مدیر آموزش و پرورش رفسنجان خبر داد:

تکرار مسأله «کمبود معلم» در رفسنجان

  • شناسه خبر: 61933
تکرار مسأله «کمبود معلم» در رفسنجان

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: با توجه به ابلاغ بازنشستگی به ۲۱۵ معلم، امسال هم با کمبود معلم در مدارس رفسنجان مواجه ایم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: با توجه به ابلاغ بازنشستگی به ۲۱۵ معلم، امسال هم با کمبود معلم در مدارس رفسنجان مواجه ایم.

به گزارش روراستی، حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در جلسه شورای اداری مهرماه ۱۴۰۰ در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: تا روز گذشته ۵۸ هزار نفر دانش‌آموز ثبت‌نام کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اینکه پیش دبستانی‌ها و بعضی مدارس اتباع ثبت‌نام‌شان تکمیل نشده، بالای ۶۰ هزار نفر باشد، ضمن اینکه در رفسنجان به‌دلیل گستردگی دو منطقه آموزش و پرورش نوق و کشکویئه مجزا هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی هستند و اگر بخش خصوصی به کمک آموزش و پرورش نیامده بود مشکل حاد بود، عنوان کرد: امسال ۳۱ هزار نفر فقط در مقطع ابتدایی ثبت‌نام داشتیم، که نزدیک به دو هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی اضافه داشتیم.

تقوی عنوان کرد: آموزش و پرورش ۲۴۱۰ نیروی رسمی دارد که مجموعه معلمان و کادر اداری هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس غیردولتی، مراکز پیش‌دبستانی، آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان مشغول به کار هستند. مشکل بزرگی که سال گذشته کمتر و امسال به اوج رسید و سال آینده هم وجود خواهد داشت؛ اوج بازنشستگی در آموزش و پرورش است. امسال ۲۸۷ نفر از همکاران فرهنگی بازنشسته می‌شوند. از این تعداد ۷۲ نفر استمرار گرفتند و یک سال دیگر خدمت می‌کنند و ۲۱۵ نفر امسال ابلاغ بازنشستگی صادر کردیم.

وی توضیح داد: ۹۸ پیش‌دبستانی مستقل داریم که سال گذشته بدون استثناء همه متضرر شدند. پیش‌دبستانی هم، مقطعی‌ست که توصیه می‌شود فرزندان خود را ثبت‌نام کنند، اما اجباری نیست و ۶۰ پیش‌دبستانی ضمیمیه داریم یعنی خود مدارس کلاس پیش‌دبستانی دارند. همه پیش دبستانی‌ها متأسفانه غیردولتی هستند.

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان حسین تقوی کمبود معلم مدیر آموزش و پرورش رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مریم

    سلام بنده دوره های آموزشی دیده ام متاسفامه هیچ موسسه ای احتیاج به دبیرنداشتن..یاباسابقه کارآموزی میخواستن که به دلیل مجازی بودنتوانستم برم..