مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طلای سبز یک برند است؛ چقدر توانستیم از این جاذبه پسته تور گردشگری ایجاد کنیم و در فصل برداشت پسته دفاتر خدماتی، چند تور گردشگری وارد استان و شهرستان رفسنجان کردهاند و چه کارهایی برای جذب گردشگر انجام دادند؟
به گزارش روراستی، فریدون فعالی امروز در مراسم بزرگداشت هفته گردشگری در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: گردشگری یک کالای لوکس در سبد خانوار است و در عجبم چرا قدر داشته هایمان را در حوزه گردشگری در استان کرمان ندانستیم، استان کرمان دارای ظرفیت و جغرافیای زیبا و پهناوری است که باید به آن باور داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان عنوان کرد: محصولاتی استان کرمان دارد که بهترین سوغات از جمله کلمپه، قاووت، لوز پسته، همچنین بزرگترین خانه خشتی جهان و ۷ اثر ثبت جهانی در استان دارد. یک شاخص در حوزه گردشگری داریم که به آن توانمندسازی محیط گفته میشود؛ که باید دید آیا از این داشته و ظرفیت درست استفاده میکنیم؟ بهنظر من در این شکل قضیه در استان کرمان نتوانستیم بهخوبی از این منابع استفاده کنیم.
فعالی تصریح کرد: طلای سبز یک برند است؛ چقدر توانستیم از این جاذبه پسته تور گردشگری ایجاد کنیم و در فصل برداشت پسته دفاتر خدماتی چند تور گردشگری وارد استان و شهرستان رفسنجان کردهاند و چه کارهایی برای جذب گردشگر انجام دادند؟
وی با بیان اینکه چند بسته سفر آماده شده و هتلها در مناسبتهای مرتبط با این فعالیتها توانستند برنامه سفر ایجاد کنند، ادامه داد: تیم فوتبال رفسنجان یک ظرفیت است که موجب شده از هتلهای این شهرستان استفاده شود.
فعالی خاطرنشان کرد: باید از هر مناسبت برنامههای مختلف ایجاد و از برندینگ استفاده کرد که بتوانیم قوت خود را بالاتر ببریم و برنامههایمان را تعریف کنیم. ما در در اسناد بالادستی استان کرمان هم در صنعت توسعه استان، گردشگری بهعنوان اولویت قرار گرفته هم در سند آمایش سرزمین در استان کرمان گردشگری بهعنوان اولویت در نظر گرفته شده، همچنین در شورای برنامهریزی توسعه استان هر سندی که برای هر شهرستانی که میخواهد مصوبه بگیرد، اولویت نخست آن، گردشگری محاسبه شده و دیده شده ؛ اما آیا تأمین منابع متناسب با این اولویتها هست؟ بنابراین، این تناسب باید به وجود آید.
انتهای پیام/