روراستی گزارش می دهد:

ادامه چرای دام ها در  فاضلاب شهرک هزار واحدی+تصاویر  

  • شناسه خبر: 60874
ادامه چرای دام ها در  فاضلاب شهرک هزار واحدی+تصاویر   

علی رغم انتشار چندین گزارش در خصوص چرای دام در فاضلاب شهرک هزارواحدی، گویا مسؤولان در خواب غفلت به سر می برند که معضل همچنان به قوه خود باقی‌ست.

علی رغم انتشار چندین گزارش در خصوص چرای دام در فاضلاب شهرک هزارواحدی، گویا مسؤولان در خواب غفلت به سر می برند که معضل همچنان به قوه خود باقی‌ست.

به گزارش روراستی، مدت هاست که فاضلاب شهرک هزارواحدی رفسنجان مشکلات عدیده ای برای ساکنان منطقه ایجاد کرده و از بوی نامطبوع این فاضلاب گرفته تا رهاشدن آن در محیط زیست تهدیدات جدی به شمار می رود.

اما موضوعی که مایه تأسف است، چرای گوسفندان در حوالی این فاضلاب و خوردن علوفه ای که از فاضلاب انسانی آبیاری می‌شوند و چندین بار گوشزد شده است،  در حالی که این آب و علوفه ای که در این محل روییده می تواند انگل زا باشد و در گوشت، شیر و سایر محصولات لبنی بیماری ایجاد کند.

به نظر می رسد کارگروه سلامت و امنیت غذایی نسبت به این موضوع که واضح بوده و مدت هاست گریبان مردم منطقه و محیط زیست را گرفته، اهمیتی قائل نیستند که برای رفع آن تصمیم گیری کنند.

به گفته محمود مقامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان، طبق قرار قبلی، صاحب این گوسفندان فردا طی تعهدنامه ای در اداره دامپزشکی نسبت به انتقال دام های خود از این محل به یک مکان دیگر اقدام خواهد کرد و با حضور نماینده بهداشت محیط و نماینده دامپزشکی در محل این انتقال صورت خواهد گرفت.

اما در صورتی که انتقال دام ها به یک مکان دیگر هم صورت گیرد و مشکل فاضلاب همچنان پابرجا باشد، نمی توان امیدوار بود که در روزهای آینده دوباره سروکله دام های دیگری پیدا نشود، ضمن اینکه حیوانات وحشی هم در این محل کم نیستند و پرسه زدن آن ها در این محیط آلوده و جا به جا شدنشان در سایر نقاط شهر می تواند سلامتی را تهدید کند.

بنابراین باید فکر اساسی برای فاضلاب شهرک هزار واحدی شود و پس از سالها اهالی منطقه و شهرک جهاد هم از این مشکل خلاصی یابند.

عکس از: حامد قاسمی

انتهای پیام/

برچسب ها:
انگل چرای دام دامپزشکی شهرک هزارواحدی فاضلاب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :