با حضور استاندار کرمان انجام شد؛

افتتاح مدرسه ۹ کلاسه «شهید سلیمانی» در کشکوئیه

  • شناسه خبر: 61741
افتتاح مدرسه ۹ کلاسه «شهید سلیمانی» در کشکوئیه

با حضور استاندار کرمان مدرسه ۹ کلاسه شهید سلیمانی بخش کشکوئیه رفسنجان افتتاح شد.

با حضور استاندار کرمان مدرسه ۹ کلاسه شهید سلیمانی بخش کشکوئیه رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش روراستی، علی زینی‌وند استاندار کرمان در مراسم افتتاح این مدرسه اظهار کرد: اتاق بازرگانی پویش کرمان دانا را راه‌اندازی کرده و با همکاری آموزش و پرورش ۱۲۰ مدرسه را به دل مناطق محروم می‌برند.

وی ادامه داد: در بخش مدرسه‌سازی در استان اقدامات خوبی شده؛ اما در تراز استان نیست. کرمان این همه سابقه امور خیر دارد که باید مدارس خوبی در آن ساخته می‌شد و الان برای مناطق محروم مدرسه‌سازی می‌کردند.

زینی‌وند در ادامه با اشاره به اینکه پهلوان عطا احمدی که مجموعه‌ای از مدارس را ایجاد کرده در کشور الگو و ماندگار شده است، گفت: امیدواریم پویش کرمان دانا پایه، شروع و پایلوتی شود در کشور و در برنامه ده ساله همه مدارس را بازسازی و نوسازی کرده باشیم و سرانه مدارس در مناطق محروم را به استاندارد جهانی برسانیم.

وی افزود: آموزش‌های مدارس صرف آموزش‌محور و دانشگاه‌های آموزش‌محور برای زندگی جوابگو نیست. باید دسته جدید در آموزش تعریف شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: اعتقاد دارم ظرفیت استان به حدی است که می‌تواند ۱۲۰ مدرسه را بسازد و این هدف‌گذاری با نام شهید سلیمانی انجام و اتفاق افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: شهر کشکوئیه و این بخش برای من جذاب بود؛ منطقه‌ای عالم‌پرور و دانش‌پرور است و دارای مردمی بااصالت که مانند سایر مردم استان ارزشمند هستند.

زینی‌وند با بیان اینکه مشکلات جزئی این منطقه را پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: فرماندار از خروج تجهیزات دانشگاه پیام نور کشکوئیه ممانعت کند. اگر متقاضی دانشجو دارد بهره‌برداری شود و اگر ندارد در راستای مهارت‌آموزی استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای سرود لری دانش‌آموزان اظهار داشت: دوره رضاخان زمان اضمحلال عشایر بود؛ اما هویت همه ایرانیان عشایر است؛ اگر بخواهیم انعکاسی از روحیات عشایر ببینیم در وجود سردار سلیمانی‌ست که اعم از صداقت، مهربانی و مبارزه، شجاعت، مردانگی و رفاقت داشت و امام راحل عشایر را ذخایر انقلاب دانستند.

گفتنی است: مدرسه ۹ کلاسه شهید سلیمانی در بخش کشکوئیه با مساحت ۶ هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استاندار افتتاح مدرسه 9 کلاسه بخش کشکوئیه مدرسه شهید سلیمانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :