اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران برگزار شد

  • شناسه خبر: 61348
اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران برگزار شد

مراسم اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

مراسم اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، عصر امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریور اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در تالار خیام این دانشگاه و با حضور دکتر کاظم ارزانی رئیس انجمن باغبانی ایران، بهروز آگاه از کشاورزان نمونه و تاجر موفق پسته در کشور، مهندس رضایی رئیس انجمن پسته ایران، منصور پورمیرزایی نایب قهرمان پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو، رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید و پژوهشگران عرصه باغبانی برگزار شد.

دکتر محمدحسین شمشیری دبیر دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران ضمن ارائه گزارش خود از این کنگره اظهار کرد: هیچ راهی به جز کشاورزی علمی نداریم و شعار همایش را نیز باغبانی علمی، توسعه پایدار انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیگر کشاورزی علم محور مطرح است، افزود: شکافی بین کشاورزی و تحقیقات در کشور ما وجود دارد. در کشورهای پیشرفته این شکاف پر شده و با تحقیقات کاربردی و اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان می توان شکاف بین تحقیقات و کشاورزی را پر کرد و اگر این شرکت‌های مشاوره‌ای رشد کنند هم کشاورز از آن سود خواهد برد و هم باعث ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی خواهیم بود.

دبیر دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در ادامه به آماری از تعداد مقالات ارائه شده در این کنگره علمی پرداخت و گفت: در مجموع ۴۷۰ شرکت کننده در دوزادهمین کنگره علوم باغبانی ایران در رفسنجان شرکت کردند و حدود ۵۷۰ مقاله به دبیرخانه رسید که ۴۲۸ عنوان مقاله به صورت پوستر و ۸۸ مقاله به صورت ارائه شفاهی و پنج سخنرانی از خارج از کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری این کنگره دو میزگرد برگزار شده، افزود: یک میزگزد را با نام (چالش های صنعت گلخانه) و میزگرد دیگر با نام (تاثیر گلخانه بر صنعت باغبانی) ارائه شد که بازخورد خوبی داشت و سعی کردیم میزگردها تلفیقی از تجربه افراد و کارهای علمی کارشناسان باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه جانبی در این کنگره و با بیان اینکه برای نخستین بار بود که تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی علوم باغبانی را با ۲۸ غرفه از شرکت های فعال در زمینه کشاورزی داشتیم، گفت: در سه روز برگزاری این نمایشگاه مجازی، خوشبختانه استقبال از آن بسیار خوب بوده به نحوی که تاکنون ۲۵۰۰ بازدیدکننده داشته ایم و تا یک هفته آینده نیز این نمایشگاه برقرار است.

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران در سخنان خود ضمن تشکر از دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به دلیل میزبانی شایسته این کنگره گفت: امیدوارم شرکت کنندگان بهره کافی را از این کنگره برده باشند و محتوای میزگزدها بتواند مورد استفاده کشاورزان قرار بگیرد.

دکتر حسن رنجبرعسکری نیز در سخنانی ضمن عرض خیرمقدم خدمت همه مهمانان به ارزش بالای زمان و وقت اشاره کرد و گفت: زمان برگشت پذیر نیست و ما باید دائم به اعمال خود نگاه کنیم و ببینیم که به طور مثال در دو روز گذشته چه اقدامی برای ارتقای جامعه اطرافمان انجام داده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: زمان اینکه از این اداره به آن اداره برویم، گذشته است. باید تفکرمان را عوض کنیم، تفکرمان باید به سمتی برود که کارآفرین باشیم و فرزندان‌مان را کارآفرین تربیت کنیم.

رنجبرعسکری افزود: این دانشگاه از سال ۱۳۹۰ به عنوان اولین دانشگاه دولتی در استان کرمان در زمینه کارآفرینی با ایجاد مرکز کارآفرینی، مرکز رشد و واحدهای فناوری قدم های خوبی برداشته است.

رنجبرعسکری تصریح کرد: در دو سال گذشته مرکز نوآوری شهید ستاری را با کمک مس سرچشمه ایجاد کردیم، شتاب دهنده کایت با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شد و پیگیر احداث پردیس پارک علم و فناوری در دانشگاه هستیم. وی خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره پایان کار نیست، البته این شروع کار است که محققان بایستی از تخصص‌های مختلف کنار هم جمع شوند تا مشکلات جامعه را شناسایی کنند تا این مشکلات و نیازها برطرف شد و باید در زمینه های مختلف نوآوری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: محققان باید نیازهای جامعه را احصا و در حل آنها کوشا باشند و از طریق همین کنگره هاست که راه حل مشکلات بخش کشاورزی پیدا می شود.

در پایان مراسم از پیشکسوتان علوم باغبانی ایران که به طور مجازی در مراسم حضور داشتند و همچنین بهروز آگاه، مهندس رضایی و منصور پورمیرزایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اختتامیه تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :