در نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان مطرح شد:

بلاتکلیفی ۱۵ سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به دلیل سوءمدیریت دولت تدبیر و امید

  • شناسه خبر: 61076
بلاتکلیفی ۱۵ سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به دلیل سوءمدیریت دولت تدبیر و امید

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: ۱۵ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به‌علت مشکلات اقتصادی کشور و مسائل ارزی و سوءمدیریت‌ها دیگر توان ادامه فعالیت ندارند که تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: ۱۵ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به‌علت مشکلات اقتصادی کشور و مسائل ارزی و سوءمدیریت‌ها دیگر توان ادامه فعالیت ندارند که تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش روراستی، مجید کهنوجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از سال ۹۰ اخذ شد و طی سه سال در حوزه زیرساخت‌ها فعالیت کردیم و طی هفت سال اخیر ۹۰ سرمایه‌گذار جذب شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: ۱۵ سرمایه‌گذار به‌علت مشکلات اقتصادی کشور و مسائل ارزی و سوءمدیریت‌ها دیگر توان ادامه فعالیت ندارند که تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به اینکه۳۰ واحد در منطقه ویژه به بهره‌برداری رسیده و یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: یکی از سرمایه‌گذاران به‌واسطه نبود بازار کاملا تعطیل کرده است و در حال حاضر ۲۹ واحد در حال فعالیت هستند.

کهنوجی از تعطیلی واحد تولیدی مزرعه بیت‌کوین در منطقه تا اول شهریور به‌دلیل کمبود برق در کشور یاد کرد و افزود: هفت واحد سرمایه‌گذاری تا یک سال دیگر در منطقه ویژه به بهره‌برداری می‌رسد و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارند که در مجموع میزان اشتغال در منطقه ویژه به یک‌هزار و  ۵۳۲ نفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مس بیش از دو سال است که در خصوص صنایع پایین دستی ورود کرده و مخازن اسیدسولفوریک یکی از پروژه‌هایی‌ست که به‌واسطه وجود آن ۲۰ سرمایه‌گذار در حوزه تولید کود شیمیایی با ۶۰ محصول متنوع  منطقه مستقر شدند که ۱۰ شرکت به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ شرکت در حال ساخت و ساز هستند که تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی عنوان کرد: مخازن اسیدسولفوریک با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است و شهریور مخازن به بهره‌برداری می‌رسند.

شهردار منتخب شورای ششم رفسنجان در ادامه، پروژه اسیدسولفوریک را برای صنایع پایین‌دستی مس یک پروژه شاخص از صنایع مس نام برد و گفت: سرمایه‌گذاران مرتبط با پروژه اسید با توجه به اینکه زیرساخت آب و برق و تاسیسات موجود است می‌توانند با یک اتصال خط لوله، اسید مورد نیاز را بهره‌برداری کنند.

وی از حضور رزم‌حسینی وزیر صمت برای کلنگ‌زنی پروژه تولید ۹ ماده شیمیایی که مصرف واحد تغلیظ شرکت مس است یاد کرد که با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۷۰ نفر نیرو در حال انجام است و گفت: این پروژه تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کهنوجی بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۵۷ نفر نیرو مجوز آن اخذ شده و طی دوره سه ساله انجام و به بهره‌برداری خواهد رسید که یکی از زیرساخت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری است.

وی در همین رابطه ادامه داد: در کنار تامین آب که ۵۰۰ لیتر در ثانیه از خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس تقاضا دادیم و در صورت ایجاد خط ریل که کار مطالعات آن توسط منطقه ویژه با همکاری نماینده، فرماندار و شرکت مس انجام شده است، در صورت جذب سرمایه‌گذار یکی از مناطق ویژه دارای زیرساخت‌های خیلی خوب در کشور خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان ابراز کرد: صندوق بازنشستگی مس در منطقه ویژه اقدام به ایجاد پروژه مونتاژ ماشین‌آلات معدنی کرده و در ۲۰ هکتار زمین در چند فاز کار انجام خواهد شد که با همکاری شرکت بلاروسی این پروژه انجام و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال دولت تدبیر و امید سرمایه گذار منطق ویژه اقتصادی رفسنجان ورشکستگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :