در سی و ششمین جلسه شورای شهر رفسنجان چه گذشت؟

  • شناسه خبر: 64366
در سی و ششمین جلسه شورای شهر رفسنجان چه گذشت؟

سی و ششمین جلسه شورای شهر با حضور ۵ نفر از اعضا و شهردار برگزار شد.

سی و ششمین جلسه شورای شهر با حضور ۵ نفر از اعضا و شهردار برگزار شد.

به گزارش روراستی، عصر امروز سی و ششمین جلسه شورای شهر با حضور ۵ نفر از اعضا و مجید کهنوجی شهردار رفسنجان برگزار شد.

در این جلسه حسین کهنوجی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رقم پیشنهادی بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ را بیش از دو برابر بودجه امسال و یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ذکر کرد که بودجه نگارش و به شورا ارائه شده است.

در این جلسه در خصوص تغییرات در ماده ۱۶ و ۱۷ لایحه بودجه سخن به میان آمد که برای پیش نویس بودجه قبل از سال ۹۸ بوده و کهنوجی شورا اعلام کرد که شیوه نامه آن را پیگیری و از وزارت کشور گرفتیم که در شیوه نامه جدید ماده ۱۶ و ۱۷به عنوان ماده سابق عنوان شده است و شیوه نامه حاضر ملاک عمل شهرداری خواهد بود.

معرفی یک نماینده از شورا در کمیته منظر شهری شهرداری هم موضوع مورد بحث دیگری بود که مطرح شد و این بحث جلسه را به چالش کشید و فتحیان با اعتراض نسبت به عدم توجه شورا به تخصص افراد گفت: من کمیسیون سرمایه گذاری هستم اما شما یک نفر دیگر را معرفی کردید! برای این کمیته هم یا رای گیری کنید یا خودتان یک نفر را معرفی کنید.

درخواست بودجه ای از سوی باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای دانش آموز برای تداوم فعالیت های این مجموعه از شهرداری هم مطرح شد که جزو مباحث محله محوری شهرداری هم هست و قرار برخرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز تا سقف ۲۵ میلیون تومان موافقت شد.

نامه تخفیف و تقسیط پروانه یک زمین که متعلق به دو خانم بود نیز مطرح و قرار بر این شد که اگر تخفیف ۲۵ درصدی لحاظ نشود، تقسط انجام گیرد همچنین درخواست یک معلول هم برای تخفیف مطرح که مورد بررسی قرار گرفت.

تجهیز فرودگاه به یک اتوبوس، درخواستی بود که از سوی فرمانداری مطرح شده بود که برای جا به جایی مسافران داخل مجموعه استفاده شود که با این درخواست منوط به تأیید کمیته انطباق موافقت شد.

موضوعی که جلسه سی و ششم را دوباره به چالش کشید، طرح طلب یک پیمانکار در شهرداری بود که از دوره پنجم مانده که به تعبیر رئیس شورای ششم، این فرد وارث بدهی های شورای قبلی است.

در اینجا فتحیان این فرد را زیاده خواه می نامد و چون خودش عضو شورای پنجم بوده و مطلع میگوید ۹۸ میلیارد پول بحساب شهرداری بوده باید پرداخت می کردید.این فرد می خواست زمین دریافت کند پروسه قانونی را طی نکرده است.

وی نسبت به سخن رئیس شورا مبنی بر بدهی های شورای قبل اعتراض می کند، که رحیمی هم در پاسخ از پرداخت ۵۶ میلیارد تومان بدهی شورای پنجم تاکنون توسط شورای ششم خبر می دهد و می گوید: یک مصوبه بدون کمیته انطباق دست بنده خدا دادند و با مشکل مواجه شده است.

رحیمی بر رسیدگی قانونی به مشکل این پیمانکار تأکید می کند و می گوید: بنده به این فرد گفتم خودم را جای شما میگذارم اما باید گونه ای باشد که ما هم بتوانیم  به سازمان بازرسی جوابگو باشیم.

وی اضافه می کند: یک طرف این قضیه بیت المال است و یک طرف حق الناس، که هیچکدام نباید نادیده گرفته شود و اگر کمیته انطباق تأیید نکرد از طریق دادگستری پیگیری کند.

کهنوجی شهردار هم سخنان فتحیان در این خصوص را تأیید می کند که آقای پیمانکار سهل انگاری کرده و به دنبال طلبش نرفته است که کار را به شورای ششم کشانده، بنابراین مبلغ یک میلیارد تومان طلب این فرد طبق شاخص بانک مرکزی محاسبه و مشروط به اینکه کل کار را تسویه کند، افزایش می دهیم و زمین از شهرداری دریافت کند.

در این جلسه مباحثی در خصوص برقراری خواهرخواندگی شهرداری رفسنجان با تعدادی از شهرهای جهان در سه حوزه مس، پسته و عمارت های خشتی هم مطرح شد.

جذب نیروهای فرهنگسراهای شهرداری به صورت حجمی

موضوع نیروهایی که در دوره قبل در فرهنگسراها جذب شدند و  به گفته رحیمی روند استخدامی درستی نبوده به شکل کارتی کار می کردند و بر حسب کارکردشان حقوق دریافت می کردند، مطرح شد.

رئیس شورای شهر توضیح داد: در زمان شهرداری جدید استعلام از استانداری گرفته شده که اعلام کردند روند غیرقانونی بوده و باید باب آن بسته شود. ما گفتیم مجددا استعلام کنید گفتند به شکل حجمی جذب شوند و با یک شرکت قرارداد بسته شود، جلساتی با کمیسیون فرهنگی داشتند در کمیسیون فرهنگی تصمیم بر این شد یا حجمی کار کنند یا از مجموع ۲۰ نفر ۱۰ نفر را در قالب یک آزمون جذب کنیم، که معترض بودند و به شورا مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: نهایت آزمون که قرار بود برگزار شود به عنوان آزمون ضمن خدمت برگزار خواهد شد و در قالب یک شرکت فرهنگی همه این افراد منهای کسانی که مشکل قانونی (سربازی) دارند، جذب می شوند.

در نهایت تصمیم گرفته شد تعیین تکلیف نیروهای فرهنگ سراها برحسب نیاز شهرداری وفق مقرارت برعهده شخص شهردار باشد

با توجه به شعار شفافیت، رسیدگی به امور مردم در صحن شورا و با حضور خبرنگاران که برای اولین بار رقم خورده، کار پسندیده ای است و خبرنگاران طبق رسالت خبری خود با حضور در جلسات شورا تصمیمات و مصوبات شورا را به اطلاع مخاطبان می رسانند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جلسه شورای شهر سی و ششمین جلسه شورای شهر رفسنجان شهردار شورای شهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :