روراستی خبر می دهد:

وعده های خلعتبری به سهامداران مجتمع کشت و صنعت؛از واریز سود سهام تا واگذاری سند زمین طی ۲ ماه آینده

  • شناسه خبر: 63148
وعده های خلعتبری به سهامداران مجتمع کشت و صنعت؛از واریز سود سهام تا واگذاری سند زمین طی ۲ ماه آینده

شرکت تعاونی کشت و صنعت رفسنجان پس از بیش از دو دهه رکود و رفتن رو به ورشکستگی، سرانجام دو سالی هست که به سوددهی رسیده و امسال قرار است به سهامداران خود سود بپردازد.

شرکت تعاونی کشت و صنعت رفسنجان پس از بیش از دو دهه رکود و رفتن رو به ورشکستگی، سرانجام دو سالی هست که به سوددهی رسیده و امسال قرار است به سهامداران خود سود بپردازد.

به گزارش روراستی، طی سال‌های ۶۱ تا ۶۳ بود که شرکت تعاونی کشت و صنعت رفسنجان راه‌اندازی و فراخوان داده شد که علاقه‌مندان، سهام این شرکت را خریداری کنند که ارزش هر سهم در آن زمان۲۵۰ تومان بود و در حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که آن دوره ارزش بسیار بالایی داشت، سهم فروخته شد.

مجتمع کشت و صنعت راه افتاد و یکی از بزرگترین تعاونی‌های تولیدی شهرستان بود که اشتغال بالایی هم ایجاد کرد و در واقع یک زنجیره تولید راه‌اندازی شد.

فعالیت‌های عمده مجتمع در حوزه دامداری و کشاورزی بود و ابتدا با ۶۰۰ راس دام سنگین که اساس کار در حوزه دامداری، تولید شیر بود، فعالیت ادامه یافت. آن سال‌ها شرکت گوشت که اکنون شرکت پشتیبانی امور دام نام گرفته است، گوشت تعاونی در بین سهامداران توزیع می‌کرد، دوران طلایی شرکت با وجود فراوانی نهاده‌ها و قیمت پایین آن، تولید بالا و در دسترس بودن سایر مایحتاج برای دامداری و کشاورزی، در حال سپری‌شدن بود که ناگهان در دهه ۷۰ رکود و تاریکی شرکت را فراگرفت و دیگر از آن دوران طلایی خبری نبود، نه تولیدی بود و نه برو و بیای روزهای اولیه راه‌اندازی شرکت و شرکت مانده بود و بدهی‌هایی که روی هم شده بود و کارمندانی که باید تعدیل می‌شدند.

آن همه سهامدار در این گیرودار بدهی‌های بانکی و بدهکاری‌های شرکت بلاتکلیف مانده بودند تا اینکه سال ۸۳ تیم جدیدی برای احیاء و ماندگاری شرکت ورود کرد.

محمدرضا خلعتبری مدیرعامل شرکت تعاونی کشت و صنعت رفسنجان در ابتدای ورودش به این شرکت، معتقد بود با وجود اموال و دارایی‌هایی زیادی که شرکت دارد، باید بماند و حفظ شود.

وی در جلسه‌ای که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه توانستیم با حفظ وضعیت موجود بخشی از اموال شرکت را برگردانیم و بدهی‌های بانکی را پرداخت کنیم، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هکتار زمین در جاده سرچشمه، بیش از ۱۵ هکتار باغ پسته مشجر و حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار راس دام سبک اصلاح نژاد افشاری به علاوه پروانه ۱۵۰۰ راس گاو شیری و پرواری  متعلق به شرکت است و شرکت را رو به رشد و توسعه پیش می‌بریم.

خلعتبری شرکت را از روزهای سیاه و رو به ورشکستگی به دوران طلایی خود نزدیک می‌داند و عنوان می‌کند: دو سالی‌ست که شرکت را به سوددهی رساندیم.

وی یک خبر خوشحال‌کننده برای سهامداران هم دارد و در این رابطه اظهار می‌کند: امسال به سهامداران سود می‌دهیم، سودی ۱۰۰ برابر اصل پولی که واریز کرده‌اند و آدرس کافی‌نتی را برای بارگذاری اطلاعات سهامداران می‌دهد تا پس از واردکردن اطلاعات خود نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

کشت و صنعت اواخر سال ۷۵ بنا به شرایط مالی شرکت به سهامداران خود زمین هم واگذار می‌کند، اما زمین‌ها به‌دلایلی فاقد سند هستند و سال‌ها سهامداران پول پرداخته، اما به زمین‌های خود نرسیده‌اند، که خوشبختانه پس از چندین سال قرار است مشکل این اسناد هم برطرف شود و به گفته خلعتبری در کمتر از دو ماه آینده مالکان اراضی به اسناد خود خواهند رسید.

وی از همکاری شهرداری هم برای حل مشکل زمین‌های شرکت یاد کرد و متذکر شد: آن‌چه مهم است خدمت به سهامداران شرکت است.

با توجه به اینکه شرکت تعاونی کشت و صنعت رفسنجان حرکت اقتصادی خوبی آغاز کرده و روی سکوی موفقیت خود قرار گرفته است، امید است با مدیریتی که می‌شود روزهای تلخ گذشته را تکرار نکند و برای چندین هزار سهامدار خود با برنامه پیش برود.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :