روراستی خبر می دهد:

هیئت کربلا رفسنجان در جمع ۳۹ هیئت شاخص کشور/پولی برای دیدن شدن در رسانه ملی نمی پردازیم

  • شناسه خبر: 62532
هیئت کربلا رفسنجان در جمع ۳۹ هیئت شاخص کشور/پولی برای دیدن شدن در رسانه ملی نمی پردازیم

هیئت کربلا رفسنجان به واسطه فعایت های فرهنگی، مذهبی، علمی، پژوهشی و…که دارد، در بین ۳۹ هیئت شاخص کشور قرار گرفته است.

هیئت کربلا رفسنجان به واسطه فعایت های فرهنگی، مذهبی، علمی، پژوهشی و…که دارد، در بین ۳۹ هیئت شاخص کشور قرار گرفته است.

به گزارش روراستی، این شهرستان هیئت‌های مذهبی زیادی دارد که در ایام مختلف سال برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و عزاداری‌ها را برگزار می‌کنند.درب برخی حسینیه‌ها فقط در ایام محرم باز است و مابقی روزهای سال تعطیل هستند.

برخی هیئت‌ها، دیگر ایام سال را محل انجام کارهای خیر و پخت و پز غذا برای نیازمندان قرار می‌دهند و یک روز در هفته را به این کار اختصاص می‌دهند، اما هیئت کربلا ۳۶۵ روز سال فعال و درب حسینیه نخل که کربلایی‌ها در آن فعالند، همیشه باز است.

هیئت کربلا، بیش از ۱۵۰ خادم خواهر و برادر و تعداد زیادی خادم افتخاری دارد که در اکثر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان همکاری دارند و در برقراری نظم مراسم‌ها کمک می‌کنند.

روحانی و کارشناس مذهبی این هیت حجت‌الاسلام مصطفی رمضانی از روحانیان جوان و بانشاط خدام هیئت را همراهی می‌کند و شب‌هایی از سال برای حاضران در جلسات هیئت درس احکام می‌دهد.

او می‌خندد و می‌گوید: با بچه‌ها کار کردم و خصوصیات بچه‌ها در من اثر کرده است.مصطفی برادر بزرگتری دارد که مجتبی نام دارد، او دوران جوانی‌اش را در دستگاه امام حسین (ع) گذرانده و تقریبا در تمام شهرهای ایران و حتی خارج از کشور مداحی کرده است.

حجت‌الاسلام مصطفی رمضانی می گوید: مهمترین دغدغه هیئت، مسائل فرهنگی است و شنبه‌های پاک را هر هفته برگزار می‌کنیم با این نیت که هفته‌مان را بدون گناه شروع کنیم.

وی ادامه می‌دهد: بنای کار ما روانشناسی است و  مخاطبان ما که بیشتر جوانان هستند، برای ما ارزشمندند، به‌دنبال برنامه‌ای می‌رویم که جوانان به هیئت جذب شوند و در این راستا هرچه جوانان دوست دارند، از جمله فوتبال و ورزش‌های دیگر را در هیئت راه‌اندازی کردیم که جوانان به همین بهانه هم شده در راه امام حسین (ع) گام بردارند.

تلویزیون دنبال ما می آید/ما پولی برای دیده شدن در رسانه ملی نمی پردازیم

روحانی هیئت کربلا از علاقه رسانه ملی به برنامه‌های هیئت کربلا سخن به میان می‌آورد و ادامه می‌دهد: از آن‌جا که تولید محتوا مهم است، رسانه به‌دنبال پخش مراسم‌های هیئت است، گاهی فکر می‌کنند ما پول می‌دهیم که برنامه‌هایمان را پخش کنند، در حالی که اینگونه نیست.

این روحانی جوان و خادم هیأت کربلا به نکته خیلی مهمی اشاره می‌کند؛ اینکه برند شهر رفسنجان در گذشته شهر «سرداران شهید» بود و الان با نماد پسته در پی معرفی شهر رفسنجان هستیم، او اضافه می‌کند: نمی‌گوییم پسته خوب نیست، اما الگوهای معنوی نباید جای خود را به الگوهای مادی بدهد، بنابراین دنبال این هستیم که رفسنجان به شهر امام حسین (ع) شناخته شود.

وی از برگزاری مراسم‌های احیاء شب‌های قدر یاد و اضافه می‌کند: بعد از دهه محرم، فاطمیه را داریم و برای ایام فاطمیه مراسم‌های خوبی برگزار می‌کنیم که خواست مخاطبان ماست.

روحانی هیئت کربلا تصریح می‌کند: مکتب‌القاسم را در هیئت داریم که بیش از ۱۰۰ حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء از آن بهره‌مند هستند و به کمک خیران هدایایی برای حافظان قرآن در نظر گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه تقریبا رتبه اول استان کرمان از نظر داشتن حافظ قرآن در هیئت هستیم.

وی به کانون دانش‌پژوهان انقلابی هیئت اشاره و ابراز می‌کند: اصل کارمان بر کارتربیتی است که با تربیت دانش‌آموزان نمایندگانی از محیط‌های مذهبی و جامعه انقلابی در مدارس نمونه و دانشگاه داشته باشیم.

رمضانی اضافه می‌کند: مرکزنیکوکاری هیئت درکنار خیریه کربلا فعالیت می‌کند و بیش از۱۰۰ خانواده عضو شدند که توسط یک تیم بازدید و تحقیق می‌شود و علاوه بر مشکلات مادی با هماهنگی پزشکی به مشکلات روحی روانی خانواده‌ها هم رسیدگی می‌شوند.

این روحانی و خادم هیئت از برگزاری اردوهای جهادی هیئت هم یاد و اظهار می‌کند: یکی از اردوهای شاخص که داشتیم، در جریان زلزله کرمانشاه بود که به شهرستان سرپل ذهاب رفتیم و ۱۰ روز در آن‌جا ماندیم و در ساخت ۱۰ منزل مسکونی کمک کردیم که هزینه آن را هم خیران رفسنجانی دادند.

وی یادآور می‌شود: دو هفته آینده بچه‌های هیئت برای انجام کارهای سیم‌کشی برق یکی از مدارس به نرماشیر خواهند رفت و این کار را به‌طور کامل انجام خواهند داد.

هیئت کربلا مأمن و مأوای مردم است

اما هیئت هم برای گچ‌بری حسینیه به کمک احتیاج داشت که از طریق فضای مجازی درخواست نیاز شد و به برکت فضای مجازی یک تریلی حامل گچ و مصالح از کرمانشاه برای جبران کمک بچه‌های هیئت کربلا به رفسنجان اعزام و به هیئت رسانده شد.

دوران کرونا هم کربلائی‌ها به‌همراه چند هیئت دیگر در ضدعفونی معابر رفسنجان مشارکت داشتند و برای ضدعفونی معابر اصلی و فرعی دو، سه ماه کار کردند.

محمد محمدی یکی از خادمان هیئت عنوان می‌کند: مجموعه هیأت کربلا سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد و با فعالیت‌هایی که هیئت داشته سه سال جزو هیئت‌های شاخص کشور شدیم و در بین ۳۹ هیئت شاخص کشور قرار گرفتیم.

محمدی تصریح می‌کند: اگرچه رفسنجان شهر پسته است، اما این شهرستان شهر فاتحان اروند هم هست و چه خوب است که ورودی‌های شهرمان به این اسم مزین شود.

مجتبی رمضانی مداح هیئت کربلا هم عنوان می‌کند: هیأت کربلا مانند ارگان‌های دولتی دارای چارت است و برنامه‌های آن با نظم انجام می‌شود.

وی به برگزاری همایش‌های خانواده با حضور کارشناسان اشاره و اذعان می‌کند: گاهی با تأثیری که این برنامه‌ها داشتند، از طلاق زوج‌ها جلوگیری شده است.

رمضانی به برگزاری کلاس‌های ورزشی ویژه خواهران و برادران اشاره و خاطرنشان می‌کند: مردم باید بدانند این هیئت یک مأمن و مأوا برای آنهاست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حسینیه نخل فعالیت های فرهنگی هیئت کربلا هیئت مذهبی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :