مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور:

رفسنجان شهر الکترونیکی شود/ضرورت پیوست فرهنگی برای پروژه های شهرداری

  • شناسه خبر: 61662
رفسنجان شهر الکترونیکی شود/ضرورت پیوست فرهنگی برای پروژه های شهرداری

مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: امیدواریم شهردار رفسنجان در جهت احداث شهر الکترونیک و تربیت شهروندان الکترونیک گام بردارد که با اتحاد، همدلی، صمیمیت و ایجاد ارتباطات این مهم میسر می‌شود.

مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: امیدواریم شهردار رفسنجان در جهت احداث شهر الکترونیک و تربیت شهروندان الکترونیک گام بردارد که با اتحاد، همدلی، صمیمیت و ایجاد ارتباطات این مهم میسر می‌شود.

به گزارش روراستی، علی اسماعیلی امروز در آیین معارفه شهردار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: با تدبیر حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی یک الگوی جدیدی از حکمرانی را به جهانیان نشان داد و هر لحظه و هر ثانیه در جمهوری اسلامی یک فرصت گران‌بها، حیاتی و ضروری برای خدمت‌گزاری است.

مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: در این برهه حساس که فرصت خدمتگزاری بیش از پیش فراهم شده ایجاب می‌کند که مسؤولانی انتخاب شوند که علاوه بر تعهد و تدین و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی عدالت‌محور، فستادستیز، جهادی و انقلابی باشند.

وی تصریح کرد: شهر رفسنجان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، رفسنجان شهر شهداست؛ از شهید میرافضلی، شهید هنری، شهید حاج‌علی محمدی‌پور و…گرفته همه فرماندهان و سردارانی هستند که به برکت وجود شهدا در این جایگاه‌ها هستیم و در کنار این شهدا حداقل ۳۰۰ اثر تاریخی، گردشگری و باستانی در رفسنجان وجود دارد که ۷۰ اثر ثبت ملی و دو اثر ناملموس ثبت ملی شده است.

اسماعیلی ادامه داد:جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی، سابقه تمدین درخشان رفسنجان که قبل از اسلام داشته و این شهرستان دارای بزرگترین خانه خشتی جهان است، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، زیارتگاه‌ها و…همه ظرفیت‌هایی ارزشمند برای این شهرستان است و علاوه بر آن رفسنجان با وجود ۸۰ هزار هکتار زمین پسته پایتخت پسته جهان است و این ویژگی‌های منحصر به‌فرد نیازمند یک فردی متدین، متعهد، جوان، آگاه، انقلابی و متخصص و با نگاه درست به مشکلات است که بحمدلله جای تقدیر و تشکر از شورا دارد که به یک جوان اعتماد کردند و ریسک بزرگی انجام دادند و کهنوجی را به‌عنوان شهردار رفسنجان انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت با سازماندهی تمام امکانات و شناسایی نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای شهرستان و برخورداری از حمایت مادی و معنوی همه مسؤولان شهر و مسؤولان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و جلب مشارکت مردمی و راهبری و مدیریت منابع انسانی، تجهیزات تکنولوژی سرمایه و سرمایه‌گذاری‌ها بتواند شهری آباد، پیشرو و نمونه و ممتاز ایجاد کند.

مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور عنوان کرد: شعار شهر رفسنجان را «رفسنجان ۲۰» انتخاب کنید که با برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد رفسنجان در همه موارد نمره ۲۰ کسب کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد مهم و تأثیرگذار در اداره شهر است، افزود: وظیفه شهرداری تنها خدمات عمرانی و خدماتی نیست؛ شهرداری یک نهاد فرهنگی تأثیرگذار است و همه فعالیت‌های آن باید زیر چتر پیوست فرهنگی قرار بگیرد.

اسماعیلی اضافه کرد: شهرداری می‌تواند بزرگترین بسترساز فعالیت‌های فرهنگی باشد و اولین ویژگی شهردار موفق فرهنگی بودن آن است که کمک به توسعه می‌کند. مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص و پیچیده است که امیدواریم شهردار رفسنجان در جهت احداث شهر الکترونیک و تربیت شهروندان الکترونیک گام بردارد که با اتحاد و همدلی صمیمیت و ایجاد ارتباطات این مهم میسر می‌شود.

وی بر ارتباط شهردار با مراکز آموزش عالی جهت پیشبرد اهداف شهرداری تأکید کرد و گفت: مجهزبودن به دانش و آگاهی برای مواجهه با کار سخت و طاقت‌فرسا و ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان و توجه به مردم در پیشرفت و آبادانی شهر و تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری، زیباسازی سیما و چهره شهر و تلاش برای افزیش سرانه فضای سبز، توجه به کمیت و کیبفیت پروژه‌های عمرانی از مهمترین ویژگی‌های شهردار موفق است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
شهر الکترونیک شهردار رفسنجان علی اسماعیلی مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :