با اعتباری بالغ بر 18 میلیاردتومان انجام شد؛

افتتاح طرح های بخش مرکزی رفسنجان با حضور زینی وند+تصاویر

  • شناسه خبر: 64320
افتتاح طرح های بخش مرکزی رفسنجان با حضور زینی وند+تصاویر

با حضور استاندار کرمان ۱۵ پروژه در بخش مرکزی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان و یک طرح خیرساز با اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

با حضور استاندار کرمان ۱۵ پروژه در بخش مرکزی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان و یک طرح خیرساز با اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش روراستی، عصر امروز زینی‌وند استاندار کرمان به همراه جمعی از مسؤولان استان به‌منظور بازدید و افتتاح چند طرح به رفسنجان سفر کرد.

طاهری مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در حاشیه بازدید استاندار و مسؤولان شهرستان از طرح تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان اظهار کرد: شهرستان رفسنجان هم در بحث کمی و هم کیفی دچار چالش آب است. در بخش کمی بخش جزئی آب از شهرستان دیگر به این شهرستان می‌رسد و ۷۰ درصد آب از چاه‌ها و خود شهرستان تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: آبی که وارد رفسنجان می‌شود و آب خود شهرستان چندین سال است دچار افت کیفیت است. از سال ۹۴ مطالعاتی انجام و سال ۹۵ با مشارکت بخش خصوصی قرارداد سرمایه‌گذاری بسته شد و در ۲۰ نقطه شهر رفسنجان طرحی به بهره‌برداری رسید و ۲۰ دستگاه تصفیه‌خانه در نقاط مختلف شهر رفسنجان نصب شد و آبی که تصفیه می‌شود در حد آب بسته‌بندی و حتی باکیفیت‌تر است.

طاهری با بیان اینکه ابتدا برداشت هر لیتر آب با نرخ  ۳۰ هزار تومان و الان هر لیتر ۱۳۵ تومان به‌صورت کارتی انجام می‌شود، افزود: اما طبق نظرسنجی‌های ما این موضوع مورد استقبال مردم واقع نشد و مردم دچار چالش شدند.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی‌های متعددی شد که دولت تصفیه‌خانه کامل به‌صورت یکجا نصب کند که آب شهر رفسنجان تصفیه شود که همه مسؤولان قبلی و فعلی شهرستان رفسنجان دست به دست هم دادند، مطالعات تصفیه‌خانه کامل و جامع انجام شد.

طاهری اضافه کرد: جانمایی این تصفیه‌خانه در نقطه‌ای است که هم چاه‌های موجود هم خط انتقال آب خلیج‌فارس و هم آب دیگری که قرار است وارد استان شود را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: اواخر سال ۹۹ با اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان شرکت مس با پیمانکار قرارداد منعقد کرد و در شبانه‌روز ۸۰ هزار متر مکعب آب تصفیه می‌شود و این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان ابراز کرد: علاوه بر آن مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی ذخیره که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به علاوه ۸ کیلومتر خط انتقال چدن داکتیل که بخش عمده آن اجرا شده با اعتیار ۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست و تا سه، چهارماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری سخنان خود اظهار داشت: بیش از ۵ میلیارد تومان طرح در سطح استان توسط شرکت آبفا که پیشرفت خوبی دارند، در حال اجراست.

۱۵ طرح آسفالت و بهسازی معابر در روستاهای بخش مرکزی، یک طرح آرامستان در هرمزآباد و بوستان روستایی در عیش آباد که در مجموع پروژه‌ها با بودجه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و یک مرکز خدمات جامع سلامت خیرساز در سعادت‌آباد با اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومان امروز با حضور استاندار کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز جامع سلامت سعادت آباد ۱۵۶۸۰ نفر را پوشش می دهد

علی‌اکبر پورمحمدی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت سعادت‌آباد با تقدیر از خانواده خیر قاسم‌علیزاده برای ساخت این مرکز اظهار کرد: این مجموعه جمعیتی نزدیک به ۱۵ هزار و ۶۸۰ نفر را زیر پوشش خود قرار می‌دهد که ۴۳۵۸ خانوار هستند و روستاهای سعادت‌آباد، عبدالله‌آباد، علی‌آباد انقلاب، کریم‌آباد علیا، محمدآباد میثم و ناصریه را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:۲۶ نفر نیرو در این مجموعه شاغل هستند.

ظاهر شهر رفسنجان نیازمند تحول است

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز شهرستان رفسنجان را شهرستان پرظرفیتی دانست و اظهار داشت: با افتتاح طرح تصفیه‌خانه آب شرب کیفیت آب بهتر خواهد شد و با پیگیری‌های فرماندار و نماینده در بحث کمیت هم وضع آب بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرستان رفسنجان از قدیم‌الایام شهر خیران بوده و خیلی از بناها، دانشگاه‌ها و…به‌همت مردم با ریشه و بااصالت ایجاد شده که در امر خیر در کشور زبان‌زد هستند.

استاندار کرمان تصریح کرد: مسائلی که شهرستان رفسنجان دارد در حال پیگیری‌ست و برنامه‌های خیلی خوبی مدنظر فرماندار است که با هماهنگی نماینده و راهنمایی‌های امام جمعه و هماهنگی دولت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به گلایه‌هایی که از وجود اتباع در شهر رفسنجان وجود دارد و سایر مسائل، از شهردار و مجموعه شهرداری درخواست کرد نسبت به تحول در ظاهر شهر رفسنجان اقدام کنند.

زینی‌وند از خیران و شرکت ملی صنایع مس قدردانی کرد و گفت: در تأمین آب شرب باید بیشتر زحمت بکشند و کمک کنند ظرفیت‌های موجود این شهرستان تقویت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استاندار کرمان افتتاح بخش مرکزی رفسنجان دهه فجر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • م. م

    امروز استاندار اومده رفسنجان، مسئولین ما بجای اینکه معضلات و مشکلات شهر(مثل مرکز شهر که شده محل زندگی اتباع،...) رو نشونش بدن رفتن زرق و برق رو نشونش دادن. وقتی استاندار رو ببرن مجموعه آگاه رو ببینه و برای نماز ببرنش مسجد الزهرا، چطور توقع دارن که توی جلسات استانی به فکر رفسنجان باشه؟ نمیتونستن برن مسجدهای دیگه نماز بخونن؟ حتماً باید مسجد پر زرق و برق و اشرافی رو نشونش بدن؟ واقعیت شهر ما ده ها و صدها مسجد دیگه سطح شهره. آخ که چه مسئولین کج سلیقه‌ای داریم ما؟