موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان گره‌گشای بیماران شد/خرید دستگاه ام‌آر‌آی برای بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع)

  • شناسه خبر: 61368
موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان گره‌گشای بیماران شد/خرید دستگاه ام‌آر‌آی برای بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع)

به همت موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان دستگاه ام‌آرآی توسط ابوhلقاسم احمدی از خیران این موکب خریداری و به بیمارستان اهدا شد.

به همت موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان دستگاه ام‌آرآی توسط ابوhلقاسم احمدی از خیران این موکب خریداری و به بیمارستان اهدا شد.

به گزارش روراستی، باتوجه به اینکه چند ماه قبل موعد قرارداد دستگاه ام‌آرآی رفسنجان به پایان رسیده بود، مالک این دستگاه خدمات‌ر‌سانی آن را به بیماران متوقف کرده بود و بیماران که بی‌خبر از ماجرا بودند، با مراجعه به مرکز ام‌آرآی، با درب بسته مواجه شدند و برای انجام ام‌آرآی مجبور به تحمل رنج راه به سمت کرمان، یزد و سایر نقاط کشور شدند.

اما بعد از مدتی با دیدن شرایط سخت و از طرفی وجود بیماری کرونا، موضوع با وساطت مسؤولان و صحبت با مالک دستگاه برطرف شد و دستگاه جدید و به‌روزی هم از خارج از کشور خریداری شد که تا رسیدن دستگاه جدید دستگاه فعلی قرار شد به بیماران خدمات دهد.

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان نقطه امیدی بود که دادستان رفسنجان به آن فکر کرده بود و با تماس با میربابایی مسؤول موکب خواستار پادرمیانی موکب برای حضور خیران جهت حل این مشکل برای همیشه شد تا گره کار بیمارستان باز شود.

ایمان شهسواری دادستان رفسنجان سختی شرایط بیماران را ذکر می‌کند و می‌گوید: باید دست خیران و بانیان خیر را بوسید که چنین گرهی از مشکلات مردم رفسنجان گشودند.

شهسواری تصریح کرد: بزرگی رفسنجان به پسته و بزرگی شهر نیست؛ بلکه به وجود خیران و انسان‌های بزرگی‌ست که این شهرستان داد.

اما امروز قرارداد یکی از خیران موکب خاتم‌الانبیاء (ص) با دانشگاه علوم پزشکی در راستای خرید دستگاه ام‌آرآی و اهدای عواید آن به بیماران نیازمند هم در دفتر امام جمعه با حضور مسؤولان شهرستان منعقد شد.

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه امضای این قرارداد اظهار کرد: قرارداد ام‌آرآی فعلی با توجه به طول مدت قرارداد ده ساله به پایان رسیده بود که جلسات متعدد با وساطت مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص)، فرماندار و امام جمعه برگزار و موضوع حل شد و  خیر آقای احمدی متقبل شد این دستگاه را خریداری کند و به شکل خیریه اداره شود و همچنان فعالیت خود را در بیمارستان‌ علی‌بن ابیطالب (ع) ادامه دهد و بخشی از عواید دستگاه نصیب محرومان و نیازمندان اعم از بیمار و غیربیمار براساس صلاحدید خیر و خانواده آقای احمدی هزینه خواهد شد.

سیدابوالقاسم احمدی خیّر هم گفت: موضوع دستگاه ام‌آرآی اهمیت زیادی برای شهرستان رفسنجان دارد و با توجه به اینکه مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) دنبال خیر می‌گشتند، بنده با توجه به اینکه اخوی‌ام ۹ ماه قبل فوت کردند، تصمیم گرفتیم با خانواده وی کار خیری برای شادی روح آن مرحوم انجام دهیم و درآمد حاصل از این دستگاه در راه خیر صرف شود. ما جیبی برای این کار ندوختیم، بلکه صدقه جاریه برای برادرم شود که در جهان باقی دستگیر او شود.

میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان هم در این رابطه توضیح داد: با توجه به مشکل ام‌آرآی برای بیماران شهرستان جلساتی برگزار شد و موکب با همکاری خیریه کوثر پیگیر مسأله شد که بتوانیم خیران را متقاعد کنیم ام‌آرآی را خریداری کنند و پول آن را برای خدمات درمانی هزینه کنند.

وی ادامه داد: خیر بزرگوار جناب آقای سیدابوالقاسم احمدی با این موضوع موافقت کردند که دستگاه را به نام مرحوم سیدعلی احمدی خریداری کنند و درآمد حاصل از ان را صرف بیماران و کارهای خیر کنند.

میربابایی خاطرنشان کرد: سیدعلی احمدی از خیران پشتیبان موکب خاتم‌الانبیاء (ص) بود و در زمان حیات خود کارهای خیر بزرگی انجام داد و برکت کارهای خیر بعد از حیات‌شان هم توسط برادرش ادامه دارد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز اظهار داشت: هر سال موکب خاتم‌الانبیاء(ص)  برای راهپیمایی اربعین که شرایط فراهم بود خدمات بزرگی به زائران حسینی در کربلا و نجف انجام می دادند، سال گذشته کرونا مانع تشرف این موکب به کربلا شد اما با اقداماتی که انجام دادند، تحت عنوان احرار حسینی همه زندانیان جرائم غیرعمد مشمول قانون را آزادسازی کردند و امسال هم در همین راستا که مردم نمی‌توانند به کربلا اعزام شوند موکب در اقدامی خیرخواهانه در آستانه اربعین با همکاری خیران اقدام به خرید دستگاه ام‌آرآی کردند که این اقدام بسیار ارزشمند با نام و یاد اباعبدالله الحسین (ع) برای استفاده بیماران صورت می‌گیرد.

وی در خصوص ازدواج دختران دم‌بخت که به‌دلیل نداشتن جهیزیه سال‌ها در عقد به‌سر می‌برند هم عنوان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت جهیزیه ثبت‌نام کردند و در حال تهیه جهیزیه هستیم که اگر خیران در این زمینه همکاری کنند می‌توانیم نسبت به فرستادن این دختران به خانه بخت گام برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ابولقاسم احمدی خیر دستگاه ام آرآی رفسنجان موکب خاتم الانبیا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :