تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 62023
تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام جمالی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولیعصر (عج) امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) با حضور داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دانشگاه محل علم و محل پرعظمتی است که هم ملائکه رفت و آمد دارند و هم انسان‌هایی حضور دارند که می‌خواهند با کسب علم، به معرفت‌الله برسند.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان بیان کرد: رفسنجان شهر فاتحان اروند و شهر مردمی‌ست که با سخت‌کوشی و تلاش بزرگترین جنگل مصنوعی دست‌کاشت بشر را با باغ‌های پسته در دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: رنجبرعسکری چهره شناخته‌شده‌ای است که از بدو تأسیس دانشگاه در این مرکز علمی حضور داشته و بیشترین زمان خود را در دانشگاه صرف کرده و متعهدانه خدمت کرده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: دانشگاه بیش از ۲۵ سال تأسیس شده و جایگاهی برای توسعه علم و دانش در منطقه است و فرصت جدید خدمت‌گزاری به رنجبرکریمی اکه ز نخبه‌های رفسنجان است را تبریک گفته و با توجه به سابقه وی که با اندیشه توسعه و پیشرفت دانشگاه متعهدانه و دلسوزانه کار می‌کند امیدواریم در ادامه خدمت در سمت مسؤولیت دانشگاه موفق باشد.

علمی که موجب فاصله‌گرفتن از خدا شود، جهل است

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رئیس سابق دانشگاه ولیعصر (عج) تصریح کرد: وی در مدت زمان مسؤولیتش کم‌کاری نداشته و با تلاش مضاعف راهی که گذشتگان برای این دانشگاه فراهم کرده بودند را ادامه داد و دانشگاه را به این نقطه رساند.

وی ادامه داد: رنجبرعسکری ظرفیتی برای این دانشگاه است و رئیس جدید باید از علم و تجارب وی استفاده کند.ما مسؤولان هم با اتحاد پشتیبان دانشگاه خواهیم بود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به کلام امام صادق (ع) تصریح کرد: علم نور است و موجب می‌شود انسان در کنار خداوند قرار گیرد اگر علمی موجب فاصله‌گرفتن از خدا و تقابل با خدا شود، جهل است.

وی خاطرنشان کرد: در چهل و دو سال از انقلاب در بسیاری از نظریات مهم علمی رتبه تک‌رقمی شدیم و در عرصه‌های مختف همه مدیون دانشگاه هستیم.

بنای انقلاب اسلامی بر عقلانیت است/

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم با ابلاغ سلام وزیر علوم اظهار کرد: افتخار بزرگی‌ست که انقلاب اسلامی با نگاهی که دارد در هر فضای سرزمینی حرکت می‌کنیم بنایی به نام دانشگاه ساخته شده و پیوندی بین دانشگاه و جامعه محلی آن منطقه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در چهل و دو سال گذشته روندی که در بحث دانشگاه‌سازی شروع شده و تاکنون ادامه‌دار است، اتفاق بسیار مبارکی است و نشان داده انقلاب اسلامی بنای خود را بر عقلانیت گذاشته و دانشگاه پایه عقلانیت است که خیلی ارزشمند است و از طرفی انقلاب اسلامی خود را در مرکز خلاصه نکرده و سعی کرده کل سرزمین را در نظر بگیرد و عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور وجود دارد که رفسنجان هم از آن مستثنی نیست.

داداش‌پور با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه تصریح کرد: جای پای خیران دانشگاه‌ساز در رفسنجان کاملا دیده می‌شود.

داداش‌پور با نگاهی به تاریخچه روند گسترش دانشگاه‌ها در کشور و مقایسه آن با دوران گذشته، یادآور شد: در حوزه علم و توسعه دانشگاه‌ها روند پرشتابی را شاهد هستیم و زیر‌ساخت‌های بسیار زیادی در دانشگاه شکل گرفته و فرصت عظیمی برای دانشجویان ایجاد شده است؛ در حالی که در ۳۰ سال پیش برای یک صندلی رقابت شدیدی حاکم بود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ سال قبل پدران و مادران ما قربانیان سیستم آموزشی مرکز محور بودند یا اصلا وجود نداشت و فرصتی پیدا نکردند که درس بخوانند؛ واقعا این‌ها استعدادهای بزرگی بودند که می‌توانستند عالمانی شوند که به‌دلیل فقدان فرصت‌ها این فرصت از پدران مادران ما دریغ شد. اما خوشحالیم و خدارا شاکریم این نعمت بزرگ در انقلاب ایجاد شد که ما و فرزندان ما از ظرفیت بسیار بزرگی که فراهم شده استفاده کنیم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: دانشگاه‌های ما با سرعت وارد پژوهش شدند و در یک دهه موضوع پژوهش برای دانشگاه‌های ما کاملا نهادینه شده بود در حالی که قبل از آن پژوهش برای دانشگاه‌های کشور معنا نداشت. الان پژوهش هدفمند چالش اصلی است که برای حل مسائل جامعه است. در دهه هشتاد به‌عنوان دانشگاه نسل دوم سیستم آموزش کشور به سمت پژوهش حرکت کرد و در عرض یک دهه که تا الان هم ادامه پیدا کرده است، در حوزه پژوهش دانشگاه‌ها نقش برجسته‌ای ایجاد کردند.

معاون وزیر علوم ابراز کرد: اکنون دانشگاه‌های ما هدف‌شان تولید علم برای نوآوری، تجارت، فناوری و اثرگذاری در معادلات دنیاست و دیگر هدف تولید علم برای علم نیست. ما در ۲۰۲۰ در موقعیت چهاردهم هستیم به عبارت دیگر چالش ما آن جا نیست که در حوزه تولید علم در این رتبه قرار بگیریم، چالش ما الان این است که در بین ده کشور اول دنیا در حوزه تولید علم قرار بگیریم واین روند با شتاب بزرگی در حال حرکت است.

وی بیان داشت: از دهه ۱۹۹۰ وارد نسل سومی از دانشگاه‌ها شدیم. آموزش تثبیت شد، پژوهش نهادینه شد و  فناوری به‌شدت در حال نهادینه‌شدن است و دانشگاه رفسنجان به‌عنوان دانشگاهی که در سطح شهرستان رشد کرده ادعای این را دارد که وارد مرحله سوم شده است، دانشگاهی‌ست که دنبال مسؤولیت اجتماعی و جامعه‌محور است و قرار است بارانداز توسعه شود و وارد حوزه فناوری شده که اتفاق بسیار مبارکی است.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: نسلی از دانشگاه که در دنیا در حال اتفاق‌افتادن است در ایران هم در حال رشد بوده و رشد قابل توجه حوزه‌های فناوری را شاهدیم.

وی عنوان کرد: در مجموعه دانشگاه رفسنجان ۴۶  شرکت فناور فعالند که بخشی به منطقه ویژه اقتصادی ورود پیدا کردند و نشان می‌دهد دانشگاه در حال تبدیل‌شدن به بارانداز توسعه است و تردید ندارم این مسیری که در حال حرکت است ما را به کشورهایی خواهد رساند که علم و فناوری با تجاری‌سازی شدن پیوند خورده و به یک زنجیره تبدیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :