همزمان با سراسر کشور؛

آیین بازگشایی «مدارس» در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 61477
آیین بازگشایی «مدارس» در رفسنجان برگزار شد

آیین بازگشایی مدارس رفسنجان در هنرستان شهید میرزابیگی برگزار شد.

آیین بازگشایی مدارس رفسنجان در هنرستان شهید میرزابیگی برگزار شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس در هنرستان شهید میرزابیگی با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس، مرروی می‌شود در باره گذشته‌ای که تمام دنیا در مقابل ایران به‌پا خواست؛ اما ما دفاع کردیم و به لطف خداوند با حضور همه مردم و رهبری‌های امام راحل نتوانستند از این کشور و سرزمین یک وجب اشغال کنند.

تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: آموزش و پرورش قریب به ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دنیا با ما جنگید و تا روز آخر هم در جنگ کمترین نرمشی نشان نداد و تا روزهای آخر شهرهای ما را بمباران و موشک‌باران کرد؛ اضافه کرد: اما یک لحظه از اندیشه و اصالت‌مان را به دشمن نباختیم.

عسکری خاطرنشان کرد: آن روز دفاع در جلوه نظامی نمود داشت؛ اما امروز هم باید آمادگی داشته باشیم و هر کلاس ما یک سنگر، هر معلم ما یک افسر و هر دانش‌آموز ما یک نیروی ارزشمندی است که می‌تواند به سلاح علم مسلح شود و در عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور پیدا کند. اگر کشور مقتدر نباشد قدرت‌های جهانی آن را نابود می‌کنند.

وی با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی گفت: دین ما دینی‌ست که اولین کلمه آن با فرمان به خواندن آغاز شد؛ بنابراین معلم و محصل با استعانت از خداوند متعال گام در راه کسب علم و دانش بردارند.

اکثر مدارس زیر ۵۰ نفر رفسنجان در روستاها هستند

حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان اظهار داشت: در وضعیت کرونا شاهد بودیم سال گذشته در وضعیت آموزشی و پرورشی ما علی‌رغم زحمات همکاران فرهنگی و خانواده‌ها نتیجه دلخواهی به‌دست نیامد.

وی ادامه داد: امسال همه مسئولان به‌دنبال بازگشایی کلاس‌ها با رعایت مسائل بهداشتی هستند و مدارسی که زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند، با رعایت مسائل بهداشتی فعال شوند؛ در رفسنجان ۳۱ مدرسه زیر ۵۰ نفر داریم که اکثرا در روستاها هستند؛ ضمن اینکه هنرستان‌ها هم درس‌های مهارتی و کارگاه‌ها را که نمی‌توانند در فضای مجازی برگزار کنند که باید تلاش شود با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی این کلاس‌ها حضوری برگزار شود.

عنایت‌الله رئیسی نماینده مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این مراسم بیان کرد: امیداوریم با تلاش‌هایی که به‌سمت واکسیناسیون صورت گرفته شاهد بازگشایی  کامل مدارس باشیم که پیش بینی برای اواسط آبان‌ماه شده است.

وی افزود: هر جامعه‌ای که در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده و توسعه ‌یافته است، به این جهت بوده که به حوزه تعلیم و تربیت اهمیت ویژه داده شده است.

دانش آموزان باید مهارت های اجتماعی بیاموزند

رئیسی ابراز کرد: اینکه ژاپن به یکی از قطب‌های صنعتی دنیا و در حوزه قانون‌مداری، وجدان کاری و مهارت‌های دانش‌آموزان پیشرفته است، به دلیل اهمیت به حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

وی تصریح کرد: در کشور ما به دلایل مختلف سختی‌ها، مبارزات انقلاب، جنگ و تحریم‌ها، آنگونه که شاید و باید آموزش و پرورش، مدارس و معلمان به‌عنوان اولویت نخست سسیتم کشور باشند، نبوده؛ که امیداوریم این توجه به حوزه تعلیم و تربیت در کشورمان بیشتر معطوف شود و این انتظار می‌رود علی‌رغم همه مشکلات، محددویت‌ها گرفتاری‌ها و بیماری کرونا و…این کار که ادامه راه انبیاست، به‌خوبی ادامه یابد.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تأکید کرد: باید روی توانمندی‌های دانش‌آموزان عمقی کارکنیم. دانش‌آموز باید پرسشگر و پژوهشگر بار بیاید و به سمت مهارت‌های اجتماعی سوق داده شود.

رئیسی گفت: در جامعه‌شناسی، آموزش و پرورش کارکردهای متعدد دارد؛ در کنار آموزش و خواندن و نوشتن دانش‌آموز باید فرهنگ‌پذیر و خلاق شود و فکر نوآورانه بیاموزد و به همه این کارکردهای حوزه تعلیم و تربیت توجه شود.

به امر پرورشی باید تخصصی پرداخته شود

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار ویژه رفسنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد:در مورد امر پرورش باید توجه بیشتری داشته باشیم؛ چون فرزندان ما در امر آموزش به‌طور نسبی موفق بودند و نتایج کنکور مشخص است و امسال نفر دوم کنکور ریاضی را در رفسنجان داشتیم.

وی بیان داشت: امر پرورش شاید به لفظ ساده بیاید، اما متخصص می‌خواهد؛ چون ورای مسأله آموزش است و باید به عمق دیدگاه و تفکر یک فرد نفوذ کند و نشان می‌دهد هرجا که همکاران پرورشی ما تخصصی کار کردند، موفق بودند؛ بنابراین در پرورش اگر غفلت داشته باشیم و وظیفه خودمان را به‌خوبی انجام ندهیم، پایان نتیجه آموزش و زحماتی که می‌کشیم شاید به جایی که باید، نرسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش بازگشایی مدارس رفسنجان زنگ مهر کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :