امام جمعه رفسنجان:

مردم قبل از وقف املاک و اموال خود مشورت کنند

  • شناسه خبر: 61640
مردم قبل از وقف املاک و اموال خود مشورت کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: کسانی که قصد دارند ملکی را وقف کنند حتما با کارشناسان مشورت کنند و بر اساس مقتضیات و ضرورت‌ها اقدام کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: کسانی که قصد دارند ملکی را وقف کنند حتما با کارشناسان مشورت کنند و بر اساس مقتضیات و ضرورت‌ها اقدام کنند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: از تلاش‌های این نیرو که ضامن امنیت مردم در شهرها و درون کشور است، قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در استان کرمان فرمانده انتظامی استان شبانه‌روز آرام و قرار ندارد، سراغ ندارم در بین نیروهای انتظامی فردی به این پرکاری، از زمین و هوا مأموریت‌های بزرگ امنیتی در سطح استان انجام می‌دهد، استان کرمان به‌دلیل نزدیک‌بودن با مرز کشورهای افغانستان و پاکستان و اینکه در این منطقه (مرزها) هم مواد مخدر، هم قاچاق انسان و ناامنی‌های دیگر وجود دارد؛ تأمین امنیت آن بسیار دشوار است.

وی با اشاره به اینکه مدتی‌ست جلوی عبور خودروهای شوتی و قاچاق انسان گرفته شده است، بیان کرد: شهدای نیروی انتظامی که در درگیری با اشرار به شهادت می‌رسند در میدان جنگ و مبارزه با قاچاقچی‌های مواد مخدر به شهادت می رسند که یادشان را گرامی می‌داریم.

عسکری تصریح کرد: رفسنجان از شهرستان‌هایی است که رقم‌های  موقوفه‌ای زیادی دارد.خیلی از مردم خانه و مغازه دارند که وقفی است که باید موازین شرعی در خصوص اجاره‌ها و حفظ و نگهداری موقوفه‌ها را رعایت کنند که غصبی محسوب نشود.

وی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران موقوفه‌ها تلاش کنند موقوفه طبق نظر واقف هزینه شود، گفت: کسانی که قصد دارند ملکی را وقف کنند حتما با کارشناسان مشورت کنند و بر اساس مقتضیات و ضرورت‌ها اقدام کنند.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز پست خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ نسبت به قبل از کرونا مرسولات پستی دو برابر شده بود و زحمت کارکنان پست هم افزایش پیدا کرده بود. مأموران پستی رفسنجان امانتدار هستند و تاکنون هیچ گزارش تخلفی از این عزیزان اعلام نشده است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات ایران از کره جنوبی اشاره و توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در تولید لوازم خانگی نه تنها نیازمند نیست، بلکه صادرکننده هم هست که این برای آمریکا قابل تحمل نبود که پیشنهاد صادرات لوازم خانگی به جای طلب داده بود.

حدود یک میلیون نفر آدم در بحث تولید لوازم منزل داخل کشور مشغول به کار هستند و کارخانه‌ها فعال است؛ اگر محصولات وارد شوند این نیروها و کارخانه‌ها آسیب می‌بینند؛ بنابراین مسؤولانی که در این رابطه تصمیم می گیرند، هم به مسأله اقتصادی، هم نیروهای شاغل و هم سرمایه‌گذاران توجه کنند و مردم کشورمان را هم مدنظر قرار دهند.

عسکری متذکر شد: در بحث خودرو، دو شرکت تولیدکننده خودرو داخلی چون رقابت خارجی پشت سرشان نیست هر روز کیفیت پایین و قیمت بالاتر دارند و در این رابطه باید انصاف داشته باشیم، اگر رقابت در صنعت و اقتصاد نباشد اقتصاد پابرجا نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری رفسنجان نماز جمعه وقف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :