یادداشت//

خانه «حاج آقاعلی» رفسنجان میخکوب شد!

  • شناسه خبر: 61810
خانه «حاج آقاعلی» رفسنجان میخکوب شد!

در مانور فرضی زلزله هلال احمر، بدون توجه به یک بنای تاریخی دیوارهای این خانه را سوراخ کردند و به این خانه خسارت وارد شد.

در مانور فرضی زلزله هلال احمر در بزرگترین خانه خشتی جهان، بدون توجه به یک بنای تاریخی دیوارهای این خانه را سوراخ کردند و به این خانه خسارت وارد شد.

به گزارش روراستی، مانور فرضی زلزله روز پنج شنبه در رفسنجان برگزار شد.

در این مانور علاوه بر اینکه بدون حضور مسؤول و اعضای ستاد بحران شهرستان و فقط با حضور هلال احمر و آتش نشانی برگزار شد، اطلاع رسانی هم برای پوشش خبری انجام نشده بود.

اما این مانور حواشی دیگری هم به دنبال داشت که به بخشی از آن می پردازیم؛ از جمله اینکه دیوارهای بزرگترین خانه خشتی جهان در سایه غفلت مسؤولان برای انجام مانور فرضی، سوراخ می شود تا نیروهای امداد و نجات هلال احمر با حرکات نمایشی مانور خود را اجرا کنند، همچنین اتصال سیم بکسل به قسمت کلاه فرهنگی این عمارت نیز جای تأسف دارد.

از آنجا که بناهای تاریخی جزوی از هویت ما محسوب می شوند، حفظ یک بنای تاریخی خیلی مهم است، اما متأسفانه پیش از وقوع زلزله یا حادثه دیگری که بخواهد به این خانه آسیب بزند، این خانه در اثر برگزاری این مانور آسیب دید!

متأسفانه بزرگترین خانه خشتی جهان علی رغم هزینه های میلیاردی که در آن انجام شده، دستخوش بی مهری هایی شده است و سال هاست بدون متولی و بلاتکلیف مانده، ابتدا قرار بود به شهرداری سپرده شود و بعد شرکت مس، که هنوز خبری نیست.

بنابراین می طلبد میراث فرهنگی نسبت به بناهای تاریخی دغدغه مندانه عمل کند و در حفظ میراث شهرستان پای کار باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقاعلی ستاد بحران مانور بحران مانور زلزله
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :