آیین پایانی بیست و یکمین رویداد جایزه کتاب سال کرمان/رونمایی از پوستر بیست و دومین رویداد

  • شناسه خبر: 62847
آیین پایانی بیست و یکمین رویداد جایزه کتاب سال کرمان/رونمایی از پوستر بیست و دومین رویداد

آیین پایانی بیست و یکمین رویداد جایزه کتاب سال کرمان در سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

آیین پایانی بیست و یکمین رویداد جایزه کتاب سال کرمان در سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسؤولان و نویسندگان استان آیین پایانی بیست و یکمین جایزه کتاب سال استان کرمان در سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

روح‌الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به انتخاب شعار «کتاب، سرچشمه دانایی» در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اظهار کرد: دو تهدید و دغدغه جدی حوزه کتاب وجود دارد؛ تشخیص کتاب خوب دشوار است زیرا عناوین زیادی از کتاب‌ها از مولفان بسیاری به چاپ رسیده و منتشر می‌شود، حتی ناشران معروف نیز با توجه به شرایط اقتصادی هر گونه کتابی را چاپ کرده و برای علاقه‌مندان به کتاب، تشخیص کتاب خوب دشوار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی که یک‌سری کتاب‌های فاخر و ارزشمند را معرفی می‌کند و نشست‌های مختلفی که در جاهای مختلف برگزار می‌شود می‌تواند کمک کننده باشد. اما به‌نظر می‌رسد حوزه کتاب و کتابخوانی دچار این مشکل شده است و معیاری در تشخیص کتاب خوب از سایر کتاب‌ها برای علاقه‌مندان به مطالعه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌ها این است که قرار است کتاب اساس و پایه تولید فیلمنامه و کلیپ شود که شایسته نیست، بنظر می رسد کتاب به سمتی می رود که مقدمه فیلمنامه، پادکست و سناریو شود و اگر کتاب هویت مستقل خود را از دست بدهد اتفاق خوبی نیست.

مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: اگرچه جامعه گرایش به بهره‌مندی از فضای مجازی دارد، امّا مطالعه کتاب به‌گونه فیلمنامه و کلیپ که گویای تمام مطالب کتاب نیست، تهدید به‌شمار می‌رود و این یک دغدغه جدی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جایزه کتاب سال کرمان رونمایی سرچشمه رفسنجان کتاب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :