روراستی گزارش می دهد:

تزریق «داروی مرگبار» به زندگی جوان رفسنجانی پایان داد/تصمیم مسؤولان بیمارستان نسبت به مقصران چیست؟

  • شناسه خبر: 62169
تزریق «داروی مرگبار» به زندگی جوان رفسنجانی پایان داد/تصمیم مسؤولان بیمارستان نسبت به مقصران چیست؟

با تزریق داروی اشتباهی در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان به یک جوان، وی دچار آپنه (توقف نفس) شده و جان خود را از دست داد.

با تزریق داروی اشتباهی در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان به یک جوان، وی دچار آپنه (توقف نفس) شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش روراستی، روز گذشته جوانی از دیار نوق رفسنجان به علت جراحی آپاندیس در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان بستری می شود.

شنیده ها: پزشک جراح برای وی آمپول ویتامین C  تجویز می کند، اما به دلیل تشابه این دارو با یکی از داروهای بیهوشی و همراه بودن چاشنی بی دقتی و غفلت  تزریق صورت می گیرد و بیمار آپنه کرده و با وخیم شدن حال او، اعضای تیم CPR هم می رسند و کاری از دست شان بر نمی آید و بیمار فوت می کند.

اما گفته می شود سه نفر در این ماجرا مقصر شناخته و از کار تعلیق شدند، اگرچه این برکناری دردی از خانواده داغدار این بیمار کم نمی کند اما در جای خود درس عبرتی خواهد بود که چنین قصوراتی تکرار نشود.

۳ نفر تعلیق شدند

رئیس بیمارستان: علی موسوی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  جوان ۳۳ ساله به دلیل آپاندیس در بیمارستان بستری و پس از انجام عمل توسط خانم دکتر تقی زاده، به بخش منتقل شد.

وی ادامه داد: بعد از ظهر این حادثه رقم می خورد و نسبت به اینکه از نظر داروهای داده شده این اتفاق افتاده یا خیر، موضوع در حال بررسی است و پزشکی قانونی هم در حال انجام بررسی است تا اطلاعات کامل و جامع جمع بندی شود.

موسوی در خصوص انفصال از خدمت سه نفر از مقصران این حادثه گفت: پرستار، سوپروایزر و مسؤول قسمت دارویی تا زمان بررسیو تعیین تکلیف پرونده از خدمت تعلیق شدند.

وی اضافه کرد: با خانواده مرحوم خانی هم صحبت کردم که مسیر قانونی رسیدگی به این موضوع  پزشکی قانونی است و به عهده بیمارستان نیست. نظر قطعی و نهایی را پزشکی قانونی اعلام می کند و تمام ابعاد پرونده را بررسی می کند و بیمارستان مداخله ای ندارد.

شکایت مان را ادامه می دهیم

اما دایی داغدار مرحوم سعید خانی هم طی توضیحاتی به خبرنگار ما گفت: خواهرزاده بنده پس از خروج از اتاق عمل و بستری در بخش، با توجه به اینکه اعلام میکند گرسنه است داروی ویتامین C برای وی تجویز می کنند. متأسفانه آمپولی که برای وی آوردند داروی دیگری بوده که همان لحظه که وارد بدنش می شود حالت تنگی نفس می گیرد و ایست قلبی می کند، علی رغم اینکه با شوک بر می گردد، تا ساعت ۴ صبح چون حجم دارو زیاد بوده CPR هم جواب نمی دهد و فوت می کند.

وی با بیان اینکه خودشان هم اعلام کردند قصور پزشکی بوده، تأکید کرد: شکایت از طریق پزشکی قانونی را ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان علی بن ابیطالب تزریق داروی اشتباهی جوان رفسنجان رفسنجان قصور پزشکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Ali

    بیمارستان نیست دیونه خانه هست زندگی من میخواستن به طلاق برسانند بخاطر حرف احمقانه یک دانشجوی الاغ

    حیدر حیدر

    در زمانیکه به انجا مختلف مردممون دارن همنشین خاک میشن چنین اشتباهاتی واقعا نوبر والله اگر شما نیم ساعت تو بیمارستان باشید این بی دقتی رو کاملا احساس می کنید کادر پزشکیمون هم به مثابه این ضرب المثل معروفه که اگر جنازه رو با دو دست و دو ادب از زمین برداری کفن رو خراب میکنه آخه برخی اشتباهات غیر قابل بخششه