پایان هفته با نماینده؛از بررسی وضعیت بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)، تا رسیدگی به مسائل آب و مشکلات واحدهای تولیدی و پیگیری پروژه های عمرانی

  • شناسه خبر: 62417
پایان هفته با نماینده؛از بررسی وضعیت بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)، تا رسیدگی به مسائل آب و مشکلات واحدهای تولیدی و پیگیری پروژه های عمرانی

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی دو روز پایانی هفته را پس از ملاقات مردمی (ساعت ۶ تا ۸ صبح)، مسائل شهرستان رفسنجان در حوزه آب، بهداشت و درمان، راه ها، صنایع، پروژه های عمرانی و… را پیگیری کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی دو روز پایانی هفته را پس از ملاقات مردمی (ساعت ۶ تا ۸ صبح)، مسائل شهرستان رفسنجان در حوزه آب، بهداشت و درمان، راه ها، صنایع، پروژه های عمرانی و… را پیگیری کرد.

به گزارش روراستی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی دو روز پایانی هفته را پس از ملاقات مردمی (ساعت ۶ تا ۸ صبح)، مسائل شهرستان رفسنجان در حوزه آب، بهداشت و درمان، راه ها، صنایع، پروژه های عمرانی و… را پیگیری کرد.بازدید از محل آزمون استخدامی مس در دانشگاه ولیعصر(عج)، حضور در آیین اختتامیه جشنواره ایده های خلاق دانش آموزی در تالار خیام، بازدید از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی و حضور در نماز جمعه بحش نوق از دیگر برنامه ها بود.

ملاقات مردمی و پیگیری مشکلات

حجت الاسلام دکتر حسین جلالی با اشاره به ملاقات مردمی پنجشنبه و جمعه، اظهار کرد: بیشتر مشکلاتی که مردم مراجعه کردند در خصوص اشتغال، آب کشاورزی و شرب، مسائلی که در حوزه مس و ادارات وجود داشت که جهت پیگیری ثبت تا رسیدگی شود.

«پروژه پیامبر اعظم (ص) هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود»

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه پروژه پیامبر اعظم (ص) باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود، افزود: ارگان های دخیل در این پروژه مسائل خود را حل کنند تا مردم و سرمایه گذاران هم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 در بازدید از آزمون استخدامی مس؛« سهم اشتغال رفسنجان و انار در شرکت مس بیشتر شود»

حجت الاسلام جلالی امروز همچنین با حضور در داشگاه ولیعصر (عج) از روند آزمون استخدامی مس بازدید و عنوان کرد: برگزاری این آزمون خوب است و سالانه بیش از ۵۰۰ نفر جذب می شوند، که امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند و سهم اشتغال جوانان رفسنجان و انار هم بیشتر شود.
وی افزود: با توجه به قولی که در خصوص ایجاد اشتغال داده بودیم که سالانه یک هزار شغل ایجاد شود، تا کنون توانسته ایم به کمک مس و سایر شرکت های صنعتی شهرستان رقمی بیش از وعده ای که داده شده، اشتغال ایجاد کنیم.

در جلسه مدیرعامل آبفا؛ مشکلات آب روستایی بررسی و نتیجه داد

نماینده رفسنجان و انار در مجلس در ادامه در شرکت آب و فاضلاب رفسنجان حضور یافت و ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت والده مهندس چرخ انداز مدیرعامل شرکت آبفا رفسنجان مسائل مربوط به آب روستای محمدآباد مختار و برخی مناطق دیگر را مطرح کرد که این مشکلات بررسی شد و در خصوص تأمین اعتبار تجهیز چهار حلقه چاه آب رفسنجان از مسؤولان درخواست پیگیری و تلاش برای جذب اعتبار لازم کرد.

وی با بیان اینکه حفاری چاه شریف آباد تمام شده و باید وارد مدار شود، به بررسی موضوع آب خلیج فارس پرداخت و گفت: مسیری که برای انتقال آب خلیج فارس از خط انتقال آب خلیج فارس در نظر گرفته شده حدود ۹ کیلومتر است که ضمن تامین اعتبار ، لوله گذاری باید انجام شود که مسؤولان باید حمایت کنند تا این آب وارد شهر شود و در انار هم کمتر از دو کیلومتر فاصله تا خط لوله است که باید اعتبار تامین شود. در بازدید از بیمارستان مطرح شد؛«وضعیت بیمارستان به ویژه اورژانس نیازمند بهبود است/اعتماد از دست رفته مردم نسبت به بیمارستان باید برگردد»

 بازدید از بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان هم یکی از برنامه های امروز حجت الاسلام جلالی بود

با توجه به مسائل پیش آمده در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)، وی درخواست بهبود وضعیت این بیمارستان را داشت و گفت: مدیران تلاش کنند اعتماد از دست رفته مردم در خصوص این بیمارستان برگردد.

وی همچنین کمبود تخت به ویژه تخت های آی سی یو را ذکر کرد که باید به حد لازم برسد تا بیماران بتوانند خدمات بگیرند و ادامه داد: مدیریت بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تمهیداتی بیندیشند که برای بیماران کرونایی حتی افرادی که مشکوک به کرونا هستند در مکانی مجزا تست و تجویز دارو انجام شود.

 در بازدید از منطقه ویژه مطرح شد: «معادن سنگ آهن باید در خدمت توسعه و اشتغال شهرستان باشد/ضرورت فرآوری داخل استان و جلوگیری از خام فروشی»

نماینده رفسنجان و انار در حاشیه جلسه ای منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که برای بررسی مسائل آب منطقه و بازدید از واحدهای تولیدی شرکت کرده بوده اظهار داشت: ذخایر معادن سنگ آهن در منطقه داوران بالاست، اما متأسفانه خام فروشی شده و به شهرهای خارج از استان منتقل می شود، در حالی که خودمان می توانیم کارخانه های فرآوری سنگ آهن را ایجاد کنیم. حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که اداره کل صمت استان کرمان سرمایه گذاران و خریداران مواد معدنی را ملزم به ایجاد کارخانه در همان شهر کنند تا ضمن ایجاد زنجیره تولید، اشتغالزایی هم صورت گیرد. حجت الاسلام جلالی پس از شرکت در این جلسه از واحدهای تولیدی قطعه سازی، روغن خوراکی و… در منطقه ویژه بازدید کرد و از فعالیت و تلاش مضاعفی که در حال انجام است، ابراز رضایت کرد.

همچنین در ادامه، جلسه ای با مسؤولان صندوق مس رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد و حجت الاسلام جلالی خواستار حمایت صندوق از تولید و حل مشکلات شهرهای رفسنجان و انار با استفاده از تسهیلات این صندوق شد.

 بازدید از جاده خنامان به رفسنجان؛«زیرسازی جاده جدید خنامان رو به اتمام است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به همراه بخشدار مرکزی در جریان روند احداث جاده جدید خنامان به رفسنجان قرار گرفت.
حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: جاده خنامان به رفسنجان به طول ۱۹ کیلومتر در تاریخ ۱۱ شهریورماه امسال کلنگ زنی شد و در بازدیدی که انجام شد عملیات خاکریزی آن به طور کلی انجام شده و بخش دوم مرحله زیرسازی آن جهت آسفالت باید اجرا شود.

وی متذکر شد: با احداث این جاده مسیر رفسنجان به خنامان نصف خواهد شد.

 مرکز نوآوری رفسنجان یک ظرفیت برای تقویت ایده های خلاقانه است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان که توسط مس ایجاد شده است، یک ظرفیت برای کشف و تقویت ایده های خلاقانه است و باید نسبت به توسعه آن تلاش شود.
حجت الاسلام دکتر حسین جلالی در آیین اختتامیه جشنواره ایده های خلاق دانش آموزی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) با اشاره به روش های نوین حل مسأله اظهار کرد: امروز دانش آموزان ما ایده های خلاقانه ای دارند که ناشی از تفکر واگرای آنهاست و می طلبد نسبت به کشف چنین استعدادهایی تلاش کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، مرکز نوآوری شهید ستاری که با حمایت مس در رفسنجان راه اندازی شده را یک ظرفیت برای کشف استعدادها دانست و افزود: امیدواریم آن را توسعه دهیم که بتوانیم ایده های خلاقانه را پرورش داده و به کمک حل مسائل بیاوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی منطقه ویژه اقتصادی نماینده نماینده رفسنجان در مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :