نظم و انضباط فراموش شده رفسنجانی ها در رانندگی، پای پلیس راهور استان را وسط کشید

  • شناسه خبر: 61828
نظم و انضباط فراموش شده رفسنجانی ها در رانندگی، پای پلیس راهور استان را وسط کشید

سرپرست پلیس راهور استان کرمان با اشاره به افزایش آمار تصادفات فوتی و جرحی طی هفته‌های اخیر در شهر رفسنجان گفت: تا زمان برقراری کامل نظم و انضباط ترافیکی در شهر رفسنجان مستقر خواهیم بود.

سرپرست پلیس راهور استان کرمان با اشاره به افزایش آمار تصادفات فوتی و جرحی طی هفته‌های اخیر در شهر رفسنجان گفت: تا زمان برقراری کامل نظم و انضباط ترافیکی در شهر رفسنجان مستقر خواهیم بود.

به گزارش روراستی، امیر معین‌الدینی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام شهرستان‌های استان را به لحاظ تصافات فوتی و جرحی رصد می‌کنیم، شهرستان رفسنجان چند هفته‌ای درگیر مشکلاتی ناشی از تصادفات فوتی و جرحی شده که می‌توان به گونه‌ای افزایش سفرهای درون‌شهری را به‌ویژه در زمان برداشتن محدودیت‌های کرونایی یکی از دلایل آن دانست و تفاوت معناداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ابتدای امسال شاهد هستیم.

سرپرست پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: رصد و تجزیه و تحلیل ما امروز در رفسنجان نشان از بی‌تفاوتی رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دارد که با تعدادی از همکاران در معاونت‌های مختلف راهور تا چند روز آینده و تا زمانی که وضعیت تردد و انضباط ترافیکی به وضعیت عادی خود برگردد، در رفسنجان مستقر خواهیم بود.

وی ادامه داد: همکاران ما قصد ندارند با شدت با رانندگان و همشهریان برخورد کنند، بلکه هدف ما این است که نظم و انضباط فراموش‌شده در تردد خودروها برگردد و  جلوی این حوادث گرفته شود، به‌ویژه اگر بتوان جلوی فوت یک نفر را هم گرفت، ارزشمند است.

معین‌الدینی خاطرنشان کرد: اکثر تصادفاتی که بررسی کردیم در اثر یک اشتباه یا نقض ماده‌های آیین‌نامه بوده که موجب بروز حادثه شده است.

وی تصریح کرد: مردم متوجه این موضوع هم باشند که در این شرایط کرونایی عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب می‌شود افرادی را که مجروح شده‌اند به بیمارستان منتقل کنیم و این بار در کنار بار بیماری کرونا بر کادر درمان تحمیل شده و هزینه‌هایی هم به خانواده‌ها و مراکز درمانی تحمیل می‌شود.

معین‌الدینی طی توصیه‌هایی ابراز کرد: رانندگان سواری‌ها و وانت‌ها به‌ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی هرچند رعایت می‌کنند، با دقت بیشتری رانندگی کنند. ما تا چند روز آینده عملکردمان را به اطلاع شهروندان می‌رسانیم و امیدواریم از این وضعیت خارج شده باشیم، چراکه زیبنده نیست این همه تصادفات سر زبان بیفتد که به‌واسطه موتورسواران یا خودروهایی که در پایان شب اقدام به حرکات نمایشی یا آزار و اذیت شهروندان در ساعت استراحت دارند.

وی عنوان کرد حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد رانندگان بسیار منظم و مقرراتی هستند و تخلفات مربوط به قشر خاصی است که نیروی انتظامی اجازه ادامه این رفتارها را به این افراد متخلف نخواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امیر معین الدینی پلیس راهور استان کرمان تصادفات حوادث رانندگان متخلف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • nsralhymhmd297@gmail.com

    باسلام باسلام اگه میشه شبها چراغهای راهنمایی و رانندگی فعال باشند این که چشمکزن میشن موتور سوارهابه هیچ عنوان رعایت نمی‌کنند ممنون از لطف شما