در شورای اداری مطرح شد؛

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب شرب روستاهای رفسنجان

  • شناسه خبر: 63343
اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب شرب روستاهای رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: اقدامات بسیار خوبی در گذشته شروع شده و الان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آب شرب روستاها اختصاص پیدا کرده کار بسیار بزرگی است که مناطقی که آب شور مصرف می‌کنند حتی بعضی مناطق آب بهداشتی هم ندارند از این طرح آبرسانی طی سه سال بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار رفسنجان گفت: اقدامات بسیار خوبی در گذشته شروع شده و الان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آب شرب روستاها اختصاص پیدا کرده کار بسیار بزرگی است که مناطقی که آب شور مصرف می‌کنند حتی بعضی مناطق آب بهداشتی هم ندارند از این طرح آبرسانی طی سه سال بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روراستی، علی‌اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: وحدت بین همه مسؤولان و جناح‌های سیاسی لازمه شهرستان است که بتوانیم به توسعه پایدار برسیم و چیزی به نام خط سیاسی در میدان نباشد و خط قرمز همه ما ولایت فقیه باشد که اگر کسی از این خط عبور کند جایگاهی در مسؤولیت ندارد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه باید زمینه اشتغال را فراهم کنیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم در شهرستان روی اشتغال کار کنیم با توجه به اینکه محصول پسته داریم زمینه‌های گردشگری، معادن و ظرفیت‌های خوب و در کنار آن مردمی سختکوش و پرتلاش داریم زمینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم که اگر اشتغال ایجاد شود مسائل جنبی حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مردم در اشتغال خانگی، کارگاه تولیدی متوسط و بزرگ موفق شوند و درآمد خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

پورمحمدی از تشکیل ستاد توسعه شهرستان خبر داد و گفت: تلاش کنیم طرح‌هایی که معرفی می‌شود با کمک مجتمع مس به عملیاتی برسانیم. از وضع موجود نباید قانع باشیم نگاه‌مان باید فراتر باشد.

وی در بحث آب شرب شهرستان بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در گذشته شروع شده و الان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آب شرب روستاها اختصاص پیدا کرده کار بسیار بزرگی است که مناطقی که آب شور مصرف می‌کنند حتی بعضی مناطق آب بهداشتی هم ندارند از این طرح آبرسانی طی سه سال بهره‌مند می‌شوند.

پورمحمدی در همین زمینه گفت: این طرح کل نوقات، مناطق کشکوئیه، حومه غربی و شرقی را پوشش می‌دهد و مردم این مناطق از آب تصفیه‌شده و سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد:  تأمین آب هم در دستور کار باشد از همین الان برای سه، چهار سال آینده کارها را پیش ببریم و این نباشد که هزینه کنیم بعد بگوییم آب نیست. در حال حاضر بعضی روستاها به دلیل نداشتن آب شرب و بهداشتی تخلیه شده‌اند.

پورمحمدی در خصوص آب کشاورزی هم اظهار داشت: جلسه‌ای با انجمن و اتحادیه صنف کشاورزی برگزار کردیم امیدواریم با همکاری این اعضا گام‌های خوبی در حوزه آب کشاورزی برداریم. در بخش کشاورزی باید کاری انجام دهیم که وضع موجود حفظ شود که ۴۰ هزار خانوار که از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند دچار مشکل نشوند.

فرماندار ویژه رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر ببینیم دستگاهی مانع از اجرایی شدن فکر کشاورزان که طرح‌های بسیار خوبی مطرح کرده‌اند، می‌شود با آن دستگاه برخورد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در شهرستان کم نیستند، که اگر ۱۰ درصد از این ظرفیت و ایده‌های خوبی که دارند بتوانیم استفاده کنیم می‌توانیم در توسعه ماندگار شهرستان موفق شویم.

با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و شهرستان رفسنجان اظهار کرد: بیماری کرونا یکی از اولویت‌های کشور است که خوشبختانه با مدیریت خوبی که در چندماه گذشته به‌ویژه در بحث واکسیناسیون انجام شده است، امروز اولین روزی‌ست که بعد از مدت‌ها نقطه نارنجی و قرمزی در کشور نداریم و شهرستان رفسنجان هم دو هفته‌ای هست که شرایط آن زرد شده است.

واکسیناسیون اولویت نخست ادارات باشد

جمالی‌زاده به تشریح  طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا که هفته قبل در ستاد ملی کرونا مصوب و ابلاغ شده است، پرداخت و افزود: هدف طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات در بستر سامانه امید انجام است و  به‌زودی همه دستگاه‌ها به این سامانه وصل می‌شوند و بر اساس میزان واکسیناسیون، غربال‌گری و بیماری، افراد مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسنیاسیون بحث جدی‌ست، توضیح داد: سال گذشته در همین زمان حدود ۸۰ درصد میزان رعایت پروتکل‌ها بود و خیلی از جلسات برگزار نمی‌شد و در حال سپری‌کردن پیک سوم با تلفات روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰نفر در کشور بودیم و در رفسنجان روزانه بالای ۱۰ نفر تلفات داشتیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: امسال با اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها حدود ۴۰ درصد است به برکت واکسیناسیون عمومی وضعیت بیماری در کشور کنترل شده است، لذا اولویت نخست ادارات واکسیناسیون باشد و کارمندی نباشد که واکسن نزده باشد.

وی ابراز کرد: در بحث کرونا همه دستگاه‌ها همراه باشند و همکای کنند که درگیر ویروس نشوند و در خصوص نوع امیکرون اگر غافل شویم و واکسن خود را تکمیل نکنیم ممکن است درگیر شویم.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به بحث بروکراسی اداری اظهار کرد: مردم را نباید در چرخه اداری گرفتار کنیم. باید کمک کنیم راه قانونی پیدا کنیم گره مشکلات باز شود.

وی تصریح کرد: مردم‌داری و همدردی با مردم برای حل مشکلات مردم سرلوحه کار مدیران و کارکنان ادارات باشد و نگذاریم مردم دست خالی و ناراضی از یک اداره بیرون بروند.

نماینده مردم رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۸ دی روز رفسنجان اشاره کرد و گفت: امسال نگاه وسیعی به این مسأله داریم و برنامه‌های ویژه‌ای با حضور چندین وزیر و نماینده مجلس از اعضای کمیسیون فرهنگی در رفسنجان برگزار می‌کنیم و از این سفر باید برای حل مشکلات شهرستان بهره ببریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آب روستاها آب شرب پورمحمدی فرماندار رفسنجان واکسیناسیون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :