مدیر آموزش و پرورش رفسنجان:

امکانات برای پرورش استعدادها در دانش آموزان رفسنجانی کافی نیست

  • شناسه خبر: 61081
امکانات برای پرورش استعدادها در دانش آموزان رفسنجانی کافی نیست

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: رفسنجان پتانسیل بالایی دارد و استعدادهای زیادی در دانش‌آموزان این شهرستان وجود دارد که متاسفانه هنوز توان و امکانات شکوفایی و پرورش این استعدادها نیست و این موضوع ما را رنج می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: رفسنجان پتانسیل بالایی دارد و استعدادهای زیادی در دانش‌آموزان این شهرستان وجود دارد که متاسفانه هنوز توان و امکانات شکوفایی و پرورش این استعدادها نیست و این موضوع ما را رنج می‌دهد.

به گزارش روراستی، حسین تقوی‌رشیدی روز پنج شنبه در نشست خبری به‌مناسبت روز خبرنگار سال تحصیلی گذشته را سالی سخت و پر از محنت به‌واسطه وجود بیماری کرونا دانست و افت تحصیلی دانش‌آموزان را علاوه بر ایران در سایر نقاط جهان ذکر کرد و گفت: وجود این بیماری  موجب ایجاد مشکلات تربیتی نیز شده است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان، آموزش و پرورش را زیربنای هر پیشرفت و توسعه دانست و افزود: اگر خروجی آموزش و پرورش در تمام ابعاد خوب باشد آینده جامعه پیش‌رو خواهد بود.

وی از کسب رتبه های برتر دانش‌آموزان رفسنجانی در زمینه‌های مختلف ازجمله کنکور سراسری و مسابقات کشوری قرآن یاد کرد و گفت: رفسنجان پتانسیل بالایی دارد و استعدادهای زیادی در دانش‌آموزان این شهرستان وجود دارد که متاسفانه هنوز توان و امکانات شکوفایی و پرورش این استعدادها نیست و این موضوع ما را رنج می‌دهد.

تقوی‌رشیدی ادامه داد: واکسیناسیون فرهنگیان در حال انجام بوده و سایر فرهنگیان هم با ثبت در سامانه نسبت به دریافت واکسن اقدام ‌می‌کنند.

مشکلات فیزیکی و غیراستانداردبودن کلاس‌های درس موضوع دیگری بود که تقوی به آن پرداخت و افزود: شرکت‌ها‌، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، که اگر هرچه تلاش شود و نیروی انسانی متخصص نداشته باشیم هرچه هزینه کنیم، موفقیت کمی حاصل می‌شود و این نیروی انسانی در آموزش و پرورش تربیت می‌شود.

تقوی از خیران درخواست کرد پای کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش  را به حداقل برسانیم.

اجرای ۲۴۰۰ متر مربع پروژه ورزشی آموزش و پرورش رفسنجان در سال جاری

محمد شیخ‌زاده معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه از هزینه ۴۶ میلیون تومانی با کمک مس سرچشمه رفسنجان برای مسابقات فرهنگی خبر داد و حوزه معاونت پرورشی را از حوزه‌های مهم برشمرد و برگزاری مسابقات انقلاب را طی سال تحصیلی گذشته ذکر کرد.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: طرح مصباح‌الهدی هر سال برگزار می‌شود و دانش‌آموزان ما رتبه‌های بالایی در این مسابقات در استان کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: اولین یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم با حضور دکتر کاظمی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار و از ۳۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی تجلیل شد.

شیخ‌زاده گفت: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده با مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در کل شهرستان در سال گذشته انجام شد و آموزش‌های لازم به اولیا و دانش‌آموزان برای پیشگیری و مقابله با کرونا ارائه شد.

شیخ‌زاده عنوان کرد: ۴۴۵۰ متر مربع به فضاهای ورزشی در سال گذشته شامل سالن فوتبال، کشتی و… با مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان به فضاهای ورزشی ما اضافه شد و سال جاری چهار پروژه ورزشی به متراژ ۲۴۰۰ متر در حال آماده‌سازی داریم.

امسال ۵۰ مدرسه در طرح خوانا شرکت می کنند

شریف، معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه اظهار داشت:  ۱۱۸ مدرسه دولتی، ۸۶ مدرسه غیردولتی و ۱۲۰ مرکز مستقل پیش دبستانی در رفسنجان داریم.

وی ادامه داد: تمام آموزگاران دوره ابتدایی آموزش لازم توسط تیم ۱۵ نفره از تهران به‌مدت یک سال دیدند، اما به‌دلیل بازنشستگی زیادی که در مقطع ابتدایی داریم سال گذشته ۱۵۰ نیروی جدیدالورود داشتیم که مجبور شدیم آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

شریف بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان روستایی و ۵۰ درصد دانش‌آموزان شهری در آموزش‌های حضوری در خصوص کرونا شرکت کردند و مابقی از طریق آموزش در فضای مجازی بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از مدارس سال قبل با تیم‌های خاص انجام و شورای آموزگاران هر مدرسه را تشکیل و مطالب خاص مدارس گوشزد شد.

این معاون آموزش و پرورش از طرح خوانا در مدارس یاد کرد و گفت: این طرح اهدافی ازجمله مهارت شنیدن، سخن‌گفتن،خواندن و نوشتن را دنبال می‌کند که امسال بیش از ۵۰ مدرسه باید در طرح خوانا شرکت داده شوند.

شریف اضافه کرد: پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هدف مهمی است که آموزش و پرورش با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، خانه‌های بهداشت روستایی دنبال می‌کند.

تهیه و توزیع ۳۳۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند

ابراهیمی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان در ادامه این جلسه با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش بالغ بر ۱۴ پروژه است که یا افتتاح یا در دست اجرا هستند.

وی عنوان کرد: ۳۳۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان با همکاری خیران و شرکت مس رفسنجان خریداری شد و اقلام بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی، ۱۱۰۰ سطل درب‌دار، بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک و … برای مدارس فراهم شد.

ابراهیمی بیان کرد: ۲۰۰ کلاس درس مجهز به شوفاژ شد و در بعد تعاون و رفاه کارکنان آموزش و پرورش پرداخت وام ضروری به همکاران انجام شد و در خصوص مسکن فرهنگیان ۶۰ نفر پرونده تشکیل دادند.

پژوهشسرای رفسنجان قطب محور ادبیات/ارسال ۱۱ اث دانش آموزی به جشنواره خوارزمی

میرزایی معاون متوسطه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان اظهار داشت: امسال در کنکور سراسری یک نفر رتبه تک‌رقمی کنکور ریاضی، ۶ نفر  رتبه دو رقمی کسب کردند و ۶۸ نفر رتبه زیر ۳ هزار و ۲۴ نفر  زیر یک‌هزار داشتیم.

وی بیان کرد: امسال پژوهشسرای رفسنجان قطب محور ادبیات بود و در این محور ۲۲ اثر برتر استانی داشتیم، در سلول‌های بنیادی ۲ نفر، گیاهان دارویی ۶ نفر، مقاله‌های علمی و پژوهشی ۲ نفر نجوم ۲ نفر و نانو هم دو نفر رتبه استانی داشتیم.مرحله کشوری دو اثر ادبیات رتبه برتر کشوری را کسب کرد و یک نفر  علوم آزمایشگاهی رتبه کسب کرد. همچنین به جشنواره جوان خوارزمی ۱۱ اثر ارسال شده که هنوز گزارشی از مرحله کشوری ارسال نشده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: امسال افت بسیار جدی برای دوره متوسطه پیش‌بینی می‌کردیم که با گزارشی که گرفتیم این افت چندان جدی نبود.

وی یادآور شد: بیش از ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز متوسط داریم که ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر در دوره اول هستند که از این تعداد ۹ هزار و  ۵۰۰ نفر در مدارس دولتی هستند، ۱۵ درصد از این ۱۲۳۵۰ نفر لازم التوجه هستند یعنی دانش‌آموزانی که از نگاه ما ضعیف‌ترین هستند و باید تحت آموزش‌های اضافی قرار گیرند.

برگزاری دوره سیستم مدیریت یادگیری برای فرهنگیان رفسنجان

حسینی معاون پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه تصریح کرد: در سه سال گذشته در هر سال بیش از ۶۰۰ هزارنفر ساعت بعد از تهران، اصفهان و مشهد دوره توانمندسازی داشتیم که با همکاری مجموعه مس و خیران انجام شده است.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا مدل آموزشی به چالش کشیده شد و استفاده حداکثری از تکنولوژی آموزشی پا به عرصه گذاشت، حوزه پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش دوره سیستم مدیریت یادگیری را شروع کرد و دبیران، مدیران و مجموعه کادر اداری مدارس به‌مدت هر نفر ۴۰ ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

حسینی افزود: با ارتباط با اساتید دانشگاه اصفهان و شیراز وبینار توسعه مهارت‌های حرفه‌ای در شبکه مجازی برگزار و هشت هفته برای آموزش ابتدایی، متوسطه اول و دوم زمان گذاشته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استعدادها تعلیم و تربیت حسین تقوی دانش آموز مدیر آموزش و پرورش رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :