روایت فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش از بصیرت شهید «تحویلیان»

  • شناسه خبر: 62592
روایت فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش از بصیرت شهید «تحویلیان»

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش گفت: شهید تحویلیان بصیرتی که رهبری روی آن تأکید دارند در دوران اعزام به خدمت سربازی خود این خصلت و بصیرت عظیم نفسانی را زودتر از ما درک کرد و مورد اجرا گذاشت و دشمن‌شناسی، حضور به‌موقع و تصمیم به‌موقع در دورانی که کشور درگیر بحران بود، از خصوصیات برجسته این شهید بود. 

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش گفت: شهید تحویلیان بصیرتی که رهبری روی آن تأکید دارند در دوران اعزام به خدمت سربازی خود این خصلت و بصیرت عظیم نفسانی را زودتر از ما درک کرد و مورد اجرا گذاشت و دشمن‌شناسی، حضور به‌موقع و تصمیم به‌موقع در دورانی که کشور درگیر بحران بود، از خصوصیات برجسته این شهید بود.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در مراسم استقبال از مادر شهید مهدی تحویلیان از شهدای تازه احرازهویت شده در جوار مزار این شهید در دانشگاه ولیعصر (عج) ضمن خیرمقدم به مادر و اعضای خانواده شهید اظهار کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که مردم رفسنجان ذره‌ای در تجلیل، تکریم و بزرگداشت شهید شما کوتاهی نکردند و الان هم با تمام وجود زن و مرد از شما استقبال کرده و اشک می‌ریزند.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم به فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون فرهنگی وزیر علوم و همه کسانی که در این مراسم شرف‌حضور پیدا کردند خیرمقدم بگویم.

عسکری با اشاره به تاریخچه‌ای از زندگی و شهادت این شهید بزرگوار عنوان کرد: شهید تحویلیان متولد ۱۳۴۴ و اهل اصفهان بود و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت  ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شد و جمعی لشکر ۲۱ حمزه که بنده هم افتخار حضور در این لشکر داشتم، بود.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: پدر شهید به رحمت خدا رفته و ۵ برادر و یک خواهر دارد. این شهید عزیز و بزرگوار در سال ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به شهادت رسید و در سال ۱۳۸۷ پس از اینکه پیکیر پاک و مطهرشان پیدا شد در دانشگاه ولیعصر (عج) آرام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه آن روز خواهر شهید نبود برای برادرش عزاداری و گریه کند، اما همه مادران شهیدان در رفسنجان و زنان این شهر و دانشجویان دختر این دانشگاه و همه مردم این شهر آن روز در این مکان شهید را در آغوش کشیدند.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش هم در این مراسم اظهار کرد: مردم شهیدپرور رفسنجان امروز سنگ‌تمام گذاشتند که صمیمانه از همه این مردم تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد:  شهید تحویلیان سرباز دلاور لشکر ۲۱ حمزه در سال ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

امیر غلامعلیان ابراز کرد: انقلاب اسلامی اگر به سرمنزل مقصود رسیده قطعا به‌واسطه وجود ولایت فقیه است و اگر بازدارندگی و امنیت در کشور حاکم است و سرتاسر خطوط مرزی ما مورد رصد نیروهای امنیتی قرار دارد به برکت حضور شهیدان و شور و شعفی که حضور یک شهید در جامعه به وجود می‌آورد، است.

وی ادامه داد: امروز مدیون شهیدان هستیم. شهید تحویلیان بصیرتی که رهبری روی آن تأکید دارند در دوران اعزام به خدمت سربازی خود این خصلت و بصیرت عظیم نفسانی را زودتر از ما درک کرد و مورد اجرا گذاشت و دشمن‌شناسی، حضور به‌موقع و تصمیم به‌موقع در دورانی که کشور درگیر بحران بود، از خصوصیات برجسته این شهید بود. او در دوران خدمت سرمشق والگوی ایثارگری و رشادت در نزد همرزمان خود بود و در خاطرات همرزمان این شهید بزرگوار نقل و امروز بیان می‌شود که همه ناشی از روحیه جوانمردی این شهید بزرگوار بود.

غلامعلیان اظهار کرد: امروز مردم رفسنجان پاداش خوبی به این خانواده دادند.  از سال ۱۳۸۷ پیکر این شهید کشف شد و در رفسنجان به‌عنوان یک شهید گمنام دفن شد تا امروز خانواده‌اش چشم‌انتظار بودند و امروز این چشم انتظاری به پایان رسید.

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش بیان کرد: از خانواده این شهید بزرگوار عاجزانه درخواست داریم این گوهر گران‌بها کماکان در شهرستان رفسنجان دیار سردار عزیزمان حاج‌قاسم سلیمانی بماند و به پذیرش این شهید گران‌قدر افتخار می‌کنیم.

برچسب ها:
استقبال بصیرت شهید مهدی تحویلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :