مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

امسال پرچم هیچ هیأتی بر زمین نماند/نظارت وجدانی هیأت های مذهبی بر شیوه نامه ها

  • شناسه خبر: 60979
امسال پرچم هیچ هیأتی بر زمین نماند/نظارت وجدانی هیأت های مذهبی بر شیوه نامه ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه کرونا مانع برگزاری هیأت‌ها در سال گذشته شد، گفت: امسال تلاش کنیم هیچ هیأتی تعطیل نشود و حداقل پرچم خود را علم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه کرونا مانع برگزاری هیأت‌ها در سال گذشته شد، گفت: امسال تلاش کنیم هیچ هیأتی تعطیل نشود و حداقل پرچم خود را علم کنند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در جلسه ستاد محرم شهرستان اظهار کرد: در فضای مذهبی دغدغه سلامت مردم بسیار مهم بوده و از زمان گسترش ویروس کرونا جریان مذهبی خود را نسبت به این ویروس مسؤول می‌داند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به سهم بالای جریان مذهبی در عرصه‌ رفع بحران‌ها تصریح کرد: این جریان همواره به‌طور جدی در میدان بوده و سال گذشته هم نشان دادیم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم‌های محرم رضایت ۸۰ درصدی وزارت بهداشت را هم جلب کردیم.

وی ادامه داد: همیشه جریان‌های مذهبی را به احساسات مطلق تحکم کردند اما این جریان نشان داد تعقل جدی دارد؛ برای برگزار نکردن مراسم‌های مذهبی بهانه زیاد بود اما جریان مذهبی همه قاعده‌ها را با قاطعیت پذیرفت که چراغ مجالس امام حسین (ع) خاموش نشود.

حقانی ابراز کرد: هیأت‌های مذهبی بر مراسم‌های خود نظارت وجدانی دارند و آن‌چه که در رعایت شیوه‌نامه‌ها برای ما دارای اهمیت است، سخنان رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به موضوع راه‌اندازی دسته‌های خیابانی افزود: می‌شود به‌جای راه‌انداختن دسته‌های خیابانی مراسم را به‌طور ثابت در فضای باز برگزار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بر پرهیز از ازدحام در توزیع نذورات تأکید کرد و گفت: برای توزیع نذورات باید فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور جدی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه کرونا مانع برگزاری هیئت‌ها در سال گذشته شد، خاطرنشان کرد: امسال تلاش کنیم هیچ هیأتی تعطیل نشود و حداقل پرچم خود را علم کنند.

حقانی متذکر شد: برپایی موکب‌های صوتی در شهر بسیار ارزشمند است و عوامل شهری در سیاه‌پوش کردن شهر و ایجاد فضای مذهبی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان اقامه عزای امام حسین (ع) را از افضل اعمال دانست و از سلامت مردم به‌عنوان یک اصل مهم یاد کرد و آن را دغدغه مذهبیون در کنار اقامه عزا عنوان کرد.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد:حتی اگر شیوه‌نامه بهداشتی هم نباشد، هیأت‌ها با رعایت مسائل بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و در فضای باز مراسم‌های خود را برگزار می‌کنند.

عسکری همچنین یادآور شد: مردم می‌توانند نذورات خود را به‌صورت بسته‌بندی پخش کنند و اگر کسی نذر برگزاری مراسم عزا در منزل خود را دارد می‌تواند این مراسم را در کوچه محل زندگی خود یا حیاط منزل خود برگزار کند اما از برگزاری مراسم در فضای بسته خودداری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام حقانی محرم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان هیأت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :