روراستی گزارش می دهد:

سومین همایش خیریه کوثر رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 64014
سومین همایش خیریه کوثر رفسنجان+تصاویر

سومین همایش خیریه کوثر مهر رفسنجان در حالی برگزار شد که مانند دو همایش قبل مردم کریم و سخاوتمند رفسنجان در بخشش اموال خود برای نیازمندان از یکدیگر سبقت گرفتند.

سومین همایش خیریه کوثر مهر رفسنجان در حالی برگزار شد که مانند دو همایش قبل مردم کریم و سخاوتمند رفسنجان در بخشش اموال خود برای نیازمندان از یکدیگر سبقت گرفتند.

به گزارش روراستی، سومین همایش خیریه کوثر شامگاه پنج‌شنبه با حضور خیران بزرگی از کشور و شخصیت‌های ورزشی و فرهنگی کشوری و بومی و جمعی از مسؤولان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

خیریه کوثر مهر رفسنجان ده سال است که تأسیس شده و به گفته محسن اسماعیلی مدیرعامل این مؤسسه خیریه، کارش را با یک بازارچه با هدف تأمین جهیزیه برای دختران دم بخت آغاز کرد و تا کنون ۱۶ بازارچه برپا کرده و عواید آن را صرف خرید جهیزیه کرده است.

در حال حاضر خیریه کوثر حواله ۱۲۰۰ سری جهیزیه برای دختران را صادر کرده و در کنار تحقیقاتی که گروه تحقیق این خیریه برای شناسایی نیازمندان واقعی انجام می‌دهد، به مسائلی از جمله ساخت و تعمیر منازل نیازمندان هم ورود کرده است به‌طوری که در یکی از تحقیقاتی که برای تأمین جهیزیه یک دختر در خانواده ورود کردند، به فقر مطلق این خانواده پی برده و در کنار جهیزیه، ساخت سرویس بهداشتی و تأمین مایجتاج اولیه منزل پدری این دختران را نیز انجام دادند.

خیریه کوثر طی ۱۰ سال فعالیت خود ۶۰ نفر اشتغالزایی داشته و در کارگاه خیاطی که دارد دستکش صنعتی توسط بانوان نیازمند و سرپرست خانواده تولید می‌شود و قرار است میزان اشتغالزایی خیریه با کمک خیران افزایش پیدا کند.

اسماعیلی از گداپروری بیزار است و می‌گوید: ماهیگیری یاد مردم می‌دهیم که آبرومندانه زندگی کنند و دست نیاز جلوی کسی دراز نکنند و از درآمد خود ارتزاق کنند.

خیریه کوثر طی این سال‌ها از ناحیه صندوق قرض‌الحسنه خود بیش از ۶ میلیارد تومان وام بدون بهره به نیازمندان پرداخت کرده و تمام کارهای خیری که انجام داده روی اصول بوده که کمک‌ها به نیازمند و مستحق واقعی برسد.

در همایش اول خیریه یک زمین مسکونی از سوی خیر برای ساخت واحد مسکونی نیازمندان اهدا شد که اکنون پروژه ۴۸ واحدی در آن در حال ساخت و فاز اول آن رو به اتمام است، پروژه‌ای که قرار است از یک تا سه سال سرپناه زوج‌های نیازمند باشد تا بتوانند اول زندگی بدون دغدغه اجاره خانه زندگی‌شان را آغاز کنند.

اسماعیلی معتقد است حمایت و همکاری مسؤولان شهرستان و اعتماد خیران و همکاری سایر خیریه‌های خوب شهرستان موجب پیشرفت مؤسسه خیریه شده و کمک کرده تا خیریه به اهداف بزرگ خود برسد.

در همایش سوم، بازیکنان تیم افتخارآفرین مس رفسنجان هم با سرمربی و مسؤول فنی تیم حضور داشتند. در جمع بازیکنان مس یک بازیکن خارجی حضور دارد که در انجام کارهای خیر آوازه جهانی دارد.

گادوین منشا بازیکنی که اخیرا چهار کودک رفسنجانی بازمانده از تحصیل را زیر چتر حمایتی خود گرفته و به مدرسه بازگردانده است و از سوی خیران مورد تجلیل قرار گرفت.

به گفته محمد ربیعی سرمربی تیم مس رفسنجان تیم مس یک صندوق خیریه دارد که اعضای تیم هر بار مبالغی در آن ریخته و تاکنون کارهای خیر بزرگی انجام داده‌اند.

سرمربی تیم مس رفسنجان عنوان کرد: از ناحیه این صندوق کارهای خیر بزرگی از جمله آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد، کمک به بیماران سرطانی نیازمند، خرید ۳۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، خرید ۴ سری جهیزیه برای نوعروسان و اهدای بسته‌های غذایی به نیازمندان در روستاها، تأمین هزینه عمل جراحی و بازگرداندن شنوایی یک دختر ناشنوا و…انجام شده است.

وی ابراز کرد: افتخار می‌کنم که بنده به‌عنوان شهروند افتخاری در شهر فاتحان اروند هستم و تیم مس برای اعتلای نام رفسنجان تا آخرین نفس می‌جنگد.

وثوق مدیرعامل خیریه مهرانه زنجان نیز در این همایش بیماران رفسنجانی که نیازمند رادیوتراپی دارند را به زنجان دعوت کرد که با هزینه این خیریه تحت درمان قرار گیرند و بیماران اعزامی رفسنجان به تهران هم از مهمانسرای مهرانه زنجان در پایتخت استفاده کنند.

اما همایش سوم خیریه کوثر زیبایی‌های دیگری هم داشت؛ ازجمله اهدای ۴۰۰ میلیون تومان توسط یک خیر برای ساخت واحد مسکونی و اهدای ملکی به ارزش ۶ و نیم میلیارد تومان از سوی خیر دیگری که برای این کار عجله هم داشت.

برگزاری کلاس‌های فرهنگی هنری رایگان هم از سوی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه‌ای برای نوجونان و جوانانی بود که به‌دلیل نداشتن بضاعت مالی از این کلاس‌ها بی‌بهره‌‌اند.

در این همایش محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران هم میهمانی ارزشمند بود که به بیان خاطراتی از ۳۴ سال پیش در کرمان با سردار دل‌ها پرداخت.

طالقانی تصریح کرد: هرچه هم مشکلات معیشتی وجود داشته باشد مردم رحم به یکدیگر را فراموش نمی‌کنند و به کمک همنوعان خود می‌شتابند.

دفتر سومین همایش خیریه کوثر هم بسته شد و مانند همیشه خیران رفسنجانی برای همنوعان خود سنگ‌تمام گذاشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها:
خیران خیریه کوثر رفسنجان سومین همایش خیریه کوثر همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :