در جلسه شورای اداری مطرح شد؛

انتقاد نماینده رفسنجان و انار از شرکت مس/رفسنجان را نادیده نگیرید

  • شناسه خبر: 61955
انتقاد نماینده رفسنجان و انار از شرکت مس/رفسنجان را نادیده نگیرید

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مس در انجام مسؤولیت های اجتماعی د قبال مردم رفسنجان گفت: اینکه در نقاط دیگر کارخانه یا راه می سازید، ما بخیل نیستیم، اما دلیل نمی شود رفسنجان را نادیده بگیرید و این همه مشکلات راهها، بیکاری و…را نبینید.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مس در انجام مسؤولیت های اجتماعی گفت: اینکه در نقاط دیگر کارخانه یا راه می سازید، ما بخیل نیستیم، اما دلیل نمی شود رفسنجان را نادیده بگیرید و این همه مشکلات راهها، بیکاری و…را نبینید.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس امروز در جلسه شورای اداری مهرماه ۱۴۰۰ در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: مردم با ادارات سروکار دارند؛ حتی اگر نتوانیم خواسته مردم را برآورده کنیم، می‌توان کاری کرد فرد رضایتمند از اداره بیرون برود؛ البته راه انداختن کار مردم تخصص و درایت می‌خواهد که می‌شود با استفاده از قوانین نگذاریم فرد دست خالی از اداره بیرون برود. متأسفانه در ادارات «نه گفتن» را یاد گرفتیم در صورتی که می‌توانیم مدیریت، خلاقیت و تدبیر به‌خرج داد که در ادارات صف تشکیل نشود و پرونده‌ها و نامه‌ها روی هم انباشته نشود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به دیدار و سخن مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مبنی بر کشف سرچشمه بزرگتر از سرچشمه فعلی با ذخیره و عیار بیشتر که جانب رفسنجان است، ادامه داد: سعدمحمدی قول داد سال آینده یک نفر هم بیکار در رفسنجان وجود نداشته باشد! بنده هم به‌عنوان اعتماد به یک مدیر صنایع مس ایران این جمله را به‌عنوان یک سند می‌پذیرم که چنین قولی داده شده و چنین آینده درخشانی در کنار ما وجود دارد؛ اما چرا ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم درست از این سرمایه استفاده کنیم.

وی با اشاره به آلایندگی ناشی از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: اگر بنا باشد معدن دیگری فعال شود و فقط دود و آلایندگی‌اش برای مردم رفسنجان باشد و سودش جای دیگر برود، عدالت نیست.

حجت‌الاسلام جلالی عنوان داشت: یک مجموعه‌ای به نام جهان فولاد که با بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از پول مس در سیرجان احداث شده، پنج کارخانه بزرگ در سیرجان و بردسیر زده است، در حالی که ۴۹ درصد آن سهم صندوق بازنشستگی مس است و بیشترین بازنشسته‌ها در رفسنجان هستند که ضرورت دارد کارخانه‌هایی هم در رفسنجان ایجاد کنند.

وی در همین رابطه ادامه داد: اینکه جاده رابر در کرمان با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان توسط سرچشمه ایجاد شود ما بخیل نیستیم، اما دلیل نمی‌شود راه‌های ما را هم درست نکنید.ما بخیل نیستیم کارخانه در نقاط دیگر بزنید ما دنبال نگاه همه‌جانبه و توسعه متوازن هستیم که باید مد نظر مدیران مس باشد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس همچنین به عدم تکمیل کارخانه تولید مواد شیمیایی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی هم اشاره کرد و گفت: این خبرهای خوشحال‌کننده و وعده‌ها فقط در حد حرف است، در صورتی می‌توان خوشحال شد که تأثیر آن در سفره‌های مردم دیده شود. مس باید به وظیفه اجتماعی خود در قبال مردم رفسنجان عمل کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مشکلات متعدد در  آموزش و پرورش ابراز کرد: زمانی که روستاهای ما بدون امکانات آموزشی، رفاهی، درمانی و راه‌هاست، خودمان روستاییان را به مهاجرت به شهر ترغیب می‌کنیم.در دورترین نقطه کشور معلم برای یک دانش‌آموز می‌رود اینجا ده، تا ۱۵ دانش‌آموز در یک روستا هست، اما می‌گویند به صرفه نیست. بچه‌های مردم در سرویس از این روستا به روستای دیگر می‌روند که خطر جانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه این جلسات باید به حل مسائل اداری منجر شود و چشم‌انداز و مسیری برای خدمت بیشتر به مردم ترسیم شود، متذکر شد: خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند. ضرورت دارد این خانواده تکریم شوند و اگر فرزند شهیدی دنبال کار بود او را تکریم داشت و در یک بخش خوب از یک اداره مشغول به کار کرد آبدارخانه در شأن فرزند یک شهید نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جلسه شورای اداری شرکت مس مسؤولیت های اجتماعی نماینده رفسنجان و انار نماینده مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نادر

    آقای جلالی شما هم که مثل نمایندگان پیشین ما در مجلس حرف تحویل مردم میدین لطف کنید کارنامه عملکردتان را ارائه بدین و گر نه انتقاد را خودمون هم میتونیم انجام بدیم .