در جلسه مشکلات دهستان سرچشمه مطرح شد:

ضرورت پرداخت حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساخت های رفسنجان/گلایه حجت الاسلام جلالی از پاسخگونبودن مخابرات/حل مشکلات مردم همت مضاعف می خواهد

  • شناسه خبر: 61974
ضرورت پرداخت حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساخت های رفسنجان/گلایه حجت الاسلام جلالی از پاسخگونبودن مخابرات/حل مشکلات مردم همت مضاعف می خواهد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات دهستان سرچشمه به مسائل حوزه راهها، مخابرات، آب، گازرسانی، حقوق دولتی معادن، اشتغال و…حوزه سرچشمه پرداخت و گفت: هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشد؛ بلکه با همت مضاعف می توان مشکلات مردم را حل کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات دهستان سرچشمه به مسائل حوزه راهها، مخابرات، آب، گازرسانی، حقوق دولتی معادن، اشتغال و…حوزه سرچشمه پرداخت و گفت: هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشد؛ بلکه با همت مضاعف می توان مشکلات مردم را حل کرد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام دکتر حسین جلالی امروز شنبه اول آبان ۱۴۰۰ در جلسه بررسی مشکلات دهستان سرچشمه در فرهنگسرای مس شهر سرچشمه عنوان کرد: پیرامون سرچشمه ۱۶۱روستا داریم که کد روستا را از وزارت کشور دریافت کردند و تعداد زیادی از این روستاها دارای شورا و دهیاری هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه خیلی از روستاها کشاورزی و آب دارند، بسیاری از این روستاها نیز فاقد سکنه اند؛ اما در هر صورت نیازمند راه هستند.حقیقتا در حق روستاهای اطراف سرچشمه احجاف شده و آن طور که باید به این مردم رسیدگی نشده است و هرچه هم که اهالی به مسؤولان مراجعه کنند، حق دارند.

وی با بیان اینکه طی این سالها کمتر اشتغالزایی برای فرزندان اهالی اطراف سرچشمه ایجاد شده و امکاناتی ازجمله آب، راه، زیرساخت های مخابراتی و…ندارند، افزود: اما اهالی هم نباید نسبت به گرفتن حق خود و یا طرح اعتراض با عصبانیت برخورد کنند، بلکه با تعامل و از راه مسالمت آمیز می توان به مشکلات رسیدگی کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از پیگیری و غدغه های احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در خصوص مشکلات منطقه قدردانی کرد و گفت: خدا را شاکریم این انگیزه وجود دارد و با برنامه ریزی نسبت به حل مشکلات می توان کاری کرد که مهاجرت کمتر شود و روستاها آباد بمانند، اما زمانی که یک روستا مدرسه ندارد، آنتن دهی تلفن همراه مشکل دارد، زیرساخت راه نیست و برق و روشنایی وجود ندارد، مردم حق دارند مهاجرت کنند.

وی به موضوع حقوق دولتی از معادن پرداخت و گفت: حقوق دولتی معادن استان کرمان رقم بالایی است که متأسفانه آن طور که باید برای توسعه روستاها و خدمات اجتماعی و…پرداخت نمی شود، این رقم های قطره چکانی کفایت این همه مشکلات را نمی کند.
حجت الاسلام جلالی در همین رابطه اضافه کرد: اگر حقوق دولتی معادن به درستی پرداخت می شد شاید نیاز به بودجه های دولتی هم در شهرستان ها نبود.

وی با اشاره به اینکه در صدور مجوزهایی که صمت برای فعالیت معادن دارد، جوانب زیست محیطی و آبادی ها مدنظر باشد، افزود: معادن باید نسبت به حقوق اهالی هم برنامه داشته باشند اما اگر کسانی دنبال سودجویی و نابودی محیط زیست هستند، باید از فعالیت شان ممانعت شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه به مشکلات حوزه مخابرات پرداخت که در اکثر روستاها و مناطقی از شهر این مشکل وجود دارد و بیان داشت: هیچ وقت نتوانستیم برای حل این مشکل متولی خاصی پیدا کنیم و همه به یکدیگر پاس می دهند، یک ذره به مشکل مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه رسیدگی نشده است.
وی یادآور شد: به آقای زارعی وزیر ارتباطات هم عرض کردم تکلیف ما را در خصوص مشکلات مخابرات روشن کنید.

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید در بخش خدمت به مردم، عدالت در رأس کار باشد نه اینکه به یک منطقه رسیدگی و منطقه ای مانند رفسنجان نادیده گرفته شود.

وی با تأکید بر حل مشکل اراضی ملی گفت: این مسأله همت مضاعف می خواهد و هیچ مشکلی نیست که حل نشدنی باشد. باید برای حل مشکلات مردم که همواره همراه انقلاب بودند، دنبال راهکار باشیم و از هر ماده و تبصره و …می توان استفاده کرد که مردم دست خالی از یک اداره بیرون نروند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به سفر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن و شاملو طی ماه آینده به رفسنجان برای بررسی میدانی مشکلات اراضی ملی و بنیاد مسکن، بیان کرد: تا قبل از سفر ایشان درخواست دارم اراضی ملی توسط مسؤول منابع طبیعی رفسنجان دسته بندی و تفکیک شوند.
وی از تلفات جاده نوق به عنوان دومین جاده پرخطر استان یاد کرد که کار دوبانده سازی آن در حال اجراست و نیازمند اعتبارات بیشتری است و محور داوران را نیز متذکر شد و ابراز داشت: با رقم های هفت و هشت میلیارد تومانی نمی شود جاده ساخت، باید رقم های بیشتری برای حل این مشکلات زیرساختی که سال ها مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و کشته می دهند، اختصاص داده شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه جاده شاهزاده عباس در حال اجراست و کمک شود مسیر مغوئیه هم سریعتر اجرایی شود، تأمین روشنایی، راه سازی، گازرسانی، آب شرب، امنیت، بهداشت و درمان و اشتغال را دیگر مسائلی مطرح کرد که مدیران ارشد استان که امروز حضور یافتند، بدون تشریفات و با همت مضاعف باید نسبت به حل آن برنامه ریزی و گره گشایی کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی حقوق دولتی معادن سرچشمه مخابرات نماینده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :