امام جمعه رفسنجان تأکید کرد:

ضرورت تبیین واقعیت های «دفاع مقدس»

  • شناسه خبر: 61362
ضرورت تبیین واقعیت های «دفاع مقدس»

امام جمعه رفسنجان گفت: نباید به سر زدن به خانواده شهدا و دیدار با رزمنده و ایثارگر بسنده شود ؛ بلکه واقعیت‌های دفاع مقدس برای مردم و نسل جوان تبیین شود و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای این مهم است.

امام جمعه رفسنجان گفت: نباید به سر زدن به خانواده شهدا و دیدار با رزمنده و ایثارگر بسنده شود ؛ بلکه واقعیت‌های دفاع مقدس برای مردم و نسل جوان تبیین شود و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای این مهم است.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: اگر دفاع مردمی پیش آید مستکبران و زیاده‌خواهان نمی‌توانند به اهداف خود برسند و اگر دفاع مردمی نباشد همه ارزش‌ها و مظاهر ارزشی ذیل الهی نابود می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه هر دفاعی مقدس نیست، گاهی دفاع از باطل، ظالم و ستمگر است، افزود: استکبار جهانی با چه انگیزه و ریشه‌هایی حمله به ایران را شروع کرد؟ جمهوری اسلامی ایران آغازگر جنگ نبود؛ بلکه از ناموس، خاک، ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد و دفاع مقدس رقم خورد و این‌ها باید برای نسل جدید تبیین شود که جمهوری اسلامی ایران با چه مظلومیتی و رزمندگان ما در نداری دفاع کردند.

وی تصریح کرد: نباید به سر زدن به خانواده شهدا و دیدار با رزمنده و ایثارگر بسنده شود ؛ بلکه واقعیت‌های دفاع مقدس برای مردم و نسل جوان تبیین شود و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای این مهم است.

 

نفوذ امام راحل در دل ها و فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران محاسبات دشمن را بر هم زد

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان هم اظهار داشت: حساسیت و اثرگذاری حضور رزمندگان در دفاع مقدس اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی موجب شد توطئه‌های بسیار پیچیده و چندلایه که همه چیز را هدف قرار داده بود و منافع استکبار و حزب بعث عراق در آن قرار داشت و بنا گذاشته بودند انقلاب اسلامی را از بین ببرند و اثرگذاری آن را در منطقه کمتر کنند و اینکه صدام آرزوی دیرینه داشت و دعوای خاصی بین ایران و عراق بر سر مسائل مرزی بود که خوزستان را بگیرند، را خنثی کرد.

وی ادامه داد: اما محاسبه‌ای که روی کاغذ نبود و منجر به شکست دشمن شد؛ رهبری امام خمینی (ره) و نفوذ ایشان در دل‌های مردم و وفاداری مردم و فرهنگ اسلامی ملت ایران بود که شهادت‌طلبی جزو ارکان فرهنگ اسلامی است و این فرهنگ شهادت‌طلبی خیلی از گره‌ها را باز می‌کند و حضور مردم در پشت جبهه‌ها هم بود و هرکس هرچه در توان داشت پشتیبانی کرد.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: یکپارچگی که در دفاع مقدس به وجود آمد موجب شد دشمن به اهداف خود نرسد؛ بنابراین آنچه امروز مدنظر است که حماسه دفاع مقدس را زنده کنیم، فرهنگ دفاع مقدس است که اگر در همه عرصه‌ها فرهنگ ایثار و جهاد سرلوحه کار مسؤولان و مدیران باشد خیلی از گره‌ها و مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان جنگ تحمیلی حجت الاسلام عسکری دفاع مقدس هفته دفاع مقدس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :