گلایه نماینده از مسؤولان استان؛ آب خلیج فارس حق مردم رفسنجان و انار هم هست!

  • شناسه خبر: 60989
گلایه نماینده از مسؤولان استان؛ آب خلیج فارس حق مردم رفسنجان و انار هم هست!

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار با ابراز گله‌مندی نسبت به انتقال آب خلیج‌فارس از رفسنجان به کرمان گفت: ما مخالف بردن آب به دیگر مناطق نیستیم اما زمانی که رفسنجان از بی‌آبی رنج می‌برد باید آب رفسنجان و انار هم تأمین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار با ابراز گله‌مندی نسبت به انتقال آب خلیج‌فارس برای شرب از رفسنجان به کرمان گفت: ما مخالف بردن آب به دیگر مناطق نیستیم اما زمانی که رفسنجان از بی‌آبی رنج می‌برد باید آب رفسنجان و انار هم تأمین شود.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی صبح امروز در نشست خبری با تبریک روز مباهله و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران  پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند. وقتی مشکلی توسط رسانه‌ها برجسته می‌شود نیمی از حل آن مشکل یا بحران مرهون خبری است که جامعه خبری به گوش مسؤولان می‌رسانند، گاهی معضلی در آینده تبدیل به یک بحران و مشکل می‌شود که از قبل به وسیله یک خبر هشدار داده می‌شود که این هشداردادن هم زمینه پیشگیری را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خبر، دقت و سرعت بسیار مهم است، ادامه داد: همان‌طور که رسالت خبرنگاران سنگین و حرفه سخت و زیان‌آوری است، مسؤولیت دشواری هم دارند.

جلالی ابراز کرد: نماینده اگرچه حوزه اجرا جزو وظایف قانونی‌اش نیست، اما حضور در حوزه اجرا به‌صورت یک رویه و سنت تعریف شده است و مردم در حوزه اجرا از ما توقع دارند.

وی افزود: متأسفانه حوزه اجرا این‌طور نیست که محدود به یک اداره یا وزارتخانه شود. نماینده با رویه عرفی که تعریف شده باید در همه این حوزه پاسخ مطالبه‌ها را بدهد و در همه وزارتخانه‌ها باید حضور یابد تا بتواند گرهی از مشکلات حوزه انتخابیه یا کشور باز کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بیان کرد: یک شخص زمانی که نماینده شد، نماینده کشور است؛ روز اولی که وارد مجلس شدیم از بیانات سکان‌دار نظام احساس کردیم که اولویت‌های مجلس مهم است؛ بحث تولید و رونق تولید، جمعیت و خانواده و صیانت از فضای مجازی سه موضوع مهمی بود که در راس کار قرار گرفت.

وی گفت: در اولویت‌هایی که رهبری فرمودند؛ بحث جمعیت را در کمیسیون فرهنگی شروع کردیم و هفت‌هزار نفر ساعت برای طرح جمعیت زمان گذاشتیم، نه به این معنا که من همه جلسات حضور داشته باشم، ما از کارشناسان و بهداشت و درمان و همه متخصصان حوزه جمعیت و جمعیت‌شناسی دعوت کردیم و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه یک سال کار سنگینی انجام شد تا بحث جمعیت و خانواده به تصویب رسید.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برای رسیدن به نتیجه، مجلس تفویض اختیار داد و کمیسیون ویژه متشکل از ۲۳ نفر تشکیل دادیم و سنگ‌تمام گذاشتیم تا این طرح تصویب شد؛ طرح ۷۴ ماده دارد هر ماده دارای یک پک است که ممکن است هر ماده ۱۰ تا زیرمجموعه داشته باشد.

وی بیان داشت: اشتغال و ازدواج جوانان، تکریم زنان خانه‌دار و شاغل و مشوق‌های بسیار خوبی در حوزه جمعیت در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: خیلی جاها مردم از حقوق خود به‌دلیل ناآشنا بودن به قانون استفاده نمی‌کنند و یکی از رسالت‌های خبرنگاران آشناکردن مردم با حقوق خود است که قانونی و بدون منت در اختیارشان قرار گیرد.

وی در ادامه بحث طرح صیانت از فضای مجازی پرداخت و گفت: یک جمله از اعتراض‌هایی که در حوزه فضای مجازی مطرح شد، مبتنی بر واقعیت نیست؛ چون در این طرح از لحظه اعلام، پیگیری، حمایت و رای دادن بنده حضور داشتم و یکی از حامیان این طرح هستم. برای اینکه در مجلس چیزی تحت عنوان قانون در فضای مجازی تصویب نشده به همین جهت زمانی که چیزی تصویب نشده به هیچ عنوان قانونی وجود ندارد که این اعتراض‌ها صورت گرفته؛ در واقع در مجلس تصویب شد که فضای مجازی مانند سایر کشوها چارچوب می‌خواهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما اجازه دادیم متخصصان داخل و خارج از مجلس بنشینند و وظایف و قوانین در حوزه مجازی را تدوین کنند و این تا رسیدن به قانون راه طولانی و درازی دارد؛ به همین جهت این پرسش پیش می‌آید که طرح چه بود؟ این پیش‌نویس بوده و قانون نیست و همچنین ممکن است تبدیل به قانون هم نشود.

وی اضافه کرد: طبق این پیش‌نوس هیچ پلتفرم داخلی یا خارجی بسته نمی‌شود و این قول را به مردم می‌دهم ما در این طرح خواستار تنوع اینترنت هم شدیم تا کسانی که تولید محتوا می‌کنند هم از مزایای فضای مجازی بهره‌مند شوند؛ ضمن اینکه پلتفرم‌‌های خارجی باید در کشور ما نمایندگی رسمی داشته باشند که اگر حق و حقوق شهروندان ضایع شد قابل پیگیری باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  در ادامه به مسائل و مشکلات شهرستان رفسنجان پرداخت و آب، حمل و نقل و برق را از زیرساخت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: ما با تنش آبی شدیدی در شهر مواجه‌ایم، زیرساخت‌های برق خیلی ضعیف است و ۳۵ مگاوات برق کم داریم و مسائل مربوط به حمل و نقل و زمینی و هوایی باید حل می‌شد که در این راستا اقداماتی انجام دادیم.

وی در حوزه برق تصریح کرد: نزدیک به یک سال نسبت به احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان دوندگی کردیم و مدیر مجتمع مس رفسنجان هم از طرفداران این پروژه بود تا اینکه توانستیم در ۲۳ خرادماه امسال مجوز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان را بگیریم که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود که به محض مشخص‌شدن مکان کار شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی عنوان کرد: ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای این طرح است و پیمانکار و مشاور طرح انتخاب شده و طی دوره سه ساله اجرا می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه معتقدیم برق جنوب‌شرق را پشتیبانی می‌کند.

وی با ابراز گله‌مندی نسبت به انتقال آب خلیج‌فارس برای شرب از رفسنجان به کرمان ابراز کرد: ما مخالف بردن آب به دیگر مناطق نیستیم اما زمانی که رفسنجان از بی‌آبی رنج می‌برد باید آب رفسنجان و انار هم تأمین شود، ۲۰۰ لتیر در ثانیه برای انار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه برای رفسنجان درخواست دادیم و پیگیری می‌کنم که این آب به حوزه انتخابیه برسد.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: در خط دو انتقال آب خلیج‌فارس هم رفسنجان دیده شده که امیدواریم بتوانیم از این خط هم بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی به‌شدت با مشکل آب مواجه‌ایم. خرده‌مالکان زیادی داریم که اگر باغات کشاورزی به‌صورت تعاونی تجمیع می‌شد مسائل و مشکلات حل می‌شد. جهاد کشاورزی باید ورود کند با کشاورزان صحبت کند تعاونی تشکیل دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس د بخش دیگری از سخنان خود به بحث جاده‌ها پرداخت و  به عنوان نمونه تلفات جاده‌ داوران را یادآور شد و بیان داشت: در این جاده با عرض کم روزانه شاهد حوادث دلخراشی هستیم که نیازمند دوبانده‌سازی است و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم ۲۰ کیلومتر تا تونل را با اعتبار هشت میلیارد تومان که گرفتیم قرار است اجرا شود اما کافی نیست و پیگیری می‌کنیم که تا زرند پیش برود.

حجت‌الاسلام جلالی تردد روزانه ۳۰ تانکر حمل سوخت از مقابل بیمارستان و سطح شهر که مناطق مسکونی هستند یاد کرد و این تانکرها را به منزله بمب متحرکی عنوان کرد که با یک جرقه می‌تواند فاجعه انسانی به‌بار بیاورد.

وی در همین رابطه توضیح داد: وجود کمربندی شرقی نیاز است تا ضمن حذف تردد این تانکرها بار ترافیکی هم در شهر کاسته شود، بنابراین با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و فرماندار در این زمینه پیگیری کرد، فعلا چهار میلیارد تومان برای شروع کار کمربندی شرقی بودجه تخصیص داده شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه باید به شبکه ملی و بین‌المللی ریلی وصل بشویم و برای رفسنجان پروژه‌ای از قبل دیده نشده، اظهار داشت: برای قطار مطالعات انجام شد. از باغین تا منطقه ویژه اقتصادی که بارانداز صورت می‌گیرد و ایستگاه مسافربری هم در رفسنجان است و به احمدآباد وصل می‌شود، این قطار به سمت بافق نمی‌رود و به همین دلیل ۱۵۰ کیلومتر فاصله کم خواهد شد و کاهش دو ساعتی زمان را در پی خواهد داشت. با پیگیری که انجام دادیم قرار است یک سوم آن را دولت بپردازد و برای دو سوم مابقی به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

اما مسائل اجتماعی هم موضوع دیگر سخنان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بود، وجود حدود ۳۰۰ کارتن خواب که حجت‌الاسلام جلالی آن را برای چهره شهر فرهنگی مانند رفسنجان نازیبا می‌داند و راه چاره و درمان این معضل را ایجاد کمپ‌های اجباری عنوان می‌کند، که در این راستا کمپ زنان در یکی از مناطق شهرستان راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان سخنان خود یادآور شد: طی یک سال، احصاء مسائل و مشکلات شهرستان در دستور کار بود و از دفتر به روستاها سرکشی می‌شد و مسائل احصاء و انتقال داده می‌شد و با حضور مسؤولان برای حل و فصل مشکلات روستاها به این مناطق سر زدیم که خیلی تأثیرگذار بود چنان‌چه در سفر به منطقه راویز بسیاری از مشکلات این منطقه به کمک فرماندار و دیگر مسؤولان ادارات حل و فصل شد.

وی همچنین متذکر شد: روز گذشته هم طی سفر به دهستان قاسم‌آباد مشکلات حوزه آب، برق، مخابرات، راه‌ها، اراضی ملی و موقوفه و…بررسی و نسبت به حل آن تصمیم‌گیری شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب آب خلیج فارس حجت الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :