بانوان جهادگر رفسنجانی|از فعالیت‌های اقتصادی عام‌المنفعه تا دغدغه کار فرهنگی و برتری در رویداد ملی «من در جامعه»

  • شناسه خبر: 62057
بانوان جهادگر رفسنجانی|از فعالیت‌های اقتصادی عام‌المنفعه تا دغدغه کار فرهنگی و برتری در رویداد ملی «من در جامعه»

تیم هیأت اعظم بانوان رفسنجان متشکل از ۱۰ بانوی جهادگر که تمام هم و غم خود را در حوزه کارهای فرهنگی گذاشته و فعالیت اقتصادی عام‌المنفعه راه‌اندازی کرده‌اند، در رویداد ملی بوت کمپ نوآوری «من در جامعه» موفق شدند در بین ۵ ایده برتر کشوری قرار بگیرند.

تیم هیأت اعظم بانوان رفسنجان متشکل از ۱۰ بانوی جهادگر که تمام هم و غم خود را در حوزه کارهای فرهنگی گذاشته و فعالیت اقتصادی عام‌المنفعه راه‌اندازی کرده‌اند، در رویداد ملی بوت کمپ نوآوری «من در جامعه» موفق شدند در بین ۵ ایده برتر کشوری قرار بگیرند.

به گزارش روراستی، در روزگاری که مد و مدگرایی باب شده و کمتر خبری از سبک پوشش اسلامی در جامعه هست، گروهی از بانوان دغدغه‌مند با خلق ایده‌ای ناب در حوزه سبک پوشش اسلامی گام نهادند تا  سبک پوشش ایرانی اسلامی را احیاء کنند و چه هنرمندانه پای در این راه گذاشتند.

نخستین جرقه‌های این کار ارزشمند از سه سال پیش در ذهن خلاق این بانوان زده شد که در گفت‌وگو با یکی از اعضای این گروه بیشتر با فعالیت‌های آنها آشنا می‌شویم.

اکرم حسینی‌پور، ۱۵ سال است که در حوزه بازرگانی فعالیت می‌کند، بانوی جوانی که تنها به کسب و کار اقتصادی بسنده نکرده و احساس می‌کند حضورش در بسیج می‌تواند مؤثر باشد.او ۳ سال در بسیج به‌عنوان مسؤول سازندگی حوزه نرجس‌خاتون فعالیت دارد و به همراه دیگر بانوان تیمش تحول اساسی در حوزه کاری خود ایجاد کرده‌اند.

راه‌اندازی هیأت اعظم بانوان و ورود به تولید

وی در تشریح فعالیت‌های گروه‌شان اظهار کرد: طرح از اواخر سال ۱۳۹۸ با توجه به اینکه گروهی بودیم که دغدغه فرهنگی با توجه به نیازهای جامعه را داشتیم، یک تیم تشکیل دادیم و هیأت اعظم بانوان را راه‌‌اندازی کردیم.

حسینی‌پور ادامه داد: از آن‌جا که می‌خواستیم خودکفا باشیم و بتوانیم با توجه به بودجه‌های مالی خودمان فعالیت کنیم، کارگاه تولیدی راه‌اندازی کردیم که در زمینه سبک پوشش اسلامی بانوان فعالیت می‌کند و یک فروشگاه داریم که از فروش تمام محصولات برای کارهای فرهنگی هیأت هزینه می‌شود و یک مجموعه کاملا عام‌المنفعه هستیم.

وی بیان داشت: سه ماه قبل فراخوان ملی تحت عنوان رویداد «من در جامعه» اطلاع‌رسانی شد که مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا بانی این امر خیر شدند.

این بانوی جهادگر عنوان کرد: هفت مؤسسه و ارگان ازجمله سازمان تبلیغات، بنیاد نهضت، آستان قدس رضوی و…به‌عنوان سرمایه‌گذار حامی این مرکز نوآوری هستند.

برتری ایده بانوان رفسنجانی در بین ۳۵۳ ایده کشوری

وی با بیان اینکه در این رویداد کشوری ۳۵۳ ایده ثبت شد که بعد از دفاعیه‌های مجازی و بررسی ایده‌ها و گزارش گرفتن و ارائه مستندات از مجموعه‌های فرهنگی، ۷۶ ایده انتخاب شد که تیم رفسنجان هم در بین این ایده‌ها به مرحله بعد رفت، اضافه کرد: در نهایت ۲۷ ایده به مرحله فینال راه یافتند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: تیم هیأت اعظم بانوان رفسنجان متشکل از خانم‌ها هاجر جهانبخشیان، عزیزه حسینی، مهدیه غفاری، محبوبه نورمحمدی، اعظم حسینی‌پور، خانم‌ها رنجبر و بالاگر، فاطمه غفاری و بنده بودیم که برای شرکت در فینال به مشهد دعوت شدیم و بنده و عزیزه حسینی‌ به نمایندگی از این تیم حضور یافتیم.

حسینی‌پور ابراز کرد: حضور در دوره مشهد تجربه بسیار خوبی بود. باید مجموعه‌ای از ایده‌پردازان جهادگر در سطح کشور از ایده‌هایی که داشتند و عملیاتی کرده بودند را یک مدل از کسب و کار جهانی به‌صورت استندآپ ارائه می‌دادند و همچنین آموزش‌هایی ارائه شد که کار را بتوانیم در سطح حرفه‌ای بالا ببریم و مجموعه‌های ایده‌پرداز بتوانند در مرکز مبتدا حامی پیدا کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های ایده‌پرداز با توجه به توان‌سنجی و ایده‌هایی که داشتند اول ایده‌هایشان بررسی می‌شد و اساتید ایده‌ها را به نقد و چالش می‌کشیدند و بعد توان‌سنجی اشخاص مهم بود که از هر دو کانال به لطف امام رضا (ع) سربلند بیرون آمدیم و در نهایت  ۵ تیم برگزیده کشوری شدند که تیم رفسنجان به عنوان یکی از ایده‌پردازان برتر با عنوان ایجاد الگوی اشتغالزایی در هیأت‌های مذهبی در این جشنواره انتخاب شد که امیدواریم روزهای خوبی بتوانیم برای شهر و کشورمان رقم بزنیم.

گفتنی است: رویداد «من در جامعه»از سری فعالیت‌های مرکز نوآوری‌های اجتماعی«مبتدا» با رویکرد حل مسأله اجتماعی با نگاه به دین فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اکرم حسینی پور بانوان جهادگر بسیج رویداد من در جامعه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :