نماینده رفسنجان و انار در مجلس:

جاده‌های مرگبار رفسنجان باید ساماندهی شوند

  • شناسه خبر: 62492
جاده‌های مرگبار رفسنجان باید ساماندهی شوند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های نوق و داوران در شأن مردم نیستند، وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد که این جاده‌های مرگبار را درست کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های نوق و داوران در شأن مردم نیستند، وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد که این جاده‌های مرگبار را درست کند.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام حسین جلالی اظهار کرد: جاده نوق یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های رفسنجان و استان کرمان است و همچنان در حال دادن تلفات جانی و مالی برای مردم است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم هرچه در زمینه این جاده مطالبه کنند، حق دارند چراکه خیلی‌ها داغدار شده‌اند و به‌واسطه چنین جاده پرخطری کودکان زیادی یتیم شده‌اند، افزود: متأسفانه مسؤولان امر به این حوادث قطره‌ای نگاه می‌کنند در حالی که اگر این حوادثی که رقم می خورد تجمیع شود اقیانوسی از مصیبت‌هایی که مردم کشیده‌اند را خواهیم دید.

وی ادامه داد: جاده‌های نوق و داوران در شأن مردم نیستند، وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد که این جاده‌های مرگبار را درست کند، در برابر خانواده جوانی که در راه تأمین امنیت منطقه در این حادثه ناگوار کشته شده و یا دیگر کشته‌های این جاده چه کسی باید پاسخگو باشد؟

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه سستی و کاهلی در مورد جاده نوق دیگر قابل تحمل نیست، تصریح کرد: در زمان نماینده قبلی قرارداد دوبانده‌سازی این جاده بسته شده و تنها ۶ کیلومتر در آن زمان آسفالت شده است، بنده با پیگیری‌هایی که انجام دادم متوجه شدم پیمانکار در رفت و آمد است و حتی تجهیزاتش را هم به شهر دیگری برده، در حالی که قرارداد وی برای جاده نوق است و این سرکار گذاشتن مردم است.

وی با بیان اینکه با پیگیری، پیمانکار را سر پروژه آوردیم، اضافه کرد: تا چاه جعفر قیرریزی شده ولی کار کند پیش می رود. بعد از سه سال ۱۶ کیلومتر آسفالت شده که ضرورت دارد منابع مورد نیاز را تأمین کنند و به کار سرعت بدهند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس از عقد قرارداد با پیمانکار دیگری سخن به میان آورد و گفت: خیلی از روستاهای مسیر به کمک مردم آسفالت شده و توقع مردم این است که دولت هم وظیفه خود را انجام دهد و  محدوده اولیه و بعد از فردوس و سه قریه را با سرعت ساماندهی کند که دوبانده‌سازی جاده به اتمام برسد.

وی در خصوص اعتباراتی که شرکت مس در دیگر نقاط استان و کشور صرف می‌کند، ابراز کرد: ما بخیل نیستیم، اما سهم مردم رفسنجان هم نباید نادیده گرفته شود، اگر ۵۰ میلیارد اعتبار باشد جاده نوق تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: متأسفانه علاوه بر محور نوق و داوران، در محور کشکوئیه  مسیر تقی‌آباد، حسین‌آباد و شریف‌آباد هم به‌دلیل نداشتن آسفالت مناسب، روشنایی و علائم، حوادث زیادی در شب‌ها رخ می‌دهد و به قتلگاه تبدیل شده است.

وی در همین رابطه افزود: ۴۰ سال قبل مردم هزینه پرداختند و محورهای یادشده آسفالت شده، اما در مقابل، هیچکس برای مردم کاری نکرده است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که رفسنجان فقط نام برخورداربودن را یدک می‌کشد، بیان کرد: به‌دلیل خشکسالی‌های پیاپی و نبود محصول پسته، محرومیت رفسنجان از جنوب کرمان هم بیشتر است و کشاورزان همه گرفتار بانک ها هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جاده داوران جاده نوق حجت الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :