در نشست خبری شهردار رفسنجان مطرح شد:

پایان زمین فروشی پنهان در رفسنجان/شهرداری دست دلالان را کوتاه می کند

  • شناسه خبر: 63127
پایان زمین فروشی پنهان در رفسنجان/شهرداری دست دلالان را کوتاه می کند

شهردار رفسنجان گفت: مصمم هستیم با راه اندازی سامانه املاک شهرداری، مبارزه با فساد را به‌صورت جدی جلو ببریم که دست دلالان از زمین فروشی کوتاه شود و تمام املاک و تمام تفکیکی‌ها و پولی که از مردم گرفته می‌شود وارد سامانه می‌شود.

شهردار رفسنجان گفت: مصمم هستیم با راه اندازی سامانه املاک شهرداری، مبارزه با فساد را به‌صورت جدی جلو ببریم که دست دلالان از زمین فروشی پنهان کوتاه شود و تمام املاک و تمام تفکیکی‌ها و پولی که از مردم گرفته می‌شود وارد سامانه می‌شود.

به گزارش روراستی، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان امروز در نشست خبری در فرهنگسرای رسانه شهرداری اظهار کرد: معماری و شهرسازی با تاکید بر هویت اسلامی ایرانی که خروجی آن به آرامش رسیدن مردم است، در دستور کار بوده و این آرامش در محله، منطقه و کل شهر مدنظر است.

وی ادامه داد: تقویت و مدیریت سرانه محله‌ها برای حفظ آرامش شهروندان یک ضرورت است و شهرداری در بحث خانه‌سازی، در طرح تفصیلی، ساخت خانه بالای دو طبقه را ممنوع کرده که در حال تصویب است و تلاش ما این است که در برنامه چهارساله این موضوع را عملیاتی کنیم.

کهنوجی، رسانه‌ها را نماینده مردم و چشم و گوش افکار عمومی دانست و در خصوص تعاونی مسکن خبرنگاران اعلام آمادگی کرد و گفت:  تا جایی که قانون اجازه تخفیف‌ها را بدهد همکاری خواهیم کرد و  یک نماینده از سوی شهرداری برای پیگیری تحقق این موضوع معرفی می‌کنیم.

وی از راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: سامانه نظام جامع پیشنهادات به‌عنوان اولین در استان کرمان تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

شهردار رفسنجان ادامه داد: در  بحث مبارزه با فساد و الکترونیک‌کردن شهرداری تلاش داریم تا پایان ۱۴۰۰ بتوانیم پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته باشیم که مردم بتوانند از داخل منزل کلیه کارها تا صدور پروانه را انجام دهند.

وی افزود: یکی از نیازهای شهرداری رفسنجان، سامانه املاک شهرداری بود که با راه‌اندازی آن الان ۶۰ درصد املاک در سامانه ثبت و مشخص است و در تسریع کار ارباب‌رجوع تأثیرگذار است.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شورای پنجم ۸۹ میلیارد تومان موجودی تحویل شورای ششم داد و ۱۶۰ میلیارد تومان تعهد برای ۶۳ پروژه قرارداد بسته بود که با توجه به این وضعیت، تا پایان سال ۱۴۰۰ منفی هستیم.

وی در تشریح علت تعطیلی پروژه صدچشمه گفت: صدچشمه به‌دلیل اینکه داخل رودخانه بود، آب منطقه‌ای باید مجوز می‌داد که پیگیر هستیم مجوز بگیریم، نکته دیگر اینکه پروژه‌ای بود که فقط طراحی انجام شده و بدون محاسبات قرارداد  منعقد شده بود.

کهنوجی بیان کرد: در خصوص پروژه خیابان انقلاب اولین گامی که باید برداشته شود،  برداشتن تیرهای برق بود که بدون مجوز اداره برق این طرح را شروع کردند. طی دو ماه هنوز طراحی‌های برق اجرا نشده، چون حتما باید تیرهای برق برداشته شود و تابلوهای بزرگ نصب و برای هر مغازه انشعابات داده شود،  طراحی کاملا مفصلی نیاز دارد که به محض انجام این کارها این پروژه از سرگرفته می‌شود و بعد از آن بازار سرپوشیده و بازار روز در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌فروشی پنهان بر خلاف قانون است و صراحتا سازمان بازرسی روی آن دست گذاشته و ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها در این خصوص شفاف نوشته است، عنوان کرد: در دوره قبل ۱۳ هزار و ۳۰۰ قصب زمین به فروش رفته که واحد املاک شهرداری قیمت‌گذاری می‌کرد در حالی که این موضوع فسادزاست و زمین‌ها باید از طریق سامانه به مزایده گذاشته می‌شد و مصمم هستیم مبارزه با فساد را به‌صورت جدی جلو ببریم و دست دلالان از این قضایا بریده شده است و تمام املاک و تمام تفکیکی‌ها و پولی که از مردم گرفته می‌شود وارد سامانه می‌شود.

کهنوجی با بیان اینکه تا زمانی که طرح تفصیلی مصوب نشده باشد فساد رخ می‌دهد، اذعان کرد: در حال حاضر تخلفات گروه قبلی را جواب می‌دهم و از سازمان بازرسی می‌خواهم برای ایجاد امید در مردم برخورد کند. قبلی‌ها باید در برابر تخلفات پاسخگو باشند و بگویند چرا از مردم تعهد گرفتند که به هیچ عنوان حق اعتراض نداشته باشند؟

شهردار رفسنجان در ادامه بیان کرد: در هر محله اعتباری در نظر گرفته شده و با خواست مردم بر اساس اولویت‌های محله‌ها کار انجام می‌شود.

شهردار رفسنجان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه‌های شهرداری برای سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ابراز کرد: در این رابطه کمیته‌ای با حضور امام جمعه و دیگر مسؤولان تشکیل شده است و برنامه داریم مراسم حالت مردمی بگیرد. کار به خاطر حاج‌قاسم به یک گروه وصل نیست و هر محله برای حاج‌قاسم اقدامی انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بافت تاریخی رفسنجان که در مرکز شهر واقع شده و منطقه مسکونی اتباع شده است، متذکر شد: این بافت باید ساماندهی شود که پیگیری در سطح ملی و استانی را می‌طلبد.

کهنوجی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رفسنجان بالای ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در تلاشیم بودجه سال ۱۴۰۱ را بالای ۷۰۰ میلیارد تومان ببندیم.

 

شهردار رفسنجان در پاسخ به پرسش روراستی مبنی بر حضور به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس آینده گفت: با اذن شورا آمدم، با اذن شورا هم می روم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
زمین فروشی پنهان سامانه ثبت املاک شفافیت شهردار رفسنجان شهرداری رفسنجان فساد مجید کهنوجی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :