فعالیت ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه ولیعصر (عج)/چاپ کتاب شهدای دانشجوی رفسنجان توسط دانشگاه

  • شناسه خبر: 61065
فعالیت ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه ولیعصر (عج)/چاپ کتاب شهدای دانشجوی رفسنجان توسط دانشگاه

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان زیر پوشش دانشگاه ولیعصر(عج) فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان زیر پوشش دانشگاه ولیعصر(عج) فعالیت می‌کنند.

به گزارش روراستی، حسن رنجبرعسکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) در هشت سال گذشته با سه مدیر اداره شد و برنامه‌ریزی‌های در این دانشگاه انجام شد که اگر روزی درب دانشگاه بسته شد و نبود آن برای شهرستان احساس شد، نشان می‌دهد دانشگاه در مسیر واقعی خود حرکت کرده است.
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از دانشگاه‌های پژوهش‌محور یاد کرد و افزود: سالیان سال است که دانشگاه‌ها از جمله این دانشگاه، جامعه‌محوربودن را تجربه کردند تا بتوانند مشکلات و نیازهای جامعه را شناسایی و در رفع آن تلاش کنند.

این مسؤول از راه‌اندازی مرکز کارآفرینی دانشگاه و اخذ مجوز مرکز رشد دانشگاه یاد کرد و عنوان داشت: مرکز رشد صاحبان فکر و ایده را پشتیبانی می‌کند که خروجی این افکار به درد جامعه بخورد و با حمایت از شرکت‌ها محصول شرکت‌ها که تولید شد به پارک‌های علم و فن‌آوری هدایت می‌شود تا محصول اصلی را به بیرون انتقال دهند.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۰ شرکت در مرکز رشد دانشگاه مستقر است که محصولات آن مرحله پیشرو و رشد را طی کرده و وارد پارک می‌شوند تعدادی از این شرکت‌ها در بحث کرونا به‌خوبی خود را به جامعه نشان دادند و الکل مورد نیاز را تأمین کردند و در منطقه ویژه اقتصادی کارخانه تولید الکل راه‌اندازی خواهد شد که الکل مورد نیاز شرکت مس را تأمین کند.

رنجبرعسکری خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه مس و دانشگاه صنعتی شریف ارتباط خوبی ایجاد شد که موجب شد خیلی از پروژه‌های مس با همکاری هرسه از متخصصان مس و امکانات و اساتید دانشگاه صنعتی انجام شود که نشان دهنده عزم دانشگاه برای حل نیازهای جامعه است.

وی ابراز کرد: مرکز نوآوری دانشگاه راه‌اندازی شده و در حال حاضر فعال است و تاکنون رویدادهایی را برگزار کردند که امیدواریم قدم‌های مثبت بیشتری هم برداریم؛ همچنین اولین مرکز شتاب‌دهنده دانشگاه را هم راه‌اندازی کردیم.

رنجبرعسکری با اشاره به قول رئیس جمهور در خصوص پارک علم و فن‌آوری تصریح کرد: فعلا به‌دلیل اینکه هر استان می‌تواند یک پارک داشته باشد، برای مجوز با مشکل مواجه شدیم؛ اما مجوز پردیس علم و فن‌آوری را توانستیم ورود کنیم و کارهایی در این زمینه جلو ببریم.

وی گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران را سال ۹۷ در دانشگاه ایجاد کردیم که یکی از استان‌هایی که این صندوق ایجاد نشد استان کرمان بود که نیازهای سرمایه‌ای داشت و دانشگاه با همکاری پارک علم و فن‌آوری کرمان متقبل شد ۵۰ درصد سرمایه را بگذارد و بخش خصوصی هم وارد شد که درصد زیادی از سهام بخش خصوصی از شرکت‌های رفسنجانی است که نقش بسزای رفسنجان در ایجاد این صندوق را می‌رساند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بیان کرد: این دانشگاه معین منطقه خنامان است که تعدادی از زمین‌های این منطقه را زیر کشت زعفران بردیم و راه‌اندازی گلخانه در این زمینه اقدام دیگری بود و از سال گذشته زمین‌ها را به خود اهالی واگذار کردیم اما از نظر مباحث کارشناسی توسط استاد برومندنیا کشاورزان حمایت می‌شوند همچنین در منطقه سرچشمه هم کشت گل محمدی انجام می‌شود.

وی از برگزاری آزمون‌ها ازجمله کنکور ارشد در دانشگاه ولیعصر(عج) یاد کرد و توضیح داد: سال جاری ۱۲ آزمون مختلف اعم از کنکور، ارشد ناپیوسته، نظام مهندسی، وکالت و…در شهرستان رفسنجان برگزار کردیم که بیش از ۱۰ هزار داوطلب در این آزمون‌ها شرکت کردند.

رنجبرعسکری در ادامه با اشاره به چاپ کتاب زندگینامه شهدای دانشجوی رفسنجان گفت: به‌زودی این کار انجام خواهد شد، همچنین در خصوص چاپ کتاب شهید وجدانی اولین خلبان شهید ایران که اهل رفسنجان است، دانشگاه شروع کرده و این کتاب چاپ و تدوین خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال در برگزاری آزمون سراسری، دانشگاه ولیعصر (عج) با شرایطی که ایجاد کرد، رتبه اول کشور را کسب کرد.

رنجبرعسکری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه از سال ۷۰ تاسیس شده و در حال حاضر در ۱۰۶ رشته گرایش دانشجو جذب می‌کنیم که ۳۲ رشته کارشناسی، یک رشته ارشد پیوسته حقوق، ۵۵ رشته ارشد ناپیوسته و ۲۰ رشته گرایش در مقطع دکتری داریم و ۷ هزار دانشجو در حال تحصیل داریم که ۸۰ درصد در مقطع کارشناسی و بیش از ۲۰ درصد تحصیلات تکمیلی هستند.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ هزار متر مربع ساختمان‌سازی شده که خیلی از پروژه‌ها سال گذشته افتتاح شد، حدود ۱۲ هزار متر مربع پروژه داریم که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارند، یکی از پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح خواهد شد و خوابگاه شمسی و فاز ۳ دانشگاه علوم پایه به متراژ ۷ هزارمتر مربع و خوابگاه صبوری مانده که به‌دلیل مشکلاتی که با پیمانکاران داشتیم به انجام نرسیده است.

رنجبرعسکری به کسب رتبه‌های متعدد دانشگاه بر اساس شاخص‌های معیار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و از کسب ۱۲ سهمیه المپیاد، کسب رتبه‌های فرهنگی، کسب رتبه برتر مدیریت محیط سبز و… خبر داد.

وی همچنین از راه‌اندازی نیروگاه‌های ۳۵ و ۵۰ کیلوات با استفاده از پنل‌های با بازدهی بالا در دانشگاه نیز یاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه ولی عصر دکتر رنجبر عسکری شرکتهای دانش بنیان شهدای دانشجو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :