در نطق نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس مطرح شد؛

از نگاهی به عملکرد «مجلس» و سفرهای استانی دولت، تا بیان وضعیت حوزه انتخابیه و تذکر در خصوص ناهماهنگی در انتخاب «استاندار»کرمان

  • شناسه خبر: 63145
از نگاهی به عملکرد «مجلس» و سفرهای استانی دولت، تا بیان وضعیت حوزه انتخابیه و تذکر در خصوص ناهماهنگی در انتخاب «استاندار»کرمان

حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در سخنرانی امروز خود در مجلس در خصوص عملکرد مجلس در یک سال و نیم گذشته، وضعیت کشور، وضعیت حوزه انتخابیه و انتخاب استاندار کرمان سخنانی مطرح کرد.

حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در سخنرانی امروز خود در مجلس در خصوص عملکرد مجلس در یک سال و نیم گذشته، وضعیت کشور، وضعیت حوزه انتخابیه و انتخاب استاندار کرمان سخنانی مطرح کرد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق خود در مجلس با نگاهی به عملکرد مجلس اظهار کرد: بیش از یکسال و نیم از عمر مجلس یازدهم گذشت، خوب است عملکرد مجلس در این بازه زمانی مورد ارزیابی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف آن سنجیده شود تا کاستی ها جبران و سطح عملکرد مجلس در مدت باقی مانده ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: این مجلس مفتخر به عنوان ” انقلابی گری” است؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «انقلابی گری صرف یک ادعا نیست؛ بلکه شاخصه هایی دارد که باید نصب العین نمایندگان قرار گیرد».

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: یکی از مهمترین وجوه و جلوه های انقلابی گری، مردمی بودن است و صد البته که مردمی بودن، به حرف و شعار نیست؛ بلکه به حضور در کنار مردم و همدلی و همدردی با آنان است. مسئولان و نمایندگان نمی توانند خود را مردمی بنامند؛ مگر اینکه آنان را چون نزدیکان خود، دوست بدارند و به آنها عشق بورزند و به معنای واقعی کلمه، در غم و شادی آنها شریک باشند.

 گرایش به معنویت، فسادستیزی و پرهیز از دنیاطلبی از شاخصه های انقلابی گری‌ست

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز کرد: گرایش به معنویت، فسادستیزی و پرهیز از دنیاطلبی از دیگر شاخصه های انقلابی گری است. جایگاه نمایندگی، میدان وسوسه ها و لغزش هاست؛ چه بسیار افرادی که در ابتدا با انگیزه مثبت وارد این عرصه شدند؛ اما در ادامه نتوانستند به عهد خود پایبند بمانند و گرفتار تغییر در رفتار و انحراف در باورها و انگیزه ها شدند.

وی اضافه کرد: خوی اشرافی‌گری، امتیاز خواهی و طعمه انگاشتن مسئولیت، بلاهای بزرگی است که گاه انسان های نجیب و پارسا را نیز آلوده می کند و آنان را از راه و مرام انقلابی جدا می سازد.طبیعتا ما نماینده ها به دلیل انبوه مشکلات موکّلان خود و حجم بالای انتظارات آنها، در تصویب طرح ها و لوایح و در جذب بودجه ها و امکانات، نیم نگاهی به حوزه انتخابیه خود داریم؛ اما این نباید تبدیل به یک رویه غلط و ابزاری برای بخشی نگری، امتیازگیری و لابی گری شود.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: مجلس نماینده کل ملت است؛ در نتیجه باید قوانین جامع، کامل و کلان تصویب کند که همه ملت از آن بهره مند شوند؛ نه یک گروه و یا منطقه خاص.

تعامل مجلس با دولت از اصول مهم است

وی تعامل مثبت، همدلی و همکاری با دولت را یکی از اصول مهم دانست که متأسفانه در نطق ها و سخنان برخی از همکاران مراعات نمی شود و افزود: بحمدالله امروز دولتی انقلابی و جهادی و اهل کار و تلاش بر سر کار است. دولتی که گوش شنوایی برای شنیدن دارد و در مقابل منتقدان متواضع است.

با تلاش جهادی دولت، نگرانی در خصوص ذخیره کالای اساسی برطرف شد

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت در ادامه با نگاهی به اوضاع کشور تصریح کرد: چند ماه قبل، وضعیت کشور در زمینه های مختلف، بسیار نگران کننده بود. ذخایر گندم و برخی کالاهای اساسی کشور رو به اتمام بود، گرانی نهاده های دامی، وضعیت دام و طیور را به مرحله هشدار و خطر رسانده بود، سیمان و فولاد روز به روز گران‌تر می‌شد، کرونا در کشور جولان می داد و هر روز قریب به ۷۰۰ داغ بر دل مردم می گذاشت، خوشبختانه با تلاش و پشتکار دولت، نگرانی ها درباره ذخیره کالاهای اساسی برطرف شد، قیمت رو به رشد سیمان و برخی کالاهای دیگر کنترل و متعادل شد و روند واکسیناسیون شدت گرفت و بسیاری از مردم واکسینه شدند و میزان مرگ و میر کاهش یافت.

سفرهای دولت به استان ها و حضور در جمع مردم، مردم را با دولت آشتی داد

وی اظهار داشت: سفرهای هفتگی رئیس جمهور و وزرا به استان های مختلف به ویژه استان های محروم، مردم را با دولت آشتی داد و همدلی بین آنها را افزایش داد.

وی یادآور شد:نمی توان گفت که در این سه ماه، همه مشکلات حل شده است؛ اما می توان ادعا کرد که دولت به صورت جدی پیگیر رفع مشکلات و موانع بوده و اوضاع به تدریج در حال سامان یافتن است.

تحلیل های مغرضانه داخلی از فعالیت های دولت انقلابی، آب به آسیاب دشمن ریختن است

وی در بخش دیگری از نطق خود بیان داشت: اینکه دشمنان قسم خورده نظام و دنباله های داخلی آنان، از تحرک و فعالیت دولت انقلابی عصبانی باشند، جای تعجب ندارد. تعجب از برخی دوستان است که جانب انصاف را رعایت نمی کنند و با تحلیل های مغرضانه و سخنان نیش دار و حاشیه سازی های کم اهمیت، آب در آسیاب دشمن می ریزند.

حجت الاسلام جلالی همچنین گفت: عدم هماهنگی با برخی نمایندگان در عزل و نصب مدیران استان ها و شهرستان ها و یا عدم تخصیص بودجه مورد نظر نمایندگان در طرح ها و پروژه های عمرانی در حوزه های انتخابیه، نباید باعث شود که ما از دایره انصاف خارج شویم و با سیاه نمایی و بزرگ کردن نقصها، برای رسانه های معاند خوراک تهیه کنیم و یا با مچ گیری و استفاده نامناسب و تهدید آمیز از ابزارهای تحقیق و تفحص و سؤال و استیضاح، بر سر راه دولت سنگ اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: البته این به آن معنا نیست که نمایندگان از وظیفه نظارتی خود جهت حل مشکلات موکلان در حوزه های انتخابیه دست بردارند.

کم آبی و کمبود برق رفسنجان و انار را در تراز شهرستان های محروم قرار داده است

نماینده مردم رفسنجان و انار نگاهی هم به حوزه انتخابیه خود داشت و توضیح داد: شهرستان های رفسنجان و انار و بخش ها و توابع آنها، مانند بسیاری از نقاط ایران، مملو از ظرفیت ها و توانمندی های متراکم هستند که متاسفانه از آنها استفاده بهینه نمی شود. وجود نیروی انسانی جوان و خلّاق و پرانرژی، وجود معادن و صنایع طراز اوّل و کشاورزی وسیع در این حوزه انتخابیه، علی القاعده می بایست زمینه ساز پیشرفت و رفاه عمومی باشد؛ اما متاسفانه در موارد زیادی اینگونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز مشکل کم آبی و کمبود برق را مختص مناطقی چون خوزستان و سیستان و بلوچستان می دانیم و شاید باورش سخت باشد که بشنویم در شهرستان رفسنجان و انار هم مردم از کم آبی، سختی معیشت، کمبود برق و مشکلات مختلف دیگر رنج می برند.

حجت الاسلام جلالی افزود: آب تصفیه شده از خلیج فارس صدها کیلومتر را طی کرده و برای بهره برداری بخش صنعتی به رفسنجان رسیده است؛ حال آنکه در کنار آن، مردم با بی آبی و تشنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نقش کمرنگ مجتمع مس رفسنجان در اشتغال جوانان و عمران و آبادانی منطقه

وی عنوان کرد: مجتمع مس رفسنجان با ظرفیت ۷۰ درصدی تولید مس کشور و سود هزاران میلیاردی، نقش چندانی در اشتغال جوانان و عمران و آبادی شهرستان های رفسنجان و انار ایفا نکرده است. سهم این شهرستان ها از مجتمع مس، تحمل آلودگی هوا و کم آبی ناشی از تغییر حوزه های آبی است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس اذعان داشت: کشاورزی این مناطق به‌ واسطه مسائل زیست‌ محیطی رو به نابودی است. سرنوشت طرح هایی از قبیل اتصال رفسنجان به خط راه آهن سراسری و ایجاد شبکه آب و فاضلاب شهری که نقش بسزایی در برطرف شدن پاره ای از مشکلات این شهرستان ها دارند، نامعلوم بوده و راه‌های رفسنجان به خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، وضعیت نامناسبی دارد و بسترساز حوادث زیادی در طول سال گشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با برچسب منطقه برخوردار، رفسنجان و انار از بودجه‌های ملی و استانی محروم شده اند؛ در نتیجه روز به روز بر رنج و آلام مردم افزوده می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه بنده در طول یک سال و نیم گذشته، به طور جدّی در رفع مشکلات مردم عزیز این حوزه انتخابیه تلاش کرده ام و در بعضی زمینه ها به نتایج خوبی رسیده ایم، افزود: اما در برخی موارد، پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است که امیدوارم در دولت جدید، بتوانیم کمبودها را جبران کرده و گوشه ای از مشکلات مردم در این حوزه انتخابیه را رفع کنیم.

تذکر در خصوص ناهماهنگی برای انتخاب استاندار/استان کرمان نیازمند تحول مثبت است

وی متذکر شد: در پایان به معضلی اشاره می کنم که استان کرمان را به طور کلی و حوزه انتخابیه اینجانب را به طور خاص تحت تأثیر قرار داده است و آن، تعلل در تعیین تکلیف استاندار کرمان و عدم هماهنگی بین مدیریت کلان استان و شعارهای دولت است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: نیروهای انقلابی استان کرمان خواستار روی کار آمدن استانداری ولایی، انقلابی، جهادی و مردمی هستند. تنها در این صورت استان، وحدت، یکپارچگی، کار و تلاش و تحول اساسی را تجربه خواهد کرد که امیدوارم وزارت کشور به این خواست عمومی مردم کرمان توجه کند و هر چه سریعتر با انتخاب استانداری ولایی، انقلابی و مردمی، زمینه تحول مثبت در کرمان را فراهم سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی مجلس نطق نماینده رفسنجان و انار در مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :