص اشتغال ایجاد نشده است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست داریم در قبال مسؤولیت های اجتماعی خدمات بیشتری ارائه دهند؛ وضعیت راه های روستایی ما واقعا نگران کننده است و آسفالت برخی از این روستاها مربوط به چهل سال است که امروز کاملا از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اطراف سرچشمه روستاها آب ندارند و از راه مناسبی برخوردار نیستند، منطقه راویز منطقه محرومی است که از خدمات بهداشت و درمان بی بهره بوده و قنوات خشکیده ای دارد و این منطقه مشکلات زیادی دارد که با توجه به اینکه در کنار مجتمع مس رفسنجان واقع شده، نیازمند نگاه ویژه است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه ایستگاه سنجش آلایندگی نیاز مبرم این شهرستان است، افزود: این موضوع مورد تأکید رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هم قرار گرفت که  می طلبد در خصوص راه اندازی این ایستگاه اقدام جدی صورت گیرد و فکر اساسی شود چون جان یک انسان ارزش زیادی دارد و اگر ایستگاه سنجش آلودگی هوا داشته باشیم روزهایی که هوا آلوده است گروه های پرخطر از منزل خارج نمی شوند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین به بازدید این هیأت از منطقه قرق منصور آباد اشاره داشت و گفت: به همت گروه دوستداران طبیعت که مایه افتخار شهرستان ما هستند، خوشبختانه آمار قوچ و کل از ۱۰۰ راس به بیش از دو هزار راس رسیده که جای خوشحالی دارد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که مجتمع مس در جهت کمک به منطقه منصورآباد و ساماندهی آن توجه بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: مناطق خوش  آب و هوایی همچون داوران، خنامان و سرچشمه هم ظرفیت ایجاد قرق دارند که می توانند موفق باشند.

وی به سایر نیازها و مشکلات این شهرستان هم پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه به دنبال ایجاد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق بودیم و موافقت آن حاصل شده است، همچنین موضوع فرودگاه، دوبانده سازی جاده داوران، کمربندی شرقی، ایستگاه راه آهن، فاضلاب شهری و…مس باید پای کار باشد و در قبال مسؤولیت های اجتماعی خود این نیازهای شهرستان را برآورده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس سفر به رفسنجان مجتمع مس رفسنجان محیط زیست منصورآباد نماینده مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    خداقوت خدمت نماینده خدوم انقلابی و پیگیر رزمنده دفاع مقدس حاج آقا جلالی