به مناسبت یکصدسالگی صنعت پسته؛

مستند «ره صدساله» در رفسنجان تولید می شود

  • شناسه خبر: 61599
مستند «ره صدساله» در رفسنجان تولید می شود

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان از ساخت مستند «ره صدساله» با موضوع تاریخچه پسته به‌مناسبت یکصدسالگی صنعت پسته در این شهرستان خبر داد.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان از ساخت مستند «ره صدساله» با موضوع تاریخچه پسته به‌مناسبت یکصدسالگی صنعت پسته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روراستی، علی غلامرضا پور در تشریح این خبر اظهار کرد: اتاق بازرگانی رفسنجان در صدد است تاریخ شفاهی و اقتصادی رفسنجان را در قالب یک مستند تهیه و تدوین کند.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان ادامه داد: این مستند در مرحله اول با محوریت پسته و تاریخچه شکل‌گیری صنعت پسته و تاثیر آن در اقتصاد شهرستان در قالب مصاحبه با شخصیت‌های اقتصادی و فعالان حوزه صنعت پسته شهرستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با تعدادی از فعالان حوزه پسته با موضوع تاریخچه پسته مصاحبه شده که در قالب کلیپ تهیه و منتشر خواهد شد، تصریح کرد: کشت قابل توجه پسته و صنعتی شدن پسته از اوایل سال ۱۳۰۰ در رفسنجان آغاز شده و بر اساس منابع موجود، قریب به یکصد سال است که از شکل‌گیری صنعت پسته در این شهرستان می‌گذرد و این صنعت گسترش پیدا کرده و رفسنجان به‌عنوان قطب پسته کشور شناخته شده و در مقاطعی در بازار جهانی تاثیر بسزایی داشته است.

غلامرضاپور با اشاره به اینکه زحمات فعالان حوزه صنعت پسته، موجب شده پسته جایگاه امروزی خود را کسب کند و به‌عنوان پایه و محور اصلی اقتصاد شهرستان نقش داشته باشد، افزود: یکی از اهداف این مستند، ذکر نام و تجلیل از بزرگان و بیان دستاوردها و تاثیر آن در صنعت پسته است.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل و همکاری با کشاورزان، تجار و فعالان حوزه پسته، متذکر شد: مرحله اول این پروژه، تاریخ شفاهی و اقتصادی رفسنجان با عنوان «ره صدساله» با موضوع تاریخچه پسته خواهد پرداخت و در مراحل بعدی حوزه‌های دیگر اقتصاد شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اتاق بازرگانی پسته رفسنجان تاریخچه صنعت پسته مستند ره صدساله
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :